printlogo


کد خبر: 194119تاریخ: 1397/3/30 00:00
چهارگوشه

3 کشته بر اثر تیراندازی در سوئد
مالمو دومین شهر بزرگ سوئد شاهد‌ تیراندازی میان افراد مسلح بود. به گزارش پلیس در این تیراندازی 3 تن کشته و 4 تن دیگر راهی بیمارستان شدند. پلیس شهر ساحلی مالمو می‌گوید ارتباطی میان این تیراندازی و رویداد‌های تروریستی نیافته است اما تحقیقات محلی درباره نحوه و چرایی این قتل که این 3جوان که 2تن از آنها 18 و 29 ساله بودند ادامه دارد و منطقه توسط نیروهای امنیتی قرنطینه شده است.

ناکامی انگلیس در مبارزه با مواد مخدر
ویلیام هگ، وزیر خارجه سابق انگلیس و عضو حزب محافظه‌کار این کشور که در پارلمان نیز عضویت دارد می‌گوید این کشور در مبارزه با مواد مخدر و عدم استفاده از آن در خیابان‌ها شکست خورده است. انگلیس طی سال‌های گذشته با صرف هزینه‌ای قابل‌توجه تلاش کرد مصرف مواد مخدر را کاهش دهد اما آنطور که ویلیام هگ می‌گوید نه‌تنها این طرح‌ها و ایده‌ها شکست خورده‌اند بلکه هزینه سنگینی را به این کشور تحمیل کرده‌اند؛ در همین رابطه  دولت ترزا می ‌گفته است برای قانونی کردن مصرف برخی مواد مخدر تشکیل جلسه خواهد داد.

تظاهرات ضد ترامپ در تگزاس
چند روزی است که مساله جدا کردن کودکان از والدین‌شان در آمریکا و در مرزهای جنوبی این کشور به یکی از چالش‌های اصلی دولت آمریکا مبدل شده است. تبدیل فروشگاه‌های تعطیل شده مواد غذایی به خوابگاه‌های غیراستاندارد برای کودکان و انتشار نوار صوتی گریه کردن کودکانی که از مادران‌شان جدا می‌شوند مردم خشمگین را به خیابان‌ها آورده تا علیه سیاست‌های مهاجرتی ترامپ اعتراض خود را نشان دهند. رئیس‌جمهوری آمریکا اما انعطافی در این رابطه ندارد و بر این باور است که آمریکا بهشت پناهجویان نیست.

دریافت کمک‌های 100 میلیون دلاری نظامی کامبوج از چین
چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه شرق آسیا به دنبال یارکشی جدیدی است که در پی آن کمک‌های 100 میلیون دلاری نظامی را در اختیار کامبوج قرار داده است. گفته می‌شود چینی‌ها سال آینده بار دیگر برنامه اجرایی کردن مانور نظامی بزرگی با نام «اژدهای طلایی» با کامبوج دارند. مخالفان دولت کامبوج می‌گوید کمک‌های مالی چین به این کشور پیروزی جریان هون سن نخست‌وزیر این کشور را در انتخابات ماه آینده قطعی خواهد کرد. این انتخابات 29 جولای 2018 برگزار خواهد شد.

سناتورهای جمهوری‌خواه میهمان مسکو خواهند بود
سفیر آمریکا در روسیه می‌گوید در حال برنامه‌ریزی برای سفر گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه به مسکو است. این در حالی است که روابط روسیه و آمریکا در بدترین شکل ممکن طی یک دهه گذشته قرار دارد و جان هاتسمن می‌گوید برای ترمیم این مناسبات لازم است تا دیدارهای میان سیاستمداران دوطرف انجام شود. کنستانتین کاسچف، رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدرال روسیه می‌گوید این نمایندگان در جولای آینده می‌توانند از این کشور دیدار کنند.

«درنه» در آستانه آزادسازی کامل
درنه در شمال غرب لیبی در آستانه آزادسازی کامل از اشغال گروه‌های مسلح است. ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر با پیشروی در محور غربی درنه، بر مناطق جدیدی از این شهر کنترل یافت. طبق گزارش‌ها، نیروهای ارتش در حال پاکسازی غرب درنه و برقراری امنیت در مناطقی هستند که قبلا به کنترل خود درآورده‌اند. نیروهای ارتش ملی لیبی طی روزهای اخیر توانسته‌اند بر اکثر مناطق درنه کنترل یابند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به طور کامل بر این شهر کنترل یابند.

برنامه‌ داعش برای ناامن کردن بغداد
هسته‌های داعش طی روزهای اخیر به شکل خطرناکی در مناطق شمالی استان صلاح‌الدین فعال شده‌اند. یک منبع نظامی در عراق با اعلام این خبر، تصریح کرد اطلاعاتی دال بر برنامه‌ریزی این گروه تروریستی برای ناامن کردن پایتخت و هدف قرار دادن غیرنظامیان وجود دارد. به گفته این منبع، گروه تروریستی داعش از مشغول شدن دولت به پرونده انتخابات و پیامدهای آن بهره‌برداری و تحرکات خود را آغاز کرده که اگر این تحرکات مهار نشود امنیت را بر هم خواهد زد. به‌رغم اعلام حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق مبنی بر نابودی داعش در این کشور، گاهی اوقات در این کشور پایگاه‌های داعش دیده می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec