printlogo


کد خبر: 194128تاریخ: 1397/3/30 00:00
اخبار

آقای روحانی! به جای تکیه بر عصای بیگانه روی پای خود بایستید
نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه راه علاج اقتصاد تکیه بر بیگانگان نیست، گفت: جناب دکتر روحانی! مردم از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و سیاست‌های اقتصادی دولت شما راهگشا نیست. به گزارش مهر، سیدصادق طباطبایی‌نژاد در نطق میان دستور خود گفت: جناب دکتر روحانی! مردم از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، سیاست‌های اقتصادی دولت راهگشا نیست. نوسانات شدید در بازار ارز، سکه، خودرو و عدم امنیت در حوزه اقتصاد مردم بویژه قشر ضعیف را تحت فشار قرار داده است. راه علاج و درمان این وضعیت تکیه بر بیگانگان نیست. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانطور که رهبرانقلاب فرموده‌اند، اینکه به جای ایستادن روی پای خود بر عصای بیگانگان تکیه کنیم خطاست. انعقاد قراردادهایی مانند پالرمو و FATF، مبارزه با تامین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی شاید مانند برجام اثر مختصری داشته باشد اما نسخه شفابخش اقتصاد ما راهبرد رهبر معظم به عنوان اقتصاد مقاومتی است.

تمام کلاهک‌های هسته‌ای خاورمیانه در اختیار اسرائیل است
وزیر امور خارجه با ارجاع به آمار منتشر شده توسط یک موسسه مستقل، گفت ۸۰ کلاهک اتمی موجود در منطقه خاورمیانه در اختیار جنگ‌افروزانی است که دائما علیه ایران جار و جنجال به راه می‌اندازند. محمدجواد ظریف در پیامی توئیتری در روز دوشنبه به آماری که توسط موسسه «سیپری» اعلام شده اشاره کرد که در آن رژیم صهیونیستی، دارنده تمام 80 کلاهک هسته‌ای موجود در خاورمیانه شناخته شده است. ظریف در پیام خود نوشت: «دست کم
80 کلاهک جنگی هسته‌ای در خاورمیانه وجود دارد. هیچ یک از آنها در ایران نیست، بلکه در نوک انگشتان جنگ‌افروزی است که بی‌وقفه درباره «جاه‌طلبی‌»های ساختگی ایران جار می‌زند. وقت آن رسیده تا درباره بحث عقب افتاده‌ای درباره تهدید واقعی علیه منطقه و فراتر از آن (صحبت شود).» بنا به گزارش سیپری- موسسه بین‌المللی مستقلی که درباره مناقشات و موضوع خلع سلاح مطالعه می‌کند- بیش از 14 هزار کلاهک هسته‌ای در سراسر جهان وجود دارد که تمام 80 کلاهک مستقر در خاورمیانه، در اختیار رژیم اسرائیل است.

بر اساس طرح سنا
پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای ممنوع می‌شود
یکی از نمایندگان کنگره آمریکا متممی را مطرح کرده که در صورت تأیید، صدور روادید برای ایرانی‌های متقاضی تحصیل در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای و صنعت انرژی در آمریکا را ممنوع می‌کند. به گزارش فارس، «جان کورنین» از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه متممی را برای لایحه بودجه دفاعی سال 2019 آمریکا ارائه کرده است. این متمم با افزودن بندی به قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» مصوب سال 2012، دولت آمریکا را از صدور روادید برای گروه مشخصی از ایرانی‌ها منع می‌کند. در صورت تصویب این متمم، وزیر خارجه آمریکا موظف خواهد شد از صدور روادید برای «هر فرد خارجی که شهروند ایران باشد... به منظور شرکت در دوره‌ آموزشی یک موسسه آموزش عالی... برای آمادگی جهت اشتغال در الف- بخش انرژی ایران؛ یا ب- علوم هسته‌ای، مهندسی هسته‌ای یا رشته‌های مرتبط در ایران... به دنبال ورود به ایالات متحده باشد»، خودداری کرده و وزیر امنیت داخلی آمریکا هم از ورود این فرد به این کشور جلوگیری کند. این متمم اتباع ایران که حتی روادید دانشگاهی غیرمهاجرتی، فنی‌وحرفه‌ای یا تبادل دانشجو یا مجوز کار در ایالات متحده را هم دارند از تحصیل در این رشته‌ها منع کرده است. در این بخش از متمم، وزیر امنیت داخلی آمریکا موظف شده است «وضعیت مهاجرت قانونی» یا «مجوز کار» هر تبعه ایران را که «پس از دریافت پذیرش، برنامه یا رشته تحصیلی خود را به رشته‌ای تغییر دهد که این خارجی را برای اشتغال در بخش انرژی، دانش هسته‌ای، مهندسی هسته‌ای یا رشته‌های مرتبط در ایران، آماده کند»، باطل کند.


Page Generated in 0/0070 sec