printlogo


کد خبر: 194142تاریخ: 1397/3/31 00:00
مشکلات ساکنان در محدوده طرح ادامه دارد
نقره داغ مستاجران محدوده طرح ترافیک

گروه اجتماعی: طرح جدید ترافیک در آبان‌ماه سال 96 با شعار رانت‌زدایی و نزدیکی بیشتر به عدالت رونمایی شد. در آغاز معرفی طرح جدید، گروه‌‌های گوناگون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، با دلایل متفاوت نسبت به آن مخالفت کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گرفتن پول برای ورود به محدوده زوج و فرد یکی از مواردی بود که در طرح جدید پیش‌بینی شده بود اما رسانه‌ای نشده بود و البته هنوز هم اجرایی نشده است. اقدام دیگر که در آغاز معرفی طرح جدید ترافیک سخنی از آن به میان نیامد، ضوابط ورود به محدوده طرح ترافیک برای ساکنان طرح بود. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در آغاز معرفی طرح جدید ترافیک با اعلام اینکه ساکنان محدوده طرح مجازند تا قبل از ساعت 8:30 دقیقه صبح بدون پرداخت هزینه از محدوده خارج شده و پس از ساعت 16 هم بدون پرداخت هزینه وارد طرح شوند، بخش زیادی از مخالفت‌های ساکنان محدوده طرح ترافیک را کاهش داد و برخی هم ترجیح دادند دیگر به مخالفت‌های خود ادامه ندهند.
موانع پیش روی ساکنان محدوده طرح
ساکنان طرح که تصور می‌کردند با شروع طرح جدید ترافیک می‌توانند یک بار ورود و خروج رایگان در طرح داشته باشند، به محض شروع طرح جدید خود را در پروژه‌ای چند مرحله‌ای دیدند که هر مرحله یک غول دارد و در صورت پیروز شدن بر غول مرحله آخر می‌توانند به صورت رایگان تا قبل از ساعت 8:30 دقیقه صبح از طرح خارج شوند. برخلاف آنچه از ابتدا اعلام شده بود که ساکنان طرح می‌توانند تمام مراحل ثبت‌نام را در سایت انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری نیست، ضرورت مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهری بر سر راه آنها قرار گرفت. راه پیروزی در مرحله اول، تنها مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک بود اما مرحله دوم آنجایی ظاهر می‌شد که متصدی دفتر خدمات شهری پس از احراز اصالت مدارک محل سکونت، متقاضی مربوطه را به سوی پرداخت عوارض ساختمانش هدایت می‌کرد و اگر متقاضی مربوطه مستاجر بود و مالک هم حاضر به پرداخت عوارض ساختمان نمی‌شد، در این مرحله شکست می‌خورد اما اگر مالک عوارض ساختمان را پرداخت کرده بود، متقاضی مربوطه می‌توانست با عبور از این مرحله به مرحله آخر برسد. در این مرحله در صورتی که تنها یک خانواده در ملک مربوطه ساکن بودند، متقاضی می‌توانست برای یک خودرو مجوز عبور رایگان بگیرد و بر غول مرحله آخر پیروز شود اما از آنجایی که بسیاری از ساختمان‌های داخل محدوده طرح ترافیک قدیمی هستند، به‌رغم داشتن تعداد طبقات، تنها یک سند دارند و هنگامی که مستاجران ساکن در این طبقات به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می‌کردند، در صورتی که یکی از ساکنان مجوز دریافت کرده بود در مواجهه با این مرحله شکست می‌خوردند. با این شرایط به نظر می‌رسد این افراد باید با آرزوی خروج رایگان از طرح ترافیک خداحافظی کنند.
غیرممکن‌‌سازی خروج رایگان
محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره  غیر ممکن بودن خروج رایگان برای این گروه از افراد گفت: هر پلاک ثبتی، تنها مجاز به خروج رایگان یک خودرو است و تعداد طبقات یا تعداد خانواده‌‌های ساکن در آن نمی‌تواند مجوزی برای خروج رایگان بیش از یک خودرو باشد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: واحدهایی‌ وجود دارند که چند نفر در آن ساکن بوده و یک سند ثبتی‌ دارند؛ ما نمی‌توانیم‌ به تک تک‌ آنها ورود کرده و تشخیص‌ دهیم که هر ملک‌ چند ساکن دارد و چرا یک سند دارد. با این اوصاف طرح جدید ترافیک بیش از اینکه برای ساکنان محدوده طرح ترافیک خوب باشد، دردسرآفرین شده و معلوم نیست این بالا و پایین‌‌های طرح جدید تا چه زمان ادامه داشته باشد!


Page Generated in 0/0056 sec