printlogo


کد خبر: 194155تاریخ: 1397/3/31 00:00
اخبار

«آقای بازیگر» 94 ساله شد
عزت‌الله انتظامی، بازیگر مطرح سینمای ایران 94 ساله شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «آقای بازیگر»  سینمای ایران متولد ۳۰ خرداد ۱۳۰۳ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده‌ هنرهای زیبای تهران در سال ۱۳۵۱ است که برای ادامه‌ تحصیل به مدرسه‌ شبانه‌ تئاتر و سینما در هانوفر آلمان رفت و در سال ۱۳۳۷ به ایران بازگشت. مجید انتظامی، موسیقیدان و از آهنگسازان برجسته کشور و فرزند عزت‌الله انتظامی  پیرامون آخرین وضعیت جسمانی پدر پیش از این اظهار داشت: حال پدر در حدی خوب است که می‌توانم بگویم  بهتر از من است. ایشان کمی به سختی راه می‌روند اما هنوز خوشبختانه سرپا هستند و راه می‌روند. گفتنی است از فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین‌شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب»، «دیوانه‌ از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز»، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» اشاره کرد.


«خاطرات سفیر» همچنان  پر مخاطب، همچنان پرفروش
«خاطرات سفیر» نوشته نیلوفر شادمهری از تجربه زندگی در فرانسه به عنوان یک زن محجبه پرفروش‌ترین کتاب انتشارات سوره مهر در ماه‌های اخیر است. تاکنون ۶۰ هزار نسخه از این اثر روانه بازار کتاب شده است. به گزارش تسنیم، خاطرات سفیر دربردارنده خاطرات دانشجوی مسلمانی است که در فرانسه با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که رعایت حجاب یکی از آنهاست. تصور ذهنی نادرست مردم فرانسه از اسلام و مسلمان و وجود صدها پرسش‌ و باور در این زمینه، کار را برای او که رعایت ارزش‌های دینی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد، دشوار می‌کند. شادمهری در این اثر که حاصل یادداشت‌های او در دوران دانشجویی‌اش در فرانسه است، تصویری کوتاه اما گیرا از فضای جامعه فرانسه و باورهای آنها در قبال مسلمانان را نشان می‌دهد.  کتاب شادمهری پس از تأکید مقام معظم رهبری بر مطالعه این اثر توسط بانوان، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته به طوری که تنها در ایام برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب 2 بار تجدید چاپ شد. به گفته انتشارات سوره مهر، این اثر از ابتدای سال تاکنون جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این انتشارات بوده و هم‌اکنون چاپ 24 این اثر روانه بازار نشر شده است.


تأثیر یک رسوایی در هالیوود
فیلم جدید کوین اسپیسی  اکران محدود می‌شود
فیلم «کلوپ پسران میلیاردر» جدیدترین فیلم کوین اسپیسی در ماه آگوست با اکران محدود راهی سینماها می‌شود. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، توزیع‌کننده فیلم «کلوپ پسران میلیاردر» با تاکید بر اینکه دیگر بازیگران فیلم نباید به خاطر یک بازیگر مجازات شوند، گفت تصمیم‌گیری درباره این فیلم آسان و بدون حساسیت انجام نشد. برای آزمایش اینکه آیا سینماروها حاضرند با کوین اسپیسی روی صحنه بزرگ روبه‌رو شوند، فیلم «کلوپ پسران میلیاردر» به کارگردانی جیمز کاکس اکرانی محدود در تابستان امسال خواهد داشت و در نیمه جولای به صورت VOD توزیع می‌شود. سرنوشت این درام جنایی پس از آنکه اسپیسی در پاییز گذشته به رسوایی جنسی متهم شد و شماری از مردان در آمریکا و انگلستان از وی شکایت کردند، نامعلوم مانده بود. در همین حال نتفلیکس و MRC وی را از سریال «خانه پوشالی» کنار گذاشتند و ریدلی اسکات در فیلم ساخته شده «همه پول‌های دنیا» بازیگر دیگری را جایگزین نقش اسپیسی کرد. انسل الگورت، تارون اگرتون، اما رابرتز، جرمی ایروین، کری الویس، جود نلسون و بیلی لورد بازیگران این فیلم هستند که بر مبنای ماجرای واقعی کلوپی به همین نام که در دهه ۱۹۸۰ در کالیفرنیا فعال بود، ساخته شده است.
 


Page Generated in 0/0046 sec