printlogo


کد خبر: 194160تاریخ: 1397/3/31 00:00
اخبار

چریشف بهترین بازیکن دیدار روسیه- مصر شد
مهاجم تیم‌ملی فوتبال روسیه توانست به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش برابر مصر لقب بگیرد.  دنیس چریشف، مهاجم تیم‌ملی فوتبال روسیه توانست به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش در برابر مصر انتخاب شود.  او در این دیدار گل دوم میزبان را به ثمر رساند. روسیه توانست در دومین دیدار خود در جام‌جهانی ۲۰۱۸ با نتیجه ۳ بر یک مصر را شکست دهد و این تیم را تقریبا از دور مسابقه‌ها حذف کند.

دردسر بزرگ کاپیتان مکزیک به خاطر تحریم آمریکا
رافا مارکز، کاپیتان تیم‌ملی مکزیک نمی‌تواند از هیچ محصول آمریکایی در طول جام‌جهانی استفاده کند. این پنجمین جام‌جهانی‌ای است که رافا مارکز تجربه می‌کند. ستاره سابق خط دفاعی بارسلونا که روزهای پایانی فوتبالش را پشت سر می‌گذارد، در بازی برابر آلمان تاریخ‌ساز شد.  او حالا در 5 جام‌جهانی متوالی حضور داشته است. نکته قابل توجه درباره مارکز، تفاوت پوشش او در جریان تمرینات با دیگر هم‌تیمی‌هایش است. او حتی از بطری‌های آب و نوشیدنی‌های انرژی‌زای متفاوتی نیز استفاده می‌کند. دلیل این امر، تحریم‌های آمریکا علیه او است. سال گذشته مارکز از سوی  FBI متهم به ارتباط با یک کارتل بزرگ مکزیکی شد. مارکز از همان ابتدا اتهامات را رد کرد و البته هنوز هم محکوم نشده اما از سوی ایالات متحده تحت تحریم قرار گرفته است. مکزیکی‌ها در طول تمرین پیراهن‌هایی با تبلیغ کوکاکولا بر تن دارند ولی پیراهن مارکز بدون تبلیغ است.  جالب اینکه او از نوشیدنی‌های انرژی‌زای Poweade که تحت لیسانس کوکاکولاست نیز نباید استفاده کند.

رکوردی خاص برای چشم‌بادامی‌ها
تیم‌‌ملی فوتبال ژاپن با پیروزی که برابر کلمبیا به دست آورد به نخستین تیم آسیایی در تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که توانست برابر یک تیم از قاره آمریکا جنوبی به پیروزی برسد.
به نقل از اسکای اسپورت، تیم‌ملی فوتبال  ژاپن از اعتبار فوتبال آسیا دفاع کرد.
این تیم که در نخستین دیدار خود در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به مصاف تیم پرمهره و قدرتمند کلمبیا رفت توانست با نتیجه‌ 2 بر یک به پیروزی برسد.
ژاپن با این پیروزی که به دست آورد یک رکورد خاص را به نام خود به ثبت رساند تا جایی که به نخستین تیم آسیایی در تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که توانسته برابر یک تیم از قاره آمریکا جنوبی به پیروزی برسد.
در دیگر دیدار این گروه سنگال توانست با نتیجه‌ 2 بر یک برابر لهستان به پیروزی برسد.

پرتغال با یک گل مراکش را حذف کرد
در دیداری حساس که برای فوتبال ایران نیز اهمیت خاصی داشت، 2 تیم مراکش و پرتغال در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برابر هم به میدان رفتند. در پایان، پرتغال با خوش‌اقبالی حریف خود را یک بر صفر شکست داد و با این نتیجه، مراکش نخستین حذف شده جام‌جهانی ۲۰۱۸ لقب گرفت. در دقیقه ۴ کریستیانو رونالدو موفق شد با ضربه سر برای تیمش گلزنی کند و 4 گله شود و در صدر جدول گلزنان قرار گیرد. در شروع نیمه دوم پرتغال عملکرد بهتری داشت و یک بار روی ارسال موتینیو از روی کرنر خطرساز شد. مراکشی‌ها در دقیقه ۵۵ صاحب یک موقعیت خوب شدند که ضربه بالهندا را پاتریسیو مهار کرد. چند ثانیه بعد بالهندا یک موقعیت دیگر را نیز از دست داد تا شانس با پرتغال یار باشد. مراکش در دقیقه ۶۰ می‌توانست به گل برسد که این‌بار نیز ضربه بن‌عطیه به بالای دروازه رفت. دقیقه ۷۷ ضربه این بازیکن با دخالت په‌په نیز وارد دروازه نشد. در دقیقه ۸۳ رونالدو فرصت داشت از روی ضربه ایستگاهی برای دومین بار دروازه مراکش را باز کند اما ضربه‌اش به دیواره دفاعی برخورد کرد. در دقیقه ۹۰ حکیم زیاش در داخل محوطه جریمه پرتغال دفاع این تیم را به هم ریخت تا در شرایط خوب گلزنی قرار گیرد اما ضربه محکم این بازیکن به مدافع پرتغال برخورد کرد و به کرنر رفت. در دقیقه ۹۳ مهدی بن‌عطیه که موقعیت‌های خوبی در این بازی داشت، در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد اما شوت این بازیکن به آسمان ‌زده شد.


Page Generated in 0/0037 sec