printlogo


کد خبر: 194167تاریخ: 1397/3/31 00:00
چهارگوشه

آل‌خلیفه پیشرو در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها
رژیم بدوی آل‌خلیفه از مدت‌ها پیش گام‌های بلندی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برمی‌داشت. یک مقام بحرینی به شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گفت که منامه نخستین دولت عربی خواهد بود که با تل‌آویو رابطه دیپلماتیک برقرار می‌کند. وی در مصاحبه با تلویزیون آی24 نیوز گفت: «بحرین به چشم یک دشمن به اسرائیل نمی‌نگرد. عادی‌سازی روابط بین 2 دولت، با اصول بحرین تضادی ندارد». قرار است سوم تیر یک هیأت از مقامات اسرائیلی برای شرکت در همایش کمیته میراث جهانی (در یونسکو) به دعوت رسمی بحرین، به منامه سفر کند.

سوریه پهپاد اسرائیل را ساقط کرد
یک فروند پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه در بخش سوریه‌ای بلندی‌های جولان با آتش پدافند هوایی ارتش سوریه، ساقط شد. منابع سوری در این‌باره تصریح کردند این پهپاد از نوع شناسایی بوده؛ این پهپاد با آتش توپ ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. رژیم صهیونیستی دقایقی بعد از اعلام این خبر، تایید کرد که پهپاد اسکای‌لارک متعلق به این رژیم بوده است. این پهپاد از سری پهپادهای کوچک ارتش رژیم صهیونیستی است که برای جمع‌آوری اطلاعات و دیگر مقاصد تاکتیکی، در اختیار نیروهای زمینی ارتش این رژیم قرار گرفته است.

شوک مالزی به عربستان
نظامیان مالزی که 2 سال پیش به دستور دولت دست‌نشانده نجیب رزاق، عازم عربستان شدند، به احتمال زیاد از این کشور متجاوز به یمن خارج خواهند شد. وزیر دفاع ماهاتیر محمد، روز گذشته با اعلام این خبر، گفت: «دولت مالزی هیچ تمایلی به ورود در درگیری‌های جاری منطقه خلیج‌فارس ندارد و نیروهای ارتش خود در عربستان سعودی را خارج می‌کند. محمد سبو افزود:‌ «چرا باید بخواهیم  در حمله به یمن، یک کشور اسلامی دیگر نقش داشته باشیم؟ ما نمی‌خواهیم در چنین درگیری‌هایی مشارکت کنیم».

سنا فروش جنگنده به ترکیه را ممنوع می‌کند
لغو برنامه فروش جنگنده به ترکیه توسط سنای آمریکا و ممنوعیت انتقال این هواپیما به یکی از اصلی‌ترین اعضای ناتو، پروژه پرهزینه اف35 را به چالش کشیده است. گفته می‌شود سنای آمریکا به علت اختلافات میان ترامپ و دولت اردوغان این اقدام را انجام می‌دهد و دولت ترکیه نیز به دنبال خرید سامانه‌های دفاعی و جنگی جایگزین از کشورهایی نظیر روسیه است. تلویزیون آلمان در این رابطه می‌گوید قرار بود ترکیه 100 جنگنده اف35 را از لاکهید مارتین خریداری کند که بر اساس طرح سنا به نظر می‌رسد توافق طرفین عملا غیر قابل اجراست.

روسیه واردات از آمریکا را محدود می‌کند
ماکسیم اورشکین، وزیر تجارت و توسعه روسیه می‌گوید این کشور قصد دارد بزودی و بر اساس پاسخ به اقدامات آمریکا در وضع تعرفه‌های واردات از روسیه، روی کالاهای مصرفی آمریکایی که به بازار این کشور وارد می‌شوند ممنوعیت‌هایی را اعمال کند. آلومینیوم و استیل از جمله کالاهای صادراتی روسیه به آمریکاست که اکنون شامل طرح تعرفه‌های ترامپ شده‌ است. به گفته اورشکین، لیست محدودیت برای کالاهای آمریکایی به سرعت اعلام می‌شود.

شهروندان آمریکایی نیمی از سلاح‌های جهان را در دست دارند
شهروندان ایالات متحده  نیمی از سلاح‌های جهان را در اختیار دارند. گزارش‌ها نشان می‌دهد مردم آمریکا مسلح‌ترین مردم جهان هستند و سلاح‌های سبک، نیمه‌سنگین و سنگین را در خانه‌های خود نگهداری می‌کنند. گفته می‌شود 857 میلیون سلاح در اختیار شهروندان ایالات متحده تا پایان سال 2017 ثبت شده است. در همین حال، 120 سلاح برای هر 100 شهروند آمریکایی در سال 2017 ثبت شده به طوری که این آمار در یمن برای هر یکصد تن 53 عدد سلاح است. گزارش‌های یاد شده توسط موسسه مستقل مطالعاتی در سوییس منتشر شده است. همچنین آمریکایی‌ها سالانه 14 میلیون قبضه سلاح جدید خریداری می‌کنند.


Page Generated in 0/0061 sec