printlogo


کد خبر: 194183تاریخ: 1397/3/31 00:00
اخبار

آب شور مصرفی مردم آبادان و خرمشهر رایگان شد
با دستور استاندار خوزستان، آب مصرفی 2 ماه شهرهای آبادان و خرمشهر برای خرداد و تیر به علت شوری بالا رایگان اعلام شد. به گزارش مهر، بنا به دستور غلامرضا شریعتی آب‌بهای خرداد و تیر (قبوض آب) از شهروندان آبادان و خرمشهر دریافت نخواهد شد.  این دستور به علت شوری بیش از حد آب در شهرهای آبادان و خرمشهر در ماه‌های اخیر صورت گرفته است.  شوری آب در این دو شهر به گونه‌ای بوده که حتی شستن صورت هم باعث سوزش‌ چشم‌ها می‌شد و برخی مردم برای استحمام از آب تصفیه شده استفاده می‌کردند. رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان در همین زمینه از شوری ۱۶ هزار میکروموسی آب رودخانه بهمنشیر به عنوان دلیل اصلی قطعی آب این شهر در برخی ساعت‌های شبانه‌روز یاد کرد. علیرضا خلیلی‌نیا افزود: شوری آب رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا رسیده که سبب کاهش کیفیت آب این رودخانه به عنوان یکی از منابع تامین آب مصرفی مردم آبادان شده است. عامر کعبی، نماینده مردم آبادان در مجلس نیز با ابراز تاسف از اینکه آب شور دریا به عنوان آب باکیفیت شرب به مردم فروخته می‌شود، اضافه کرد: باید بکوشیم در کنار انجام اقدامات برای رفع بحران آب در شهرهای آبادان و خرمشهر، آب بهای این دوره به منظور کمک و دلجویی از مردم دریافت نشود که این امر مستلزم پیگیری استاندار از ناحیه
رئیس‌جمهور است.


تعرفه واردات کاغذ باطله حذف شود
وزیر صنعت با ارسال نامه آنی و حائز اهمیت به معاون اول رئیس‌جمهور برای حذف سود بازرگانی و حقوق گمرکی واردات کاغذ باطله، درباره افزایش قیمت کاغذ در بازار هشدار داد. به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری با موضوع «حقوق گمرکی و سود بازرگانی کاغذ باطله» نوشت: باتوجه به شرایط اقلیمی کشور تأمین مواد اولیه سلولزی صنایع کاغذسازی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، بر همین ‌اساس صنعت کاغذ و مقوای کشور حدود 85 درصد با استفاده از کاغذ باطله شکل گرفته است. در همین راستا در 2 سال اخیر حدود 600 هزار تن نیز به ظرفیت کاغذهای بسته‌بندی کشور افزوده شده است که این امر تأمین کاغذ باطله را برای صنعت کاغذسازی با مشکل روبه‌رو کرده است، ضمن آنکه جهت ارتقای تولید کاغذهای داخل واردات کاغذ باطله امری ضروری است بنابراین برای تسهیل در واردات این مواد اولیه مورد نیاز صنایع کاغذسازی، کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات تصویب کرده است 4 درصد حقوق گمرکی و یک درصد سود بازرگانی (در مجموع 5 درصد) کاغذهای باطله حذف شود. وی تصریح کرد: قیمت هر کیلو کاغذ باطله در کمتر از یک سال بیش از 2 برابر افزایش یافت.


دولتی‌ها صرفه‌جویی کنند خاموشی نداریم
برای نظارت بر اجرای مصوبه هیات دولت به منظور کاهش ۱۰درصدی مصرف برق ادارات دولتی، ۵۰ گروه تخصصی را با هدف مشاوره و ارائه پیشنهاد به صورت سرزده اعزام می‌کنیم.
حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در نشست خبری با بیان اینکه وظیفه شرکت توزیع برق تامین پایدار برق است، گفت: 5/14 میلیون مشترک در شهر تهران داریم که این رقم ۱۳ درصد کل مشترکان کشور را به خود اختصاص می‌دهد و ۹ درصد مصرف برق کشور در ساعات پیک نیز در پایتخت رقم می‌خورد. وی خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از بار مصرف شهر تهران مربوط به بخش دولتی است که از این ۲۵ درصد، ۵۰ درصد مربوط به تجهیزات سرمایشی بخش‌های مختلف ادارات دولتی می‌شود، این در حالی است که اگر دولتی‌ها در دوره پیک مصرف برق تنها ۱۰ درصد امسال نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، می‌توانیم پیک مصرف برق را بدون خاموشی بگذرانیم.


Page Generated in 0/0048 sec