printlogo


کد خبر: 194202تاریخ: 1397/3/31 00:00
اخبار

واکنش ولایتی به نامه اصلاح‌طلبان:
مذاکره با ترامپ معنایی جز تسلیم ندارد
رئیس‌ هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: مذاکره با شخصی که به هیچ یک از توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند نیست، معنایی جز تسلیم ندارد. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در همایش «استاد بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن‌ساز» که به مناسبت بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، تصریح کرد: برخی‌ها امروز مغالطه می‌کنند که با توجه به شرایط جهان باید ملت‌ها با هم همکاری داشته باشند و استقلال ملی معنایی ندارد. در صورتی که اگر روابط میان ملت‌ها به شکل عادلانه شکل گیرد امر مثبتی است ولی اگر اینگونه القا شود که همه کشورها با هم برابر‌ند ولی یکسری از کشورها برابرترند، غلط است؛ به طور مثال آمریکا می‌گوید خودش کشوری برابرتر است و از کشورهای دیگر به عنوان «گاو شیرده» یاد می‌کند. رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نامه تعدادی از اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج‌نشین ضد انقلاب درباره لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: اینهایی که این خوش‌خدمتی را به ترامپ می‌کنند بدانند اگر تاریخ مصرف آنها تمام شود، گرین‌کارت خود و فرزندان‌شان توسط آمریکا باطل می‌شود. وی اضافه کرد: مذاکره با شخصی که به هیچ یک از توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند نیست و حتی به تعهداتی که به متحدان خود داده است نیز پایبندی ندارد، معنایی جز تسلیم در برابر آمریکا ندارد.

پژمانفر با اشاره به FATF:
هیچ قرارداد استعماری را  امضا نمی‌کنیم
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: درباره موضوع FATF باید بگوییم ما هیچ قرارداد استعماری را امضا نخواهیم کرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در صحن علنی پارلمان طی اخطار قانون اساسی افزود: درباره موضوع FATF مسائل متفاوتی از ناحیه شخصیت‌های مختلف ابراز می‌شود اما درباره این موضوع بسیاری از افراد حتی اجازه اظهارنظر را نمی‌خواهند به عده‌ای بدهند. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به جای اینکه این افراد استدلال منطقی و ادله خود را ارائه کنند، موضوعات دیگری را مطرح می‌کنند. پژمانفر بر همین اساس گفت: حتی روزنامه‌ها امروز مانند دوران برجام لیستی درست کرده‌اند و نمایندگانی هم که سواد این کار را یا دارند یا ندارند، در این حوزه دخیل شده‌اند. پژمانفر در ادامه خاطرنشان کرد: لوایحی که در مجلس مطرح می‌شود عمدتا حاوی نکات مهم و قابل توجهی است. به عنوان مثال درباره FATF افراد مختلفی اظهارنظر می‌کنند. وی افزود: شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، برخی مقامات و ائمه جماعات و جمعه هم لایحه FATF را استعماری می‌دانند و نگرانی‌هایی در این باره دارند.

به دنبال ناکارآمدی ابزارهای نظارتی
مجلس به دنبال
افزایش اقتدار است
عضو کمیسیون‌ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: کمیسیون‌ آیین‌نامه، 2هفته به معاونت نظارت مهلت داد گزارش جامعی به همراه راهکارها برای کارآمدتر شدن بعد نظارتی و اقتدار مجلس ارائه کند. شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: راهکارهای افزایش انضباط و اقتدار مجلس با حضور رؤسای 3 فراکسیون، معاونت‌های رئیس مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌ها برگزار شد. نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معاونان مجلس معتقد بودند باید ابزارهای قانونی برای نظارت نمایندگان کارآمدتر و قدرتمندتر باشد تا اقتدار مجلس افزایش یابد. عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: معاونت نظارت مجلس معتقد بود ابزارهای نظارتی مجلس کارآمدی خود را از دست داده است لذا مقرر شد ظرف ۲ هفته معاونت نظارت گزارش جامعی به همراه راهکارها و پیشنهادات برای کارآمدتر شدن بعد نظارتی و اقتدار مجلس به کمیسیون آیین‌نامه داخلی ارائه کند. حسن‌پور تصریح کرد: امیدوارم مجلس در بعد نظارتی بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.
 


Page Generated in 0/0049 sec