printlogo


کد خبر: 194240تاریخ: 1397/4/2 00:00
اخبار

رئیس سابق شورای شهر انتقاد کرد
کاهش خدمات اجتماعی در مدیریت شهری
رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیران فعلی شهرداری اهتمامی به حل معضلات اجتماعی ندارند، گفت: بعد از تغییر مدیریت شهری کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه مدیران شهرداری و شورای شهر قرار ندارد. مهدی چمران درباره اهمیت اهتمام به آسیب‌های اجتماعی به تسنیم اظهار داشت: هر چند رفع تمام موضوعات شهری تنها برعهده مدیریت شهری نیست و نهادها و سازمان‌های دیگری نیز متولی این موضوع به شمار می‌روند اما موضوعات اجتماعی موضوعات بسیار مهمی به شمار می‌روند که مدیریت شهری در کنار سایر نهادها وظیفه توجه و اهتمام به کاهش آن را بر عهده دارد. چمران کاهش آسیب‌های اجتماعی را از مبانی خدمتی مدیریت قبلی شهری تهران عنوان کرد و افزود: مدیریت پیشین شهری حتی برای چهارراه‌ها و متکدیان نیز برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی داشت، چرا که مدیران شهری و اعضای شورای شهر در دوره قبل با اعتقاد به حل معضلات اجتماعی توجه به ترویج موضوعات فرهنگی و کار برای آسیب‌پذیران شهر را از مبانی کار شهرداری می‌دانستند از این رو آنچه در آن دوران به وقوع پیوست با آنچه این روزها مشاهده می‌شود بسیار متفاوت است. رئیس سابق شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه مدیران فعلی شهرداری اهتمامی به حل معضلات اجتماعی ندارند، افزود: به هر حال شواهد نشان می‌دهد پس از تغییر مدیریت شهری کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه مدیران شهرداری و شورای شهر قرار ندارد یا بهتر است اینگونه عنوان شود آنها خود را مسؤول و محور رسیدگی به مشکلات اجتماعی نمی‌دانند از این رو است که شاهد کاهش خدمات فرهنگی- اجتماعی در شهری چون تهران شده‌ایم که نیازمند کار مستمر شبانه‌روزی است.

رئیس شورای شهر خبر داد
احتمال کاهش عوارض ساخت‌وساز
رئیس شورای شهر گفت: پیشنهاد کاهش عوارض ساخت‌وساز تهران به طور پایلوت در منطقه 4 در شورای شهر تهران مطرح خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی‌رفسنجانی گفت: پیشنهاد کاهش عوارض ساخت‌وساز تهران به طور پایلوت در منطقه 4 در شورای شهر مطرح خواهد شد. وی افزود: هدف از این طرح افزایش ساخت‌وساز در تهران بویژه محلات کم‌برخوردار و افزایش درآمدهای پایدار است. هاشمی با بیان اینکه باید در شیوه تعیین عوارض ساخت‌وساز در مناطق  گوناگون  تهران بازنگری صورت گیرد، افزود: طرح پیشنهادی در این زمینه بزودی در شورای شهر مطرح می‌شود. وی با اشاره به دستور رهبر انقلاب برای خروج‌ پادگان‌ها از تهران، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌‌های امروز تهران خروج پادگان‌ها از شهر است که باید شهرداری نیز زمینه‌‌های لازم را در این‌باره فراهم کند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران بویژه در محلاتی مانند شمیران نو منطقه 4 باید اتفاق بیفتد. در برخی مناطق با وجود داشتن سرانه فضای سبز مطلوب، توزیع فضاهای سبز عادلانه نیست که باید اصلاح شود.


سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد
افزایش دما در روزهای آینده
یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در نخستین روز تابستان شاهد هوای آرامی هستیم و روند افزایش دما را تا اواسط هفته آینده شاهد خواهیم بود. به گزارش مهر، محمد اصغری با بیان اینکه در نخستین روز تابستان شاهد هوای آرامی هستیم و روند افزایش دما را تا اواسط هفته آینده شاهد خواهیم بود، گفت: با این حال شهرهای بهبهان و امیدیه در خوزستان هوای ۵۱ درجه را خواهند داشت. کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از احتمال تکرار این عدد برای هوای بخش‌هایی از استان بوشهر و ایلام خبر داد و افزود: در تهران نیز نخستین بار با بیشینه دمای ۳۸ درجه در اواسط هفته جاری مواجه خواهیم شد. وی گفت: در شرق کشور وزش بادها باعث کاهش دما خواهد شد و وزش باد نواحی با خیزش گرد و خاک را در زابل، هرمین، هامون و نیمروز خواهیم داشت. به گفته اصغری، در جنوب شرق نیز شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق خواهیم بود و آب‌های جنوبی کشور بویژه خلیج‌فارس مواج خواهد بود به طوری که با باد ۵۴ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج در مناطق فراساحلی بوشهر به ۲۴۰ سانتیمتر خواهد رسید.


Page Generated in 0/0129 sec