printlogo


کد خبر: 194248تاریخ: 1397/4/2 00:00
چگونه از گروه B جام‌جهانی صعود خواهیم کرد؟
در انتظار شب پرتغالی و معجزه ایرانی!
پیام رهبر انقلاب به ملی‌پوشان: عالی بازی کردید؛ خدا قوت

گروه ورزشی: بازی ایران مقابل اسپانیا آنقدر امیدوارانه بود که همه از شکست پرتغال و صعود از گروه B سخن می‌گویند.
به گزارش «وطن‌امروز» نیمه دوم دیدار ایران و اسپانیا ملی‌پوشان کشورمان بازی شجاعانه‌ای از خود نشان دادند و موقعیت‌های بسیاری برای گلزنی خلق کردند؛ حتی دروازه دخه‌آ دروازه‌بان اسپانیا گشوده شد اما بخت با ایران یار نبود و این گل آفساید اعلام شد. نمایش خیره‌کننده ایران با حرکات انفرادی ملی‌پوشان چشم‌نواز بود تا جایی که لایی‌های ملی‌پوشان به ستاره‌های فوتبال جهان سوژه فوتبال‌دوستان دنیا شد؛ تیم‌ملی ایران جهانیان را مجبور کرد به فوتبال ما احترام بگذارند و حالا مربیان و بازیکنان تیم‌ملی پرتغال از دیداری سخت با ایران حرف می‌زنند.
نمایش خوب ایران موجب شد رهبر انقلاب نیز در پیامی کوتاه به بازی عالی ایران خداقوت بگویند. طی تماس دفتر مقام معظم رهبری با اردوی تیم‌ملی در روسیه و مدیر کاروان اعزامی، فدراسیون فوتبال، پیام مقام معظم رهبری به کاروان و بازیکنان تیم‌ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران را به‌شرح ذیل اعلام می‌کند: «بازی دیشب شما عالی بود، خدا قوت».
چگونه صعود می‌کنیم؟
تیم‌ملی ایران با یک پیروزی و یک شکست 3 امتیاز دارد و اسپانیا و پرتغال با 4 امتیاز شانس‌های اول و دوم صعود به مرحله بعد هستند. مراکش که با شکست برابر پرتغال از دور مسابقات کنار رفت اما در روز آخر می‌تواند تاثیرگذار باشد.
تیم‌ملی ایران برای صعود به مرحله بعد باید با سرمربی پرتغالی خود تیم‌ملی پرتغال را شکست دهد. کاری که با توجه به نمایش شاگردان کی‌روش برابر اسپانیا هر چند سخت است اما غیرممکن نیست.
اگر ایران پرتغال را شکست دهد با ۶ امتیاز به دور بعد صعود خواهد کرد. هر نتیجه دیگری باعث حذف تیم‌ملی می‌شود. یک احتمال دیگر هم برای صعود ایران وجود دارد و آنهم این است که ایران برابر پرتغال به تساوی برسد و مراکش اسپانیا را شکست دهد. در این صورت ایران و پرتغال می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند. البته با توجه به گل‌زده بیشتر اسپانیا در صورت تساوی ایران مقابل پرتغال اسپانیایی‌ها باید حداقل با اختلاف 2 گل از مراکش شکست بخورند. این شرایط سخت موجب می‌شود بدانیم فقط با شکست پرتغال می‌توانیم امیدواری زیادی برای صعود داشته باشیم و اگرنه باید منتظر اما و اگرهایی باشیم که از حالا پیش‌بینی آن سخت نخواهد بود.
فرمول جادویی برای مهار کریستیانو رونالدو از نگاه کی‌روش
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید اگر شرایط فراهم باشد شاگردانش ۹۰دقیقه روی دروازه پرتغال حمله خواهند کرد.
 کارلوس کی‌روش درباره تاکتیک‌هایی که برای بازی با پرتغال در نظر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اگر حریف به ما اجازه بدهد 90 دقیقه به دروازه آنها حمله خواهیم کرد و از آن بهره خواهیم برد. البته تردید دارم چنین شرایطی فراهم بیاید. ما در بازی با اسپانیا نشان دادیم شایسته احترام هستیم و اطمینان دارم هواداران‌مان به بازیکنان تیم‌شان افتخار می‌کنند. بازیکنان ما با سری بالا زمین را ترک کردند. پیش از آغاز جام‌جهانی ما را بخت صعود از این گروه نمی‌دانستند اما هنوز شانس راهیابی به دور بعد را داریم. البته کار آسانی نداریم اما سعی می‌کنیم بهتر شویم.
تیم‌ملی فوتبال ایران دوشنبه‌شب در بازی آخرش از مرحله گروهی جام‌جهانی 2018 در شهر سارانسک به مصاف پرتغال می‌رود.
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران با اشاره به در پیش بودن دیدار تیمش با پرتغال در جام‌جهانی روسیه، از راهکارهای مهار کریستیانو رونالدو صحبت کرد.
روزنامه رکورد پرتغال مصاحبه‌ای از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران منتشر کرده است.
به گزارش رکورد، کی‌روش درباره مهار کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغال گفت: فرمول جادویی برای متوقف کردن رونالدو این است که فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال او را در زمین نگذارد ولی این اتفاق نمی‌افتد. او چنین ریسکی نمی‌کند، چرا که خنده‌دار می‌شود.
سرمربی تیم‌ملی ایران تاکید کرد: موضوع اصلی این است که تیم‌ها با فداکاری و جان‌فشانی بزرگ قادر خواهند بود بازیکنان بزرگ را متوقف کنند.
تیم‌ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف پرتغال خواهد رفت.
وحید امیری: همه حریفان باید به ایران احترام بگذارند
 بازیکن تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید با توجه به بازی‌های خوب این تیم در جام‌جهانی از این پس حریفان باید به ایران احترام بگذارند. او تاکید دارد تیم‌ملی ایران می‌تواند با همت بازیکنانش و دعای مردم شگفتی‌ساز جام‌جهانی شود.
وحید امیری در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را تاکنون انجام داده‌ایم. این تیم و بازیکنانش لایق بهترین‌ها هستند و امیدوارم به آن دست یابند.
او افزود: خدا را شکر کسانی که باید فوتبال را بفهمند مردم هستند و وقتی مردم خوشحالند یعنی خوب کار کرده‌ایم.
امیری ادامه داد: تیم ایران نه امکانات اسپانیا و پرتغال را دارد و نه به اندازه این تیم‌ها بازی‌های تدارکاتی داشته است اما تا اینجای کار ثابت کردیم شأن فوتبال ایران کمتر از این تیم‌ها نیست. تیم ایران تیم قابل‌احترامی است و همه باید به این تیم احترام بگذارند. امروز تیم ایران به جایگاهی رسیده که همه باید برای این تیم از جا بلند شوند و دست بزنند.
وی درباره حریف آینده تیم‌ملی نیز گفت: با تجربه‌ای که در مقابل اسپانیا و مراکش به دست آورده‌ایم، قطعا بازی خوبی مقابل پرتغال ارائه خواهیم داد. امیدوارم در مقابل این تیم نیز بتوانیم مردم ایران را خوشحال کنیم. از هر بازی تجربه‌ای کسب کرده‌ایم. بازی با اسپانیا ما را باتجربه‌تر کرده است. قطعا با تمرکز بیشتر مقابل پرتغال مثمر ثمرتر خواهیم  بود.
او در پاسخ به اینکه آیا شانس صعود داریم یا خیر؟ گفت: انسان به امید زنده است. الان 3 امتیاز داریم. با یک برد یا مساوی همه چیز می‌تواند تغییر کند. قطعا با دعای مردم و همت بازیکنان می‌توانیم شگفتی بیافرینیم.
وحید امیری همچنین با  تقدیر و تشکر از مسؤولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در راه آماده‌سازی تیم‌ملی گفت: ما برای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی کرده‌ایم و هر کاری که انجام می‌دهیم برای سربلندی ایران است. امیدوارم حمایت از تیم‌ملی ادامه داشته باشد تا بتوانیم روز به روز شرایط بهتری در فوتبال دنیا داشته باشیم. از وزارت ورزش و مسؤولان فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم. شاید امکانات درخور نام تیم‌ملی نباشد اما برای موفقیت باید وقت گذاشت و هزینه کرد.
 


Page Generated in 0/0069 sec