printlogo


کد خبر: 194255تاریخ: 1397/4/2 00:00
اخبار

مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند
خطیب موقت جمعه تهران گفت:‌ افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند. این مذاکره مشکلی را حل نخواهد کرد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تاکید کرد افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند! مشکلی را حل نخواهد کرد. با تمام وجود باید از آمریکا متنفر و منزجر بود. او غیر از جنایت، کاری نکرده است. این کشور به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده است. روحیه انزجار از آمریکا و تنفر از او و ایادی اش نجات‌دهنده است. خدا گاهی به صورت اعجاز به داد بندگان می‌رسد. دیدید قوم موسی را چطور نجات داد؟ یا در جریان طبس چطور آمریکایی‌ها نابود شدند؟ وی خاطرنشان کرد: خطاب به ترامپ جمله‌ای از حضرت زینب را می‌گویم. حضرت زینب در مجلس یزید به او گفت هر چه می‌توانی  در ضربه زدن و اهانت به ما تلاش کن! اما بدان زورت به سر نور خدا نمی‌رسد. آقای ترامپ هر چه می‌خواهی تحریم کن اما بدان نتیجه تحریم رسوایی تو است.

مذاکره با ترامپ «خودباختگی و ساده‌لوحی سیاسی» است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، توصیه به مذاکره با آمریکای ترامپ را خودباختگی و ساده‌لوحی سیاسی دانست. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر، نسبت به تحرک یک جریان سیاسی و پیشنهاد آنها برای مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد. در پست امیرعبداللهیان آمده است: «توصیه به مذاکره با آمریکای ترامپ، در حالی که هر روز این رئیس‌جمهور نامتعادل به مردم ایران سربلند اسلامی بی‌شرمانه توهین می‌کند، بی‌بصیرتی، خودباختگی و ساده‌لوحی سیاسی است. اگر سر به سر تن به کشتن دهیم/ از آن به که کشور به دشمن دهیم/ دریغ است ایران که ویران شود/ کنام پلنگان و شیران شود...»

دیدار سرکرده گروهک تروریستی ضدایرانی با مقامات واشنگتن
منابع خبری  اعلام کردند سرکرده یک گروهک تروریستی در واشنگتن با مقامات آمریکایی دیدار کرده است. سایت خبری المانیتور گزارش داد «مصطفی هجری»، سرکرده گروهک تروریستی «حزب دموکرات کردستان ایران»، روز‌های ۱۱ تا ۱۷ ژوئن (۲۱ تا ۲۷ خرداد) به واشنگتن سفر کرده و با مقام‌های وزارت خارجه آمریکا و اعضای کنگره این کشور دیدار کرده است.

درخواست مرکل برای حل مسأله موشکی ایران
صدراعظم آلمان از نگرانی کشور‌های اروپایی درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز پنجشنبه درباره برنامه موشکی ایران و نقش کشورمان در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کرد. وی در دیدار «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن، گفت: «نفوذ ایران در منطقه نباید تنها مورد مذاکره قرار گیرد بلکه باید راه‌حلی برای آن پیدا شود». مرکل ضمن تاکید بر اینکه کشور‌های اروپایی خواستار باقی ماندن در توافق هسته‌ای ایران هستند، گفت که آنها درباره برنامه موشکی ایران، حضور این کشور در سوریه و نقش آن در یمن، نگرانند.

اتهام‌زنی دادگاه آمریکایی علیه یک «تاجر ایرانی»
دادگاه فدرال شیکاگو یک تاجر ایرانی را به صادرات غیرقانونی قطعات قابل استفاده در برنامه موشکی به ایران متهم کرد. به گزارش فارس، در ادامه اقدامات ضدایرانی دادگاه‌های آمریکایی حالا دادگاه فدرال شیکاگو یک تاجر ایرانی را به «صادرات غیرقانونی قطعات قابل استفاده در برنامه موشکی» متهم کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، دادگاه آمریکایی این تاجر 56 ساله را متهم کرده سال 2011 به صورت غیرقانونی لوله آلومینیوم که هم در موشک و هم در صنایع هوافضا از آن استفاده می‌شود را از ایالت ایلینوی به ایران فرستاده است. دادگاه فدرال شیکاگو مدعی است این تاجر ایرانی از طریق بلژیک و مالزی این قطعات را به ایران فرستاده. دادستان‌های آمریکایی که این اتهام را به تاجر ایرانی زده‌اند، درباره اینکه هم‌اکنون او در چه مکانی حضور دارد، اظهارنظر نکرده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec