printlogo


کد خبر: 194256تاریخ: 1397/4/2 00:00
اخبار

تمام ذخایر انرژی خلیج‌فارس تحت سیطره امنیتی ما است
جانشین فرمانده کل سپاه می‌گوید تمام ذخایر انرژی خلیج‌فارس تحت سیطره امنیتی ما است و دشمن می‌داند جنگ با جمهوری اسلامی ایران قدرت را در جهان تغییر می‌دهد. سردار حسین سلامی با تاکید بر اینکه دشمن وقتی به ما حمله می‌کند که به دست خود ضعیف شده باشیم، افزود: دشمن دست گذاشته‌ است روی نفوذ منطقه‌ای ایران و بعضی دوستان هم فکر می‌کنند اگر ما در این زمینه کوتاه بیاییم همه چیز تمام می‌شود در صورتی که ما امروز با ایستادگی و گشودن مرزهای جدید و ایجاد ساختارهای جدید قدرت موفق بوده‌ایم. وی با اشاره به اینکه از دست دادن قدرت نفوذ منطقه‌ای غیرممکن است، زیرا نفوذمان معنوی است، اظهار کرد: عقب‌نشینی از خاکریز اول یعنی از دست دادن همه‌ چیز و این قاعده نبرد با دشمن است، بعد می‌گویند موشک‌ها را متوقف کنید و بردشان را کاهش دهید، یعنی قدرت بازدارنده خود را کنار بگذاریم و عجیب است از کسانی که هنوز فکر می‌کنند این نحوه تعامل با دشمن پاسخگوست. جانشین فرمانده کل سپاه انرژی جهان را تحت مدیریت امنیتی ایران عنوان کرد و افزود: تمام ذخایر انرژی خلیج‌فارس تحت سیطره امنیتی ما است و تمام مؤلفه‌های استراتژیک دشمن تحت اختیار ما قرار دارد و می‌دانند جنگ با جمهوری اسلامی ایران ابعاد جهانی دارد و قدرت را در جهان تغییر می‌دهد. سردار سلامی خاطرنشان کرد: بعضی از آقایان نامه نوشته‌اند که ما با آمریکا مذاکره مستقیم کنیم، ما 40 سال تجربه داریم و کاملا دشمنان‌مان را شناخته‌ایم، ما عزیزیم و دشمنان ما عزت ما را نمی‌خواهند، اینها را برای دانشجویان بیان و ذهن‌شان را آشنا کنید تا فرق بین ذهن ذلت‌آمیز را با تفکر عزت‌بخش بفهمند.

طرح نمایندگان مجلس برای «مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم»
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی «طرح مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم» را تهیه و تدوین کردند. در همین زمینه، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن تایید این خبر گفت: امروز زمان آن است که نمایندگان خانه ملت برای حمایت از حقوق مردم قوانینی تصویب کنند که خلأهای قانونی را پر کند. وی افزود: ما درباره پولشویی و پول‌های ناسالم قوانینی داریم اما این قوانین نیاز به مصوبات دیگری هم دارد تا کامل شود؛ در همین راستا طرحی را تهیه و تدوین کردیم تا قوانین محکم و درستی در این زمینه داشته باشیم. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با تاکید بر اینکه FATF بایگانی می‌شود، تاکید کرد: حمایت از مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم از جمله مباحثی است که در این طرح به آن توجه شده و مباحث مرتبط با آن در طرح گنجانده شده است. یوسفیان‌ملا با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: در این جلسه و با توجه به رهنمودهای رهبری برای تصویب قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی و تروریسم تصمیم به تدوین این طرح گرفتیم که هفته آینده تقدیم هیات‌رئیسه مجلس خواهیم کرد.

عراق: تحریم‌های آمریکا تاثیری بر مبادله نفتی با ایران ندارد
وزیر نفت عراق گفت تحریم‌های آمریکا تاثیری بر مبادله نفتی با ایران نخواهد داشت. جبار العیبی در حاشیه نشست اوپک در وین گفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر تبادل نفت‌خام این کشور با ایران تاثیری نخواهد داشت. رویترز نوشت: عراق سال گذشته با ایران توافق کرد نفت‌خام میدان نفتی کرکوک را برای استفاده به پالایشگاه‌های این کشور بفرستد که پس از آن ایران همان میزان نفت را به بخش‌های جنوبی عراق تحویل خواهد داد. وزیر نفت عراق در جمع خبرنگاران گفت نفت‌خام ارسالی به ایران در عوض هزینه برقی است که عراق دریافت کرده است، تا اینکه نفت دریافت کند.


Page Generated in 0/0069 sec