printlogo


کد خبر: 194287تاریخ: 1397/4/3 00:00
اخبار

جام‌جهانی به سینماگران خسارت زد!
هر چند فیلم‌های سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت فروش نسبتاً مطلوبی داشت اما بدون شک طرح نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینماهای کشور تا حدودی باعث ضرر برخی آثار سینمایی شد. به گزارش فارس، با مرور آمار فروش آثار سینمایی در این هفته، سهم فیلم‌های سینمایی «تگزاس»، «خجالت نکش» و «دلم می‌خواد» از سایر آثار حاضر در گیشه بیشتر بوده است البته باید گفت طرح نمایش بازی‌های جام‌جهانی که این روزها سود سرشاری را از آن سینماداران کرده است، در هفته‌ای که گذشت باعث ضرر نسبی بسیاری از فیلم‌های سینمایی شد. براساس آمار منتشر شده، فیلم سینمایی «تگزاس» تاکنون 10 میلیارد و 700 میلیون تومان، «خجالت نکش» 3 میلیارد و 200 میلیون تومان، «عصبانی نیستم» 3 میلیارد و 40 میلیون تومان، «چهارراه استانبول» 2 میلیارد و 930 میلیون تومان، «دلم می‌خواد» 690 میلیون تومان، «دشمن زن» 472 میلیون تومان و «در وجه حامل» نیز 61 میلیون تومان فروش داشته‌اند.


کارنامه عملکرد قرآنی ۴۰ ساله نظام منتشر می‌شود
مسؤول کمیته قرآن ستاد دهه فجر با ‌اشاره به لزوم جمع‌آوری دستاورد‌های قرآنی ۴۰‌ ساله نظام گفت: می‌توان با شناسایی فرصت‌ها و آسیب‌ها و تدوین کارنامه 40 ساله قرآنی نظام، ادامه راه را بهتر دنبال کرد. به گزارش فارس، نشست تشریح کمیته قرآن ستاد دهه فجر با حضور استاد عباس سلیمی در سازمان دارالقرآن برگزار شد. در این نشست سلیمی تهیه کارنامه فعالیت‌های قرآنی 40 ساله نظام را فرصتی برای ادامه دادن بهتر راه انقلاب دانست و گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب نقطه عطفی از تاریخ است و می‌توان با شناسایی فرصت‌ها و آسیب‌ها و تدوین کارنامه 40 ساله قرآنی نظام ادامه راه را بهتر دنبال کرد. البته منظور از کارنامه فقط روخوانی، روان‌خوانی‌، حفظ، قرائت و مسابقه نیست بلکه اصل عمل به قرآن کریم است. این استاد قرآن کریم نگارش کارنامه 40 ساله نظام را در 2 بخش تشریح کرد و گفت: بخش اول برای فعالیت‌هایی است که به صورت مستقیم مأموریت قرآنی به شمار می‌رود و قطعاً در این عرصه کارنامه درخشانی خواهیم داشت و بخش دوم الگو قرار دادن قرآن در کار و زندگی است زیرا ممکن است افرادی در زمینه حفظ و قرائت به طور مستقیم کار نکرده باشند اما گام‌های مهم و مؤثری در زمینه‌های دیگر مرتبط با قرآن برداشته باشند. وی از انتشار کتابی با عنوان کارنامه قرآنی نظام خبر داد و گفت: بزودی فراخوانی برای جمع‌آوری دستاوردهای قرآنی نظام ارائه می‌کنیم و بعد از جمع‌آوری اطلاعات کتابی با این عنوان چاپ و عرضه خواهیم کرد. سلیمی از برپایی نمایشگاهی با 40 تابلو برای ارائه دستاوردهای قرآنی نظام اسلامی خبر داد و گفت: رونمایی از آثار قرآنی در دهه فجر، برگزاری برنامه‌های رادیو و تلویزیون و تحلیل وضعیت قرآنی جامعه، بیان راه‌های برون‌رفت از چالش‌های موجود از جمله فعالیت‌های قرآنی ستاد دهه فجر خواهد بود البته فراموش نکنیم نقش کمیته قرآن ستادی است و ما قصد دخالت در امور داخلی هیچ نهاد یا دستگاهی را نداریم.


خبرنگار پیشکسوت جنگ درگذشت
اسدالله مشایخی، روزنامه‌نگار پیشکسوت حوزه دفاع‌مقدس دار فانی را وداع گفت. به گزارش مهر، زنده‌یاد مشایخی از روزنامه‌نگاران قدیمی که سابقه فعالیت مطبوعاتی در روزنامه کیهان، مجله گزارش، ایران‌جوان و ایران جمعه را داشت، روز جمعه بر اثر حادثه تصادف درگذشت. محمد سلطانی‌فر، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت زنده‌یاد مشایخی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: درگذشت روزنامه‌نگار پیشکسوت زنده‌یاد اسدالله مشایخی را که سال‌های زیادی از عمر خود را در عرصه فرهنگ و رسانه خدمت کرده بود، به  خانواده محترم ایشان، دوستان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان ایشان، صبر و اجر مسالت دارم.
 


Page Generated in 0/0066 sec