printlogo


کد خبر: 194288تاریخ: 1397/4/3 00:00
اخبار

معرفی نامزدهای بخش داستان کودک و نوجوان جایزه قلم زرین
دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین کاندیداهای این جایزه ادبی در بخش داستان کودک و نوجوان را معرفی کرد. به گزارش فارس، وجیهه سامانی، دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین  با اشاره به برگزاری آخرین جلسه داوری گروه داستان کودک و نوجوان اظهار داشت: این جلسه در روز چهارشنبه ٣٠ خردادماه در محل انجمن قلم و با حضور 3 داور محترم این گروه و بنده برگزار شد که طی 2 ساعت بحث و تبادل نظر و جمع‌بندی امتیازات، از میان همه آثار چاپ شده در سال ٩٦ در حوزه داستان کودک و نوجوان که طبق لیست دریافتی از خانه کتاب ٩٤٦ عنوان کتاب بود، آثار زیر به عنوان کاندیدای دریافت جایزه قلم زرین انتخاب و معرفی شد: «پرواز با پاراموتور را دوست دارم» اثر علی آرمین؛ نشر جمکران، «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» به قلم  ابراهیم حسن‌بیگی؛ نشر سوره مهر، «شاخ دماغی‌ها» اثر  عذرا موسوی؛ نشر شهرستان ادب «باغ خرمالو» اثر هادی حکیمیان؛ نشر شهرستان ادب. وجیهه سامانی ارزیابی داوران این بخش از آثار چاپ‌شده سال ٩٦ را چنین عنوان کرد: متاسفانه در بخش داستان کودک و نوجوان شاهد آثار چندان قوی و درخوری نبودیم. آثار به لحاظ کمی زیاد بود اما از نظر کیفی آثار چندان مطلوبی به چاپ نرسیده بود.


وقتی کمپانی واینستین هم خریدار ندارد
افت ۲۳ میلیون دلاری فروش کمپانی «واینستین»
کمپانی «واینستین» به‌خاطر رسوایی‌های جنسی صاحب پیشین خود با افت 23 میلیون دلاری در فروش مواجه شده است. به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر،  پل زامبرو، وکیل کمپانی واینستین در دادگاه مربوط به این تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: شرکای «کپیتال لنترن»- شرکت جدید و جایگزین کمپانی واینستین-  بابت کمپانی واینستین 287 میلیون دلار پرداخت خواهند کرد، هرچند قبلا روی 310 میلیون دلار توافق کرده بودند.«هاروِی واینستین» رئیس سابق این کمپانی که در ماه اکتبر به دلیل اتهامات بی‌شمار تجاوزات جنسی از منصب خود عزل شد هیچ‌گونه سمتی در این کمپانی با نام جدید «لنترن» نخواهد داشت. این مساله درباره برادرش «باب» نیز صدق می‌کند. ناگفته نماند برخی افراد مشهور همچون «مریل استریپ»، «امینم» و «کوئنتین تارانتینو» ادعا کرده‌اند که کمپانی ورشکسته واینستین به آنها بدهکار است و با تغییر مالکیت و نام این کمپانی ممکن است به پول خود نرسند.

«لاک‌پشت‌ها»ی جدید در راه است
پس از تولید 2 فیلم سینمایی بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور TMNT، رسانه‌ها از پروژه‌ای جدید با محوریت لاک‌پشت‌های نینجا خبر داده‌اند. به گزارش تسنیم، سال 2007 کمپانی‌های وارنر و واینستین پس از حدود 14 سال اقتباسی انیمیشنی از مجموعه TMNT را که در ایران با عنوان «لاک‌پشت‌های نینجا» شناخته می‌شود به پرده سینماهای جهان فرستادند. از آن زمان تاکنون 2 شرکت نیکلودیون و پارامونت وظیفه ساخت فیلم سینمایی از این مجموعه را بر عهده گرفتند و در سال‌های 2014 و 2016 دو اثر با بازی مگان فاکس را اکران کردند.حالا خبر رسیده که قرار است فیلم سینمایی سومی هم تولید شود. هر چند در این مقطع هنوز مشخص نیست که آیا این یک بازسازی است یا ادامه 2 فیلم قبلی به حساب می‌آید. مثل آثار سال‌های 2014 و 2016، مایکل بی ‌کارگردان مجموعه «تبدیل‌شوندگان» (ترنسفورمرز) قرار است تهیه‌کنندگی این فیلم جدید را هم بر عهده گیرد. همین طور اندرو داج، فیلمنامه‌نویس «کلمات بد» هم متن آن را خواهد نوشت. نام کامل این مجموعه در کتاب‌های مصور و فیلم‌های قبلی «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان» است. اگرچه هنوز اعلام رسمی نشده اما ظاهرا قرار است فیلم سوم با عنوان ساده «لاک‌پشت‌های نینجا» اکران شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec