printlogo


کد خبر: 194354تاریخ: 1397/4/4 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش:
مدارس استثنایی نباید داشته باشیم
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه خانواد‌ه‌‌هایی داریم که به دلیل ویژگی‌های فرهنگی نشانه‌های بیماری بچه‌های خود را پنهان می‌کنند و حتی آنها را به مدارس نمی‌فرستند، گفت: دانش‌آموزان ما باید یاد بگیرند چگونه با یک بیمار نادر یا بچه نابینا زندگی کنند. به گزارش تسنیم، سیدمحمد بطحایی در نشست تفاهمنامه غربالگری بیماری‌های نادر در مدارس با بنیاد بیماری‌های نادر ایران اظهار داشت: خوشحالم مجموعه‌ای بدون چشمداشت برای خدمت به بیماران تلاش می‌کنند. وزیر آموزش‌وپرورش بر رسانه‌ای کردن چنین بیماری‌هایی تاکید کرد و گفت: ما در آموزش‌وپرورش از 3 منظر به چنین بیماری‌هایی می‌توانیم ورود کنیم؛ نخست آموزش و آشنایی خانواده‌ها در حوزه پیشگیری برای مقابله با این بیماری‌هاست.
بطحایی ادامه داد: موضوع دوم اینکه متأسفانه به دلایل گوناگون در حوزه نارسایی جسمی، دانش‌آموزانی داریم که خانواد‌ه‌‌های آنان به دلیل ویژگی‌های فرهنگی این نشانه‌ها را پنهان می‌کنند و حتی به مدارس نمی‌فرستند و آنها را از جامعه و اقوام پنهان می‌کنند، چون این مشکل را نشأت گرفته از خود خانواده می‌دانند. وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای غربالگری بیماری نادر در مدارس گفت: همچنین وظیفه سوم ما آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی است که باید بچه‌های ما آن را فراگیرند که برای آموزش‌وپرورش اهمیت دارد. بطحایی با اشاره به اینکه آموز‌ش‌های فیزیک و ریاضی و سایر علوم در جای خود مهم است اما آموزش مهارت‌های اجتماعی اهمیت دارد، گفت: بچه‌های ما باید یاد بگیرند با یک بیمار نادر یا یک نابینا و افراد دچار ضریب هوشی پایین زندگی کنند و نباید مدارس استثنایی داشته باشیم اما متاسفانه به دلایل متعدد روند آموزش ما بر حوزه شناختی متمرکز شده و مابقی مهارت‌ها که مهم‌تر است
فراموش شده است.

فرمانده ناجا دستور داد
برخورد با خودروهای نامتعارف
رئیس پلیس کشور بر ضرورت برخورد با بدحجابی آلودگی صوتی، هنجارشکنی، دودی کردن شیشه و مزاحمت برای نوامیس از سوی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد. به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در نخستین نشست فصلی مدیران ستادی و روسای پلیس‌های راه و راهور ناجا که در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار داشت: هنجارشکنی در خودرو، آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس، بی‌حجابی، سرعت‌هایی که باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شود و دیگر ناهنجاری‌ها از جمله مواردی است که پلیس باید طبق قانون با آنها برخورد کند و در هر جایی که امکان متوقف کردن خودرو وجود ندارد باید شماره پلاک این خودروها یادداشت شود تا با آنها برخورد شود. وی برخورد با این موارد را جزو وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی برشمرد و گفت:‌ باید جلوی دوردور خودروها نیز گرفته شود. این کارها یعنی چه که چند ماشین در چند نقطه مدام یک مسیری را تکرار می‌کنند و باعث نارضایتی ساکنان و کسبه می‌شوند. باید با این موارد برخورد شود و البته نوع وسیله نقلیه نیز برای ما فرقی ندارد و ملاک رعایت قانون و مقررات است. فرمانده نیروی انتظامی به برخورد با شیشه‌های دودی نامتعارف نیز تاکید کرد و گفت:‌ قانون یک معیار و دستورالعملی برای شیشه‌های دودی پیش‌بینی کرده است. اگر دودی بودن شیشه بیشتر از این حد بود باید با آن برخورد شود. خودرویی که داخلش مشخص نشود برای مردم ناامن است. اشتری با تاکید بر اینکه باید سهم دستگاه‌ها نیز در حوادث رانندگی مشخص شود، گفت: در زمینه خودروها نیز باید با جدیت و قاطعیت رفتار کنیم. اگر خودروهای ما ایمنی و استاندارد لازم را ندارد باید از شماره‌‌گذاری آنها جلوگیری کرد و این موضوع نیز ابلاغ شده است.


Page Generated in 0/0051 sec