printlogo


کد خبر: 194355تاریخ: 1397/4/4 00:00
آوای شهر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو مطرح کرد
پرداخت کمتر از 5 درصد تعهدات دولت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: دولت کمتر از ۵ درصد تعهداتش به مترو را پرداخت کرده است. به گزارش مهر، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در حاشیه بازدید رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از این مجموعه گفت: اولویت‌های سه‌گانه ما ارتقای سطح سرویس‌دهی به مردم، شفاف‌سازی مالی و خدماتی و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. وی گفت: ما آخرین پولی که از دولت گرفتیم مربوط به سال ۹۵ است که باید ۳۰۰ میلیارد یارانه از دولت دریافت می‌کردیم که در نهایت دولت ۱۰ میلیارد یارانه به ما پرداخت کرد؛ یعنی زیر ۵ درصد از تعهدات. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو خاطرنشان کرد: قیمت بلیت در سال ۹۶ مبلغ ۸۰۰ تومان بود اما متوسط دریافتی ما ۴۶۵ تومان بوده است، چون بسیاری از شهروندان کارت اعتباری داشتند. وی افزود: امسال قیمت بلیت هزار تومان شده که برآورد ما این است از هر بلیت ۶۵۰ تومان دریافتی داشته باشیم. نوبخت گفت: در واقع ۲۵ درصد از اعتبارات ما از طریق مردم بوده و مابقی یارانه‌ای است که دریافت می‌کنیم، لذا به دنبال درآمدهای پایدار هستیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: یکی از این منابع استفاده از ماده ۱۲ است. یعنی هرجا صرفه‌جویی در سوخت انجام شود، دولت از آن حمایت می‌کند. ما به دنبال اجرایی کردن قرارداد ماده ۱۲ هستیم که به ازای هر مسافر و اضافه کردن واگن، 8/9 سنت شرکت نفت به مترو اعتبار پرداخت می‌کند. وی درباره وضعیت این قرارداد گفت: ما در اواخر دوره نجفی مقدمات این تفاهمنامه را با شرکت نفت انجام دادیم و امیدواریم در ۳ ماه دوم سال ۹۷ آن را اجرایی کنیم.

عضو مجمع نمایندگان تهران هشدار داد
ایمنی بازار تهران ضعیف‌تر از پلاسکو
 عضو مجمع نمایندگان تهران وضعیت ایمنی بازار تهران را ضعیف و بدتر از پلاسکو دانست و گفت: ۲۴۳ ساختمان در پایتخت وضعیتی مشابه پلاسکو دارند. سیده‌فاطمه ذوالقدر موضوع ایمنی بازار را یکی از چالش‌های اساسی پایتخت دانست و به خانه ملت گفت: مراجعه‌کنندگان زیادی روزانه به بازار می‌روند و کسبه زیادی در آن مستقر هستند که در صورت آتش‌سوزی صدمات جانی و مالی زیادی خواهیم داشت. نماینده مردم تهران در مجلس ایمنی بازار تهران را ضعیف و بدتر از پلاسکو دانست و افزود: باید با افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی و همکاری شهرداری، استانداری و وزارت کشور موضوع ایمنی بازار تهران تامین شود. نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پلاک‌های خطرناک شناسایی شده بازار باید هر چه سریع‌تر ایمن‌سازی شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیش از 90 درصد ساختمان‌های تهران ایمنی لازم را ندارند و همچنین تعداد ساختمان‌های فاقد ایمنی در تهران زیاد است به گونه‌ای که بر اساس بازدید‌های کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در سطوح گوناگون در سال گذشته، ۲۴۳ ساختمان بسیار پرخطر، ۳ هزار ساختمان پرخطر و بسیار پرخطر و ۷ هزار ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد
نیاز به گروه‌های خونی منفی
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون کاهش یافته است و اهداکنندگان برای اهدای گروه‌‌های خونی گوناگون با RH منفی مراجعه کنند. مرتضی طباطبایی به ایرنا افزود: در 3 ماه نخست امسال در استان تهران شاهد کاهش 3 درصدی مراجعه‌کنندگان اهدای خون به مراکز اهدای خون بودیم و از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند به خون بشتابند. وی ادامه داد: در حال حاضر مراکز درمانی و بیمارستانی استان تهران روزانه درخواست 3 تا 3هزار و 500 واحد خون و فرآورده‌‌های خونی را دارند که به منظور تامین این نیاز روزانه بین 1200 تا 1500 نفر باید خون اهدا کنند، این در حالی که در زمان حاضر روزانه 900 نفر اقدام به اهدای خون می‌کنند. طباطبایی از تمام کسانی که شرایط اهدای خون را دارند و در سلامت به سر می‌برند و بویژه از بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، خواست برای اهدای خون اقدام کنند.


Page Generated in 0/0066 sec