printlogo


کد خبر: 194366تاریخ: 1397/4/4 00:00
اخبار

ادامه تبعیض نژادی و جنسیتی در هالیوود با وجود همه کمپین‌ها
تحقیقات جدید محققان نشان می‌دهد تبعیض نژادی و جنسیتی حتی با وجود کمپین‌‌‌هایی نظیر Me Too و همین‌طور اتفاقاتی مثل موج افشای رسوایی‌‌های اخلاقی همچنان ادامه دارد. به گزارش تسنیم، گزارش جدید انجمن صنفی کارگردانان آمریکا نشان می‌دهد در میان این گروه از هنرمندان آمریکایی هنوز تبعیض جنستی و نژادی بشدت ادامه دارد و این در حالی است که 2 سال اخیر شاهد برپایی کمپین‌‌های علیه حقوق نابرابر زنان و مردان در هالیوود و افشا شدن رسوایی‌های اخلاقی چهره‌‌های سرشناس سینمای آمریکا بودیم که موجبات طرد آنها را از مجموعه‌‌های سینمایی به همراه داشت. نتایج یک تحقیق سالانه نشان می‌دهد در سال گذشته فقط 16 درصد از فیلم‌‌های سینمایی آمریکایی توسط زنان کارگردانی و فقط 10 درصد توسط فیلمسازان رنگین‌پوست تولید شده است. اوضاع وقتی نگران‌کننده می‌شود که بدانیم حضور 10 درصدی کارگردانان سیاهپوست، کمترین میزان از سال 2013 است که انجمن صنفی کارگردانان تحقیقات سالانه خودش را آغاز کرده است. آن هم در شرایطی که بسیاری از فیلمسازان رنگین‌پوست مثل جردن پیل با موفقیت‌‌‌هایی همراه بوده‌‌ و به اسکار هم رسیده‌‌‌اند. همین موضوع این شائبه را ایجاد می‌کند که مبارزه با تبعیض نژادی و جنسیتی در هالیوود فقط شعاری زیبا در مقابل دوربین‌ها و روی سن اسکار است!

مرد عنکبوتی جدید  به سینما می‌آید
فیلم بعدی «مرد عنکبوتی» با نقش‌آفرینی «جیک جیلنهال» با عنوان «دور از خانه» در سال ۲۰۱۹ به سالن‌های سینما می‌آید. به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم بعدی «مرد عنکبوتی» با نقش‌آفرینی «جِیک جیلنهال» با عنوان «دور از خانه» در سال 2019 به سالن‌های سینما می‌آید. «مرد عنکبوتی: دور از خانه» نخستین فیلم انفرادی این مجموعه خواهد بود که خارج از نیویورک و در دیگر نقاط جهان نظیر لندن فیلمبرداری می‌شود. این فیلم که محصول مشترک «سونی» و «ماروِل» است 5 جولای 2019 به عنوان نخستین فیلم سینمایی «مارول سینماتیک یونیوِرس» پس از «انتقامجویان4» که 2 ماه قبل از آن اکران می‌شود، روی پرده سینما خواهد رفت. «مرد عنکبوتی: دور از خانه»  «جِیک جیلنهال» را در نقش «میستِریو» دشمن شریر مرد عنکبوتی خواهد داشت. «کریس مک‌کنا» و «اریک سامرز» نویسندگان فیلمنامه «مرد عنکبوتی: دور از خانه» هستند.


برگزاری اختتامیه دومین کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس
مراسم اختتامیه دومین کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس و تجلیل از برگزیدگان این کنگره، سه‌شنبه ۵ تیرماه با حضور جمعی از فعالان ادبی، مدیران فرهنگی و خانواده‌های ایثارگران در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، دومین کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس با محوریت آثاری با موضوع نقش بانوان در پاسداشت دفاع مقدس با مشارکت حدود 700 اثر در قالب‌های کلاسیک، نیمایی(سپید)، ترانه، آثار کودک و نوجوان و سایر قالب‌ها برگزار شد و پس از 3 مرحله داوری، برگزیدگان خود را شناخت. در این کنگره 3 کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی‌کنعان از جنگ ایران و عراق، «گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی‌روا، همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان و «راز درخت کاج» داستانی برگرفته از گفت‌وگو با مادر شهیده زینب کمایی که از جمله کتاب‌های خوش‌خوان در حوزه دفاع‌مقدس هستند، محور الهام شاعرانه‌ها و دلنوشته‌های هنرمندان در این کنگره قرار گرفته‌اند. بر این اساس، مراسم اختتامیه دومین کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس که به معرفی آثار برگزیده و تقدیر از صاحبان این آثار اختصاص دارد، از ساعت 17 سه‌شنبه 5 تیرماه با حضور خانواده‌های ایثارگران و قهرمانان آثار ارائه شده در این کنگره، جمعی از مسؤولان فرهنگی و فعالان حوزه ادبیات و شعر دفاع‌مقدس و با تقدیر از 10 اثر برگزیده، در باغ کتاب برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec