printlogo


کد خبر: 194375تاریخ: 1397/4/4 00:00
اخبار

مسؤولان به جای کتمان مشکلات به درد مردم رسیدگی کنند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با بیان اینکه تمام همت مسؤولان باید در جهت رفع مشکلات مردم باشد، گفت: مشکلات اقتصادی مردم مایه شرمندگی می‌شود و عده‌ای هم به جای اینکه مرهم باشند نمک به زخم می‌زنند. به گزارش رسا، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام همت مسؤولان باید در جهت رفع مشکلات مردم باشد، افزود: مشکلات اقتصادی مردم مایه شرمندگی می‌شود و عده‌ای هم به جای اینکه مرهم باشند نمک به زخم می‌زنند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه مسؤولان به خواسته‌های بحق جامعه و همراهی با آنان اظهار داشت: وقتی مردم می‌بینند یک مسؤول مشکلات آنها را کتمان می‌کند بر ناراحتی آنها افزوده می‌شود. وی مدیریت صحیح در کشور را در زمانی که فشارهای دشمن زیاد است، امری مهم دانست و ادامه داد: این موضوع درست است که دشمن جنگ اقتصادی را وارد مرحله تازه‌ای کرده و بی‌رحمانه مشغول کار است اما باید توجه داشت مدیریت هم ضعیف است. آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه هیچ اشراف و نظارتی بر خدمات و کالا وجود ندارد، ابراز داشت: مسؤولان نباید از تذکر بر آشفته شوند، روزانه افراد زیادی برای ما نامه می‌نویسند یا به دفتر مراجعه می‌کنند و بسیار ناراحت و نگران از معیشت و اقتصاد هستند و از مراجع، علما و حوزه می‌خواهند حداقل وضع موجود را تذکر دهند.
وی عنوان کرد: چند سال کشور معطل برجام شد که نتیجه آن زبان‌درازتر شدن دشمن شد و الان هم عده‌ای بحث مذاکره مجدد را مطرح می‌کنند که این تفکر بی‌تردید خیانت است.

جزئیات درگیری در مرز آذربایجان از زبان فرمانده مرزبانی
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به درگیری اخیر در نزدیکی مرز ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد: این درگیری در جمهوری آذربایجان و در عمق ۲ کیلومتری خاک این کشور رخ داده است. سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به درگیری‌های اخیر در مرز آذربایجان اظهار داشت: در بررسی مشترک انجام‌شده توسط مرزبانان کشورمان و نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان مشخص شد این درگیری در نقطه مشترک مرزی رخ نداده است.  فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: این درگیری که چند روز پیش اتفاق افتاده بود، در خاک کشور جمهوری آذربایجان رخ داده است. وی گفت: در بررسی‌های انجام شده از محل درگیری مسلحانه اخیر مشخص شد نقطه درگیری در عمق 2 کیلومتری خاک کشور آذربایجان اتفاق افتاده است. به گزارش تسنیم، 3 روز پیش خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود یکی از نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان در درگیری مسلحانه با گروهی که قصد ورود غیرقانونی به خاک این کشور را داشته‌اند زخمی شده و اعلام کرده بود این افراد از مرز ایران قصد ورود به خاک جمهوری آذربایجان را داشته‌اند که البته در این گزارش هیچ اشاره‌ای به هویت افرادی که قصد ورود غیرقانونی به این کشور را داشته‌اند نشده بود.

«فلاحت‌پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شد
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه سال سوم این کمیسیون، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه را به ریاست این کمیسیون انتخاب کردند. به گزارش مهر، در جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیأت‌رئیسه این کمیسیون برگزار شد که در نتیجه آن، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو و نماینده ادوار هفتم، هشتم و دهم مجلس با رای اعضا به ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شد. برای ریاست این کمیسیون علاءالدین بروجردی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور و اردشیر نوریان هم مطرح بودند که در نهایت فلاحت‌پیشه توانست رأی اعضا را جلب کند. علاءالدین بروجردی طی ۱۴ سال اخیر ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را بر عهده داشته است. براین اساس در جریان رای‌گیری برای انتخاب رئیس کمیسیون، حجت‌الاسلام ذوالنوری و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه هرکدام موفق به کسب ۹ رای شدند و علاءالدین بروجردی نیز ۵ رای کسب کرد که در نهایت با انجام قرعه‌کشی، فلاحت‌پیشه به‌عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.


Page Generated in 0/0056 sec