printlogo


کد خبر: 194393تاریخ: 1397/4/5 00:00
در بازدید از تأسیسات فردو
وزیر اطلاعات: برجام به مویی بند است

برجام برای دولت چه «آفتاب تابان» باشد و چه «باغ سیب و گلابی» که توانایی حل «مشکل آب خوردن مردم» و «ازدواج جوانان» را نیز در آن می‌جستند، حالا آنطور که عباس عراقچی گفته، در ICU یا همان بخش مراقبت‌‌های ویژه که مخصوص مراقبت از افراد دچار بیماری‌ها یا جراحات شدید یا تهدیدکننده حیات است، بستری است. کسی نمی‌داند حالا نزدیک به 2 ماه پس از خروج آمریکا از برجام، بر سر توافق هسته‌ای چه آمده و شاید این هم جزو محرمانه‌‌های دیگر دولت باشد و فقط از میان اظهارات دولتی‌ها می‌توان دریافت وضعیت برجام چگونه است. آخرین خبر درباره این بیمار بستری در ICU را دیروز محمود علوی، وزیر اطلاعات داد. او گفت: «دانشمندان هسته‌ای کشور برای مقابله با بدعهدی‌های دشمن آماده‌اند، چرا که می‌دانند برجام به مویی بند است».
محمود علوی دیروز به همراه بهروز کمالوندی، معاون بین‌الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی، مهدی صادقی، استاندار قم و جمعی از مدیران سازمان انرژی اتمی از مجتمع غنی‌‌سازی شهید دکتر علی‌محمدی در فردو بازدید کرد. او در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر طرف‌‌های دیگر در بدعهدی هماهنگ با آمریکا بخواهند از برجام خارج شوند، جمهوری اسلامی ایران با دستاوردهای ارزشمند دانشمندان ایرانی که بر اساس تحقیق و توسعه کسب شده است، می‌تواند در فرصت کوتاه فرسنگ‌ها به قبل از برجام بازگردد و حتی صنعت هسته‌ای را به نقاط حساس‌تری برساند و به پیشرفت تعیین‌کننده‌‌‌‌‌‌تر نائل شود. وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که هر یک از اعضای توافق هسته‌ای بدعهدی نشان داده‌اند و اعتبار اندکی را هم که داشتند از بین برده‌‌اند و امروز همه بدعهدی آمریکا را می‌بینند.عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: فرزندان ایران نشان داده‌‌اند خروج یک عضو از برجام تاثیری بر عزم و اراده آنها ندارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید قدرت غنی‌‌سازی ایران در چارچوب برجام به 190 هزار سو برسد. علوی افزود: همه نیروها با فرمان ایشان، انرژی مضاعف گرفتند و امروز هم در مذاکراتی که با طرف‌‌های خارجی داریم به همه آنها به صراحت اعلام شده است که برجام به یک مو بند است. وی تصریح کرد: کسانی که بدعهدی کردند، خواهند دید این کار آنها بیش از ایران، به زیان خود آنان می‌شود، ایران حتما باید با اراده خود حرکت کند و بیگانگان قدمی به سود ایران بر نمی‌دارند. وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره تهدیدها و تحریم‌‌های دشمن اظهار داشت: طبیعی است که دشمن همیشه در مقام تهدید بر می‌‌‌‌‌‌‌‌آید و اگر قرار باشد به‌خاطر تهدید حرکت را متوقف کنیم اصلا نباید حرکت کنیم. علوی ادامه داد: ما نشان داده‌‌‌‌‌ایم که براحتی از تهدید دشمن عبور می‌کنیم و ملت ما در فرازهای مختلف نشان داده است این تهدیدها اراده آن را متزلزل نمی‌کند و با هدایت رهبری و مسؤولان کار خود را پیش می‌برد. وی همچنین هدف از بازدید خود از مجتمع غنی‌‌سازی شهید علی‌محمدی را آشنایی با فعالیت‌‌های دانشمندان ایرانی از نزدیک عنوان کرد و یادآور شد: پیش از این هم توفیق داشتم با این مرکز که حاصل تلاش دانشمندان کشور است از نزدیک آشنا شوم. وزیر اطلاعات ادامه داد: انگیزه دانشمندان شاغل در این تاسیسات بسیار بالا، قوی و با یک نگاه امیدوارانه است. علوی تصریح کرد: این روحیه نشان‌دهنده این است که اراده ایران و ایرانی هرگز تحت تاثیر ناامیدی آفرینان قرار نمی‌گیرد و با حرکت امیدوارانه خود آینده را رقم می‌زند.
 

دولت برای دلداری مردم می‌گوید منتظر بسته اروپاییم
کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت برای دلداری دادن مردم اعلام می‌کند منتظر بسته پیشنهادی اروپا می‌ماند؛ اگر واقعاً قرار است برنامه‌ای از سمت اروپا دریافت شود پس چرا دولت برنامه‌ریزی‌‌های لازم را انجام نمی‌دهد؛ باید واقع‌بین باشیم که بعد از خروج آمریکا از برجام، همه کشورهای اروپایی سرد شده‌‌اند و دیگر کسی سراغی از برجام نمی‌گیرد. پیروز مجتهدزاده، در گفت‌وگو با راه دانا، درباره انتظار دولت برای رسیدن بسته پیشنهادی اروپا به ایران برای ادامه برجام اظهار داشت: بعد از خروج ترامپ از برجام کشورهای اروپایی اگرچه در ظاهر اعلام کردند حاضرند برجام را با ایران ادامه دهند و بیش از یک ماه از آن زمان گذشته است اما همچنان هیچ بسته پیشنهادی از سوی اروپایی‌ها به ایران ارائه نشده است. وی در ادامه گفت: دولت همچنان منتظر مانده است تا اروپایی‌ها بسته پیشنهادی بدهند و حتی گفته است تا پایان این ماه منتظر می‌ماند؛ آنها در طول یک ماه هیچ پیشنهادی ارائه نکردند، پس قطعاً در طول یک هفته باقیمانده هم پیشنهادی به ایران نخواهند داد. مجتهدزاده با بیان اینکه لزومی ندارد چشم به دست اروپایی‌ها برای ارائه بسته پیشنهادی داشته باشیم، گفت: البته نباید ارتباط با غرب را قطع کنیم و اجازه ندهیم شرکت‌‌های اروپایی به ایران بیایند اما باید واقع‌بین باشیم و نباید از اروپا انتظاری داشته باشیم و ادامه وضعیت اقتصادی کشور را به توافق جدید با اروپا گره بزنیم. وی با اشاره به تحریم‌‌‌هایی که قرار است آمریکا علیه ایران وضع کند، بیان داشت: برجامی وجود ندارد که ایران بخواهد در آن بماند یا خارج شود؛ وقتی یک توافق بین‌المللی از سوی یک کشور نقض شده و سایرین هم درباره آن سکوت کرده‌‌اند، این به معنای برهم خوردن این توافق بین‌المللی است.


Page Generated in 0/0056 sec