printlogo


کد خبر: 194394تاریخ: 1397/4/5 00:00
قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد
انهدام تیم تروریستی 14 نفره در پیرانشهر

بامداد روز گذشته یک تیم تروریستی که قصد ورود به کشور برای انجام عملیات‌‌های خرابکارانه را داشت، در مرز تمرچین پیرانشهر شناسایی و منهدم شد. در درگیری تروریست‌ها با نیروهای هنگ مرزی تمرچین، 4 تن از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، از میانه خردادماه، گروهک‌‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان، سلسله عملیات‌‌‌هایی برای ورود به داخل ایران و انجام اقدامات تروریستی در دستور کار خود قرار دادند. در نخستین گام در 18 و 19 خردادماه 3 تیم تروریستی به صورت جداگانه تلاش کردند از مرزهای غربی و شمال غربی وارد کشور شوند اما رصد دقیق مناطق مرزی باعث شد در درگیری قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با تروریست‌ها، در کمتر از 24 ساعت 16 تروریست مسلح کشته و زخمی شوند. بامداد دیروز کمتر از 3 هفته پس از انهدام این 3 تیم تروریستی، چهارمین گروهک تروریستی نیز قصد ورود به کشور را داشت که نیروهای هنگ مرزی در پیرانشهر در درگیری با این تروریست‌ها با کشته و زخمی کردن 4 تروریست، این تیم تروریستی را منهدم کردند. به دنبال این درگیری قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن از کشته و زخمی شدن 4 تروریست و شهادت یک مرزبان هنگ مرزی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: به دنبال نفوذ یک تیم ۱۴ نفره از گروهک‌‌های تروریستی ضد انقلاب به منطقه مرزی تمرچین پیرانشهر نیروهای غیور مرزبانی هنگ مرزی این شهرستان پس از رصد اطلاعاتی و شناسایی مسیر تردد با اجرای کمین در ساعت 30/1دقیقه بامداد مورخه 3/4/97 در نقطه صفر مرزی با تیم مذکور درگیر و آن را منهدم کردند. این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری ۴ تن از تروریست‌ها کشته و مجروح شدند که جنازه یکی از معدومان در صحنه درگیری باقی مانده است. اقلام، تجهیزات و آثار به جامانده از تیم تروریستی بیانگر وارد شدن تلفات سنگین بر این تیم بوده و همچنین در این درگیری ستوان دوم مرزبان سیدعلی هاشمی به درجه رفیع شهادت نائل آمده و یک نفر از سربازان نیز مجروح شد.
در پایان این اطلاعیه آمده است: قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهید مرزبان سیدعلی هاشمی، به گروهک‌های وابسته به ایادی استکبار جهانی هشدار می‌دهد از اقدامات پلید و تروریستی خود دست برداشته و ملعبه دست دشمنان جمهوری اسلامی ایران نگردند؛ در غیر این صورت در هیچ جایی از امنیت برخوردار نبوده و نسبت به تعقیب و انهدام کامل آنها اقدام خواهد شد.
تلاش آمریکا برای تقویت اقدامات تروریستی
اما چرا پس از چندین ماه آرامش نسبی در مرزهای شمال غربی، بار دیگر گروهک‌‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان دست به تحرکات جدیدی زده‌اند؟ پاسخ این پرسش را می‌توان در جریان سیاست‌‌های جدید دولت آمریکا بویژه انتصاب جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا یافت. با روی کار آمدن بولتون روند حمایت از گروهک‌‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی در مرزهای شمال غرب و جنوب‌شرق ایران قوت گرفت و علاوه بر درگیری‌‌های شمال غرب، در جنوب شرق نیز نیروهای مرزی درگیری‌‌‌هایی با تروریست‌ها داشته‌‌‌اند. سفر «مصطفی هجری»، سرکرده گروهک تروریستی «حزب دموکرات کردستان ایران» به آمریکا در 11 تا 17 ژوئن (21 تا 27 خردادماه) و دیدار وی با مقام‌های وزارت خارجه آمریکا، اعضای کنگره و  کارشناسان اندیشکده‌ها نیز در همین چارچوب انجام شده است. با آنکه این عضو گروهک های تروریستی پیش از این بارها با مقام‌های دفتر «دموکراسی، حقوق‌بشر و کار» در وزارت خارجه آمریکا ملاقات کرده، المانیتور می‌گوید دیدار جدید میان او و رئیس میز ایران در این نهاد آمریکایی انجام شده است. در بیانیه مندرج در وب‌سایت این گروهک تروریستی آمده که در دیدار «هجری» با مقام‌های آمریکایی بر خلاف دیدارهای قبلی که در آنها اغلب مسائل «حقوق بشری» مطرح می‌شد درباره «مسائل مهم سیاسی و تأثیرگذار بر ایران و نقش حزب دموکرات» بحث شده است.


Page Generated in 0/0054 sec