printlogo


کد خبر: 194395تاریخ: 1397/4/5 00:00
اخبار

«مجموعه توچال» تصاویر حضور روحانی در تله‌کابین را حذف کرد
سایت رسمی مجموعه تفریحی تله‌کابین توچال که در تاریخ 2/4/97 خبر حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور در این مجموعه تفریحی را منتشر کرده بود، این خبر را از روی خروجی سایت خودش حذف کرد. تسنیم با اعلام این خبر نوشت: برای اینکه یقین کنیم این خبر از روی خروجی سایت توچال حذف شده یا نه، علاوه بر اینکه بخش‌های مختلف سایت و حتی زبان‌های انگلیسی و عربی را چک کردیم، حتی در بخش جست‌وجو نیز کلمات کلیدی خبر منتشر شده نیز جست‌وجو شد اما تمام این اقدامات، از حذف شدن خبر اولیه بازدید روحانی از سایت توچال حکایت دارد.

FATF نوعی «برجام ‌مالی» است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مسکوت ماندن کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم اظهار داشت: این کنوانسیون از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وارد صحن شده بود اما چون توافقی نوشته شده میان 2 طرفی بود که مجلس نمی‌توانست درباره آن نظر دهد و دخالت کند نمایندگان با آن مخالفت کردند.  وی بیان کرد: علاوه بر این با توجه به نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این کنوانسیون همچون بسته‌ای ترجمه‌ شده از سوی دیگر کشورها به ایران ارائه شده و هیچ‌گونه نظر ایران در آن تأمین نشده است، با مخالفت نمایندگان مواجه شد. سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: البته نظر برخی از نمایندگان این بود که روند بررسی و تصویب این کنوانسیون برای مدت 2 ماه به تعویق بیفتد تا تکلیف برجام در اروپا مشخص شود و اگر آنها پایبند برجام بودند که این کنوانسیون امضا شود و در غیر این صورت نمایندگان به آن رأی ندهند. نوروزی در ادامه به دلیل ورود این کنوانسیون به مجلس اشاره کرد و گفت: مخالفت نمایندگان به دلیل حساسیت آنها بعد از برجام نسبت به عدم پایبندی کشورها به برجام بود، نمایندگان معتقد بودند کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم نوعی برجام مالی است که بر ما تحمیل می‌شود، از این رو نمی‌توان با آن موافقت کرد و به آن رأی داد.

برخی نمایندگان هیچ خط مشخصی ندارند
رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: متاسفانه در مجلس خط، گروه، راهبرد و سیاست برخی نمایندگان هنوز مشخص نیست؛ این اشکالات در مجلس وجود دارد. محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات اخیر ریاست مجلس و سپس تصدی ریاست کمیسیون آموزش مجلس، اظهار داشت: حضور آقای عارف در انتخابات اخیر هیات‌رئیسه را مذموم نمی‌دانم و تحسین می‌کنم اما نمایندگان و فراکسیون‌ها باید بدانند چگونه با هم تعامل داشته باشند. وی افزود: مجلس مرکز سیاست‌ورزی بوده و طبیعی است جناح‌های مختلف در مجلس ظهور و بروز جدی داشته باشند اما گاهی اوقات ممکن است فراکسیون‌ها در تعاملی غیراصولی، بعضی موقعیت‌ها را از دست بدهند. باهنر تصریح کرد: متاسفانه در مجلس خط، گروه، راهبرد و سیاست برخی نمایندگان مشخص نیست؛ گاهی این طرف و گاهی آن طرف می‌روند. من بارها به عده‌ای از نمایندگان انتقاد کردم که با نردبان لیست امید بالا رفتند اما به آقای عارف رای ندادند؛ چرا؟ این اشکالات در مجلس وجود دارد. نماینده سابق مجلس گفت: من برای آقای حاجی‌بابایی احترام زیادی قائلم اما اینکه وی از کاندیداتوری ریاست مجلس چه سودی برد، هنوز متوجه نشده‌ام؛ شاید نیت وی این بود که به آقای لاریجانی تفهیم کند بخشی از ریاست شما مدیون من است. باهنر اضافه کرد: شما فکر می‌کنید آقای لاریجانی، رای آقای حاجی‌بابایی درباره خودش را موثر نمی‌داند؟ آقای لاریجانی اهل تحلیل و محاسبه است؛ خود من هم اهل محاسبه و تحلیل هستم.

فشارهای آمریکا روی بانک‌های خارجی برای قطع همکاری با ایران
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به فشارهای آمریکا روی بانک‌های خارجی برای قطع همکاری با ایران پرداخته است. به گزارش فارس، یک روزنامه آمریکایی روز دوشنبه به فشارهای آمریکا روی بانک‌های خارجی برای مبادله با ایران پرداخته و نوشته: این موضوع باعث شده این بانک‌ها با ایران همکاری نکنند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته: حتی بانک‌هایی که تماس مستقیمی با نظام مالی آمریکا ندارند هم نگران این هستند که دسترسی‌شان به دلار به اتهام همکاری با ایران قطع شود. 


Page Generated in 0/0058 sec