printlogo


کد خبر: 194396تاریخ: 1397/4/5 00:00
اخبار

بحران‌های منطقه با هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل می‌گیرد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بخش مهمی از بحران‌‌های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه شکل می‌گیرد. علی شمخانی در دیدار فالح فیاض، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق با تبریک به دولت و ملت عراق برای برگزاری موفق انتخابات و تامین امنیت کامل آن تاکید کرد: بخش مهمی از بحران‌‌های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه شکل می‌گیرد لیکن مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به‌جای اعتماد به قدرت‌‌های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می‌توانند بر بزرگ‌ترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند. شمخانی با اظهار تاسف نسبت به رفتارهای برخی کشورهای منطقه که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند و به گاو شیرده آمریکا و شریک راهبردی اسرائیل تبدیل شده‌‌‌‌اند، افزود: دولت‌های بی‌تجربه و متوهم این کشورها با وجود کاهش شدید ذخایر ارزی و کسر بودجه سنگین و بی‌سابقه با اتخاذ رویکردهای نمایشی و مضحک در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فزاینده و خودساخته هستند. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش مستمر آمریکا و بهره‌‌‌گیری از موقعیت‌های مختلف به منظور حمایت از عناصر باقیمانده تروریست افزود: کشورهایی که گمان می‌کنند با اعتماد به آمریکا می‌توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تامین کنند عملا به تقویت تروریسم کمک می‌کنند.

فائزه هاشمی: روحانی مسائل کشور را رها کرده است
پس از نامه ذلت‌بار برخی اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب‌های خارج‌نشین به مقامات کشور برای آغاز مذاکره با ترامپ، فائزه هاشمی نیز خواستار مذاکره با آمریکا شد و مدعی شد هیچ گزینه دیگری غیر از این نداریم. به گزارش فارس، «فائزه هاشمی» در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس، گفته است: «نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا بزودی،  قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره کرد... هیچ گزینه دیگری نداریم. مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد». این اظهارات در حالی بیان می‌شود که برخی کارشناسان معتقدند التهابات اخیر در حوزه اقتصادی کشور، بعضاً از سوی برخی جریانات دامن زده می‌شود تا فشار روی نظام برای سازش با دولت دونالد ترامپ تشدید شود. وی همچنین گفت: «اینکه از ابتدا،  هیچ ارتباطی با آمریکا نداشتیم درست نبود... جمهوری اسلامی باید مشکلات خود را با آمریکا حل کند چون ارتباط نداشتن با ابرقدرت برای ما هزینه‌بر بوده است... من در حال حاضر خطر فروپاشی را نمی‌بینم اما اگر راه‌حل‌هایی پیدا نشود، کشور می‌تواند به آن سمت پیش برود». او در بخش دیگری می‌گوید: «ایران باید نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد ولی اگر در حال حاضر هیچ متحد وفاداری غیر از حزب‌الله لبنان نداریم، [این بدان معناست که] رویکرد ما نمی‌تواند درست باشد». وی در بخشی از این گفت و گو
 درباره حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: «اینطور احساس می‌شود که آقای روحانی مسائل کشور را رها کرده است».

برخی دستگاه‌ها کارآفرینان را با مشکل مواجه می‌کنند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: کارآفرینی که می‌خواهد یک کار سالم و بدون نقض قانون انجام دهد، باید مورد حمایت قرار گیرد، گاهی برخی دستگاه‌ها کارآفرینان را با مشکل مواجه می‌کنند که پیگیری و حمایت قوه‌قضائیه می‌تواند مؤثر واقع شود. به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار مسؤولان قضایی استان خراسان‌رضوی که همزمان با هفته قوه‌قضائیه در تالار ولایت حرم رضوی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌ها باید مقررات فسادزا را اصلاح کنند و بسترهای وقوع جرم را از بین ببرند، چرا که نتیجه کارآمدی هر بخش اداری در کشور، کاهش ورود پرونده‌ها به نظام قضایی کشور خواهد بود. وی افزود: گاهی برخی اقدامات یک‌سویه دستگاه‌ها بدون در نظر گرفتن حقوق مردم منجر به تضییع حقوق عامه می‎شود، در این راستا توجه دستگاه قضا نسبت به احقاق حقوق مردم ضروری است.


Page Generated in 0/0053 sec