printlogo


کد خبر: 194401تاریخ: 1397/4/5 00:00
اخبار

دریافت مالیات از خرید و فروش  ۵ هزار دلار به بالا
رئیس ‌کل سازمان مالیاتی گفت: هر کس اقدام به خرید و فروش ۵ هزار دلار یا بالاتر کند، مشخصات او در سامانه اطلاعاتی جامع کشور ثبت می‌شود. به گزارش تسنیم، کامل تقوی‌نژاد، رئیس ‌کل سازمان امور مالیاتی گفت: هر فرد حقیقی ایرانی در داخل و خارج از کشور بابت هر فعالیتی باید مالیات پرداخت کند. کسانی هم که اقدام به خرید و فروش سکه و ارز کرده‌اند تا خرداد ماه آینده فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند و با در نظر گرفتن زمان یک‌ساله‌ای که این میان صرف می‌شود، اخذ مالیات از این نوع کاسب‌ها تاثیر چندانی بر بازار فعلی ندارد. او ادامه داد: هرکس اقدام به خرید و فروش 5 هزار دلار یا بالاتر کند، مشخصات او در سامانه اطلاعاتی جامع کشور ثبت می‌شود. اگر این افراد پرونده مالیاتی داشته باشند به آنها رسیدگی می‌شود و اگر هم نداشته باشند برای‌شان پرونده تشکیل خواهد شد و به نسبت نوع معامله و حقیقی و حقوقی بودن اشخاص مالیات‌شان محاسبه می‌شود.


استیضاح ربیعی تقدیم هیأت‌رئیسه شد
طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی نمایندگان تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد. حسین مقصودی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: این طرح را 50 نماینده امضا کرده‌اند. بر اساس این اعلام، موارد استیضاح عبارت است از: «ازهم‌گسیختگی‌ این وزارتخانه عریض و طویل که قسمت عمده اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برعهده این وزارتخانه است اما این وزارتخانه در زمان مدیریت جناب آقای ربیعی بیمار و ناتوان شده است، عدم توجه عملی در به‌کارگیری جوانان در پست‌های حساس و مدیریت‌های کلان این وزارتخانه، عدم توجه عملی به بخش تعاونی کشور و عدم تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور طبق برنامه 5 ساله، عدم تدوین و تصویب و اجرایی کردن سند کار شایسته، نظام‌مند و توانمند، اوضاع معیشتی و رفاهی بازنشستگان بیمار و ناتوان که هر روز شرایط بدتری به خود می‌گیرد، اوضاع مدیریت اقتصادی و درآمدزایی در شستا، سازمان تأمین اجتماعی بیمار و ناتوان، عدم‌اجرای قانون درباره بازنشستگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر و ایجاد فضای بدبینی و بی‌اعتمادی به مدیران و نمایندگان و مسؤولان و در نهایت بدبین شدن مردم به نظام، عدم‌توجه مقام عالی وزارت به وعده‌ها، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در سطح کلان کشور و حوزه‌های انتخابیه، افزایش نرخ بیکاری در کشور و در نهایت اینکه اوضاع معیشتی کارگران وخیم است؛ بعضاً کارگران ماه‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند و امنیت شغلی ندارند».


توقف سفارش خرید سکه آتی
مدیریت بازار مشتقه بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: سفارش خرید سکه آتی متوقف شده است. به گزارش تسنیم، مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طبق مورد 2 بند «ب» ماده الحاقی دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی در شرکت بورس کالا از روز جاری(4 تیر 97) تا اطلاع ثانوی اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده در قراردادهای آتی سکه طلا برای فعالان بازار مقدور نیست. این اطلاعیه به این معنی است که هیچ معامله‌گری در بازار آتی نمی‌تواند سفارش خرید بگذارد، مگر اینکه آن معامله‌گر سابقا موقعیت فروش داشته و قصد دارد بابت بستن موقعیت فروش خود موقعیتی معکوس بگیرد و از بازار خارج شود. این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که بازار نقد سکه با التهاب روبه‌رو شد به طوری که قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در بازار نقد به حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان رسید. همچنین قیمت قرارداد آتی سکه طلا تحویل دی‌ماه سال 1397 به بیش از 3 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. علاوه بر این، قرارداد آتی سکه طلا تحویل آبان‌ماه و شهریورماه هر یک به ترتیب حدود 3 میلیون و 210 هزار تومان و 3 میلیون و 120 هزار تومان است. با توجه به این اطلاعیه، معامله‌گران بازار آتی فعلا نمی‌توانند سفارش خرید سکه در این بازار ثبت کنند.
 


Page Generated in 0/0138 sec