printlogo


کد خبر: 194403تاریخ: 1397/4/5 00:00
نبض جامعه

تا پایان شهریور انجام می‌شود
تجهیز مأموران کلانتری‌ها  به لباس دوربین‌دار
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: طبق زمان‌بندی انجام شده تا پایان شهریورماه امسال تجهیز ماموران پلیس کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور به دوربین‌های روی لباس، به اتمام خواهد رسید و از این تجهیزات به صورت گسترده استفاده خواهیم کرد. سردار محمد شرفی درباره آخرین وضعیت تجهیز نیروهای پلیس کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور به دوربین‌های نصب شده روی لباس به تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر فرآیند تجهیز ماموران پلیس پیشگیری به دوربین‌های روی لباس، آغاز شده است. رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: با توجه به آغاز تجهیز نیروهای پلیس به این تجهیزات، توسعه بهره‌برداری از این دوربین‌ها در دستور کار قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: طبق زمان‌بندی انجام شده تا پایان شهریورماه امسال تجهیز ماموران پلیس کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور به دوربین‌های روی لباس، به اتمام خواهد رسید و از این تجهیزات به صورت گسترده استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر علوم خبر داد
کاهش تعداد دانشجویان
معاون آموزشی وزیر علوم در راستای طرح آمایش آموزش عالی به کاهش تعداد موسسات آموزش عالی اشاره کرد و گفت: تعداد این موسسات از ۲ هزار و ۸۰۰ موسسه در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۲۰۰ موسسه کاهش یافته است. مجتبی شریعتی نیاسر با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی به مهر گفت: در ارتباط با این طرح گام‌های اساسی برداشته شده است که می‌توان به کاهش جمعیت دانشجویی اشاره کرد به طوری که جمعیت دانشجویی از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در سال ۹۲ به ۴ میلیون و ۷۰ هزار دانشجو رسیده است. وی گفت: همچنین تعداد موسسات آموزش عالی از ۲هزار و ۸۰۰ موسسه در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۲۰۰ موسسه کاهش یافته است. معاون آموزشی وزارت علوم افزود: از برنامه‌های دیگری که در راستای طرح آمایش آموزش عالی انجام شده می‌توان به ساماندهی موسسات در حال توسعه اشاره کرد که برای هرکدام یک ماموریت محوری پیش‌بینی شده است.

کشف محموله بزرگ قاچاق مشروبات الکلی
چهارمین جلسه دادستان تهران با قضات دارای پایه قضایی در سال جاری روز یکشنبه برگزار شد که در این جلسه دادستان تهران از کشف یک محموله بزرگ قاچاق مشروبات الکلی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، جعفری‌دولت‌آبادی گفت: یک محموله بزرگ قاچاق مشروبات الکلی خارجی به میزان ۲۱ تن حین ورود به کشور از مبادی رسمی کشف شد. وی افزود: این کشف مؤید جسارت مجرمان در این حوزه است. دولت‌آبادی ادامه داد: با همکاری گمرک، وزارت اطلاعات و دادستانی تهران مشروبات الکلی مکشوفه در محل اداره گمرک معدوم شد و این کشف هشداری به باند‌های قاچاق است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و تلاش دارند مشروبات الکلی به کشور وارد کنند و در اختیار دیپلمات‌های خارجی در ایران قرار دهند.

رئیس مجلس مطرح کرد
نحوه پرداخت بدهی دولت  به شهرداری تهران
رئیس مجلس شورای اسلامی زمان مجاز برای تأخیر در پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری را اعلام کرد. علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت تا چه زمانی مجاز به تأخیر در پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری تهران است، به باشگاه خبرنگاران گفت: دولت به همان اندازه که در بودجه در نظر گرفته شده است، اجازه دارد پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری را به تأخیر بیندازد. رئیس مجلس تصریح کرد: پرداخت باقی این بدهی‌ها هم در بودجه سال آینده دنبال خواهد شد. گفتنی است در حال حاضر رقم مشخصی درباره بدهی‌های دولت به شهرداری موجود نیست، در حالی که در دوره مدیریت شهری سابق این رقم 15 هزار میلیارد تومان اعلام شده بود. برخی می‌گویند 8 هزار میلیارد تومان مبلغ بدهی‌هایی است که دولت صرفا مجاز به پرداخت آنهاست و با پایان سال دیگر نمی‌توان در سال بعد آن را مطالبه کرد.


Page Generated in 0/0037 sec