printlogo


کد خبر: 194409تاریخ: 1397/4/5 00:00
اخبار

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه:
دولت ۲۰ میلیارد اعتبار متروی اسلامشهر را نداد
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در باره ساخت متروی اسلامشهر گفت: دولت در سال گذشته برای ساخت متروی اسلامشهر 20 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که تخصیص داده نشد. علی امام درباره ساخت متروی پردیس، به فارس گفت: ساخت متروی پردیس در اختیار شهرداری تهران نیست. وی درباره ساخت متروی اسلامشهر گفت: دولت در سال گذشته برای ساخت متروی اسلامشهر  20 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که تخصیص داده نشد. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: کاری هم در این زمینه انجام نشده است. شهرداری اسلامشهر پیگیر است تا این خط راه‌اندازی شود. وی همچنین درباره تکمیل خطوط 6 و 7 مترو گفت: با افتتاح خط 6 روزانه یک‌میلیون و 19 هزار مسافر با مترو در این خط جابه‌جا می‌شوند. به گفته امام، در خط 6 از میراث تاریخی تهران حفاظت شده، این خط مترو در نیمه جنوبی تغییر مسیر می‌دهد. به اعتقاد وی، امروزه مسائلی درباره حفاری‌های مترو بیان می‌شود که باعث خشک شدن چشمه‌علی شده است اما دستگاه TBM  از این محدوده عبور کرده و از این پس افزایش سطح آب در محدوده چشمه علی را خواهیم داشت.

بهار ۹۷، آلوده‌ترین بهار پایتخت
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امسال تعداد روزهای آلوده بهار به ۱۴ رسید که در مقایسه با 2 سال گذشته، آلوده‌ترین بوده است. به گزارش «وطن‌امروز»، لیلا نظری افزود: از ابتدای بهار هوای تهران  ۸ روز پاک و ۷۱ روز سالم داشت که از این نظر نیز هوای بهار ۹۷ نسبت به سال‌های اخیر افت کیفیت داشته است. سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امسال نیز مانند سال‌های ۹۵ و ۹۶، هوا روز بحرانی و ناسالم برای همه نداشت و وضعیت هوا طی سال‌های اخیر هیچگاه مانند پاییز و زمستان به شرایط وخیم نرسیده است. گفتنی است در روز ابتدایی تابستان ۹۷ نیز کیفیت هوای تهران به دلیل افزایش آلاینده ازن، ناسالم برای گروه‌های حساس با شاخص ۱۰۸ شد تا دومین فصل سال با هوای آلوده آغاز شود.


پاسخ آموزش و پرورش  به گزارشی در «وطن امروز»
روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش پیرو درج مطلبی با عنوان «آموزش‌وپرورش اولویت آخر دولت!» مورخ 28/3/97 توضیحاتی را ارسال کرده است که به عینه منتشر می‌شود:
1- از سال 1394 تاکنون تعداد 36200 (سی‌وشش‌هزارودویست) نفر با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی و کنکور سراسری از میان فارغ‌التحصیلان کشور در این وزارتخانه جذب و استخدام شده‌اند. در ضمن با توجه به مجوزهای شماره 1667207 مورخ 10/11/96 سازمان مذکور در سال جاری تعداد 15000(پانزده هزار) نفر دیگر نیز از طریق آزمون استخدامی مورخ 15/4/94 جذب و استخدام خواهند شد، نظر وزارت متبوع در ارتباط با نیروهای حق‌التدریس مشمول قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 3/6/95 مجلس شورای اسلامی، شرکت نیروهای مذکور در آزمون استخدامی است که این موضوع نیز به مراجع ذی‌صلاح اعلام شده است.
2- حقوق و مزایای کلیه کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله معلمان عزیز همانند سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون یادشده با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های صادره از سوی مراجع ذی‌صلاح تعیین و پرداخت می‌گردد، امیدواریم با حمایت مسؤولین گرامی، بودجه مورد نیاز آموزش‌وپرورش در قانون برنامه ششم توسعه تامین و موانع افزایش حقوق و... برطرف شود تا امکان افزایش حقوق فرهنگیان مانند کارمندان سایر دستگاه‌های دولتی فراهم گردد.
 


Page Generated in 0/0052 sec