printlogo


کد خبر: 194413تاریخ: 1397/4/5 00:00
اخبار

معرفی نامزدهای شعر بزرگسال جایزه قلم زرین
وجیهه سامانی، دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین درباره اعلام نتایج کاندیداهای گروه شعر بزرگسال جایزه قلم زرین، اعلام کرد: آخرین جلسه داوری گروه شعر بزرگسال روز چهارشنبه ٢ تیر ماه در محل انجمن قلم و با حضور بنده و 3 داور این گروه برگزار شد که طی 5 ساعت بحث و تبادل نظر و جمع‌‌‌بندی امتیازات، از میان همه آثار چاپ شده در سال ٩٦ در حوزه شعر بزرگسال که طبق لیست دریافتی از خانه کتاب ٣٠٥٧ عنوان کتاب بود، نامزدهای دریافت جایزه قلم زرین بدین شرح انتخاب و معرفی شدند: «ساکن چو آب و روان چون رود» اثر تقی پورنامداریان، «دلنخواهی» اثر محمد حسین انصاری‌نژاد، «لیلی آذر» اثر آذر سعادتمند، «سیاه مست سایه تاک» اثر مرتضی امیری‌اسفندقه، «عشق سوزان است» اثر مهدی جهاندار، «تحیر» اثر سیدحمیدرضا برقعی، «اسفارآفتابگردان» اثر عباس باقری، «به رنگ درنگ» اثر محمد مرادی، «مرز ما عشق است» اثر سیدمحمدمهدی شفیعی و «سفرنامه با صاد» اثر سید مهدی موسوی.  وی همچنین پیرامون آثار منتخب اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه شعر بزرگسال شاهد آثار بسیار خوب و فخیمی بودیم، این از تعدد کاندیداهای این بخش هم مشهود است. رقابت به حدی تنگاتنگ و امتیازات نزدیک به هم بود که تیم داوری تصمیم گرفت 10 عنوان کتاب را به عنوان کاندیدای جایزه قلم زرین معرفی کند تا در نهایت، در روز چهاردهم تیرماه، مصادف با روز ملی قلم، کتاب برگزیده این بخش که شایسته دریافت جایزه قلم زرین است، معرفی شود.


اکران «تنگه ابوغریب» پس از دارکوب
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تازه‌‌‌‌‌ترین اخبار نمایش فیلم‌‌های سینمایی اظهار داشت: فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی بعد از فیلم سینمایی «دارکوب» در سرگروه استقلال اکران می‌‌شود. به گزارش فارس، فرجی درباره جلسه این شورا، گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش، قرارداد فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در سرگروه استقلال بعد از فیلم سینمایی «دارکوب»، قرارداد فیلم سینمایی «کاتیوشا» در سرگروه زندگی بعد از فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» به ثبت رسید. وی ادامه داد: فیلم‌های سینمایی «خاله قورباغه» در سرگروه «آزادی»، «دارکوب» در سرگروه «استقلال» و «به وقت خماری» در سرگروه سینمایی «ایران»،‌ از روز چهارشنبه 6 تیرماه اکران خود را آغاز خواهند کرد.  سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره وضعیت سهم فیلمسازان از طرح نمایش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی در سینما، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع شورای عالی اکران بزودی تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.


جزئیات جدید از سریال ضد آمریکایی «نفوذ»
سریالی با طعم لانه جاسوسی
محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سریال «نفوذ» که به کارگردانی جواد شمقدری در حال تولید است، پیرامون این سریال اظهار داشت: تاکنون 4 ماه از آغاز تصویربرداری «نفوذ» می‌گذرد و 40 درصد از تصویربرداری‌ این سریال در 38 لوکیشن مختلف در تهران  انجام شده است. به گزارش فارس، این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه داستان‌ این سریال بر اساس واقعیت و مستندات آرشیوی است، بیان داشت: نفوذ تلاش دارد تاثیر منفی حضور بیگانگان در داخل کشور را به تصویر بکشد و در نهایت می‌خواهد برای نسل جوان و نوجوان این سوال را پاسخ دهد که چرا به سفارت آمریکا لانه جاسوسی می‌گویند. ما در سریال می‌بینیم که سایت‌های مختلف جاسوسی در اقصی‌نقاط کشور، مثل سایت کپکان کارش جاسوسی است و گزارش‌هایش را به طور کامل تحویل سفارت آمریکا می‌داده است و از آنجا به سی‌ای‌ای منتقل می‌کردند. این تهیه‌کننده درباره بازیگران و معرفی آنها در این سریال افزود: 6 نقش اصلی این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی هستند که تا به حال در تلویزیون بازی نکرده‌اند و خدا را شکر خیلی خوب هم ظاهر شدند.  وی همچنین بیان داشت: از طرفی هم صالح میرزا آقایی، حمید گودرزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، رحیم نوروزی، جلیل فرجاد، علیرام نورائی، احمد نجفی و... نقش‌هایی را ایفا کردند که هر کدام در تاریخ وجود خارجی داشتند.   علی‌اکبری یادآور شد: این مجموعه تلویزیونی از دی‌ماه 57 تا آبان 58 و اتفاقات 8 ماه از تاریخ انقلاب را در 30 قسمت به تصویر می‌کشد.


Page Generated in 0/0365 sec