printlogo


کد خبر: 194416تاریخ: 1397/4/5 00:00
اخبار

آخرین اثر استاد سبزواری در آستانه انتشار
رئیس بسیج هنرمندان از انتشار آخرین اثر زنده‌یاد حمید سبزواری شامل سرود و سروده‌های او در موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس تا پایان تیرماه امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر نصیربیگی، رئیس بسیج هنرمندان با بیان اینکه مجموعه کامل سروده‌های زنده‌یاد حمید سبزواری بزودی منتشر می‌شود، گفت: به دلیل تغییر مدیریتی که در ماه‌های اخیر رخ داد، چاپ این مجموعه به تأخیر افتاده است. خوشبختانه تمام مراحل کار انجام شده و قرار است تا پایان تیرماه روانه بازار کتاب شود. وی به ویژگی‌های این اثر اشاره کرد و افزود: تلاش شده تمام آثار زنده‌یاد سبزواری در این کتاب جمع‌ و ارائه شود. همچنین گردآورندگان ضمن جمع‌آوری بخش قابل توجهی از سرودهای زنده‌یاد سبزواری از آرشیو صداوسیما تلاش کرده‌اند بخش اعظم سرودهای در دسترس او را نیز در این کتاب تدوین کنند. علاوه بر این، دیگر اشعار این شاعر نیز با چاپ‌های گذشته تطبیق داده شده و گاه مورد ویرایش نیز قرار گرفته است. رئیس بسیج هنرمندان با بیان اینکه آخرین اثر زنده‌یاد سبزواری در 4 جلد به چاپ خواهد رسید، اضافه کرد: این اثر با عنوان «این بانگ آزادی» منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. «این بانگ آزادی» شامل همه سرود و سروده‌های زنده‌یاد حمید سبزواری، از شاعران نامدار انقلاب اسلامی است که به کوشش رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی‌خراسانی و حسین اسرافیلی گردآوری شده است. قرار بود این اثر تا نخستین‌سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب به چاپ برسد اما به دلایل مختلف چاپ آن تاکنون به تعویق افتاده است. به گفته اسماعیلی، بخشی از این کتاب با عنوان «تازه‌ها» شامل سروده‌های منتشر نشده این شاعر است که برای نخستین‌بار در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حمیدرضا شکارسری با دفتر شعری تازه می‌آید
حمیدرضا شکارسری مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه و اجتماعی خود را در کتابی با عنوان «چراغ قوه در دست خورشید» منتشر می‌کند. به گزارش مهر، حمیدرضا شکارسری، شاعر و منتقد با بیان اینکه آخرین آثارش با عناوین «شکل‌های لیلا» و «شب‌نامه» در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد، اظهار کرد: کتاب «شکل‌های لیلا» شامل بیش از 100 شعر عاشقانه و با محور شخصیت لیلی و مجنون در این روزگار سروده شده است. مفهوم کهن عشق لیلی و مجنون در زمان حاضر و خیابان‌های شهرهای ما در کتاب «شکل‌های لیلا»  ترسیم می‌شود. مجموعه شعر «شب‌نامه» نیز دارای حدود 130 شعر در قالب‌های شعر کوتاه نو است و شخصیت اصلی در این اشعار شب است. مجموعه شعر «چراغ قوه در دست خورشید» نیز مجموعه‌ای از اشعارم است که در آن به موضوعات عاشقانه اجتماعی پرداخته‌ام و این مجموعه نیز بزودی منتشر خواهد شد.


کارهای ترامپ کودک بودن سیاستمداران آمریکا را نشان داد
کارگردان مشهور آمریکایی می‌گوید دونالد ترامپ از این نظر خوب بوده که تمام نقصان‌های سیستم سیاسی ایالات متحده را به نمایش گذاشته است! به گزارش مهر به نقل از د رپ، دیوید لینچ، خالق سریال «تویین پیکس» هرگز کسی نبوده که از گفتن چیزهای عجیب و تعجب‌برانگیز خجالت بکشد. این بار هم او گفته دونالد ترامپ ممکن است بتواند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رئیس‌جمهورهای تاریخ به ثبت برسد. بله! او واقعا چنین حرفی زده البته باید بقیه حرف‌هایش را هم شنید تا منظورش مشخص شود. لینچ در مصاحبه‌ای که چند روز پیش با گاردین داشت، درباره وضعیت سیاسی ایالات متحده هم صحبت‌هایی کرد و گفت: ترامپ می‌تواند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رئیس‌جمهورهای تاریخ به ثبت برسد چون تا حد بسیار زیادی همه چیز را به هم ریخت. هیچ کس دیگر نمی‌تواند با این‌ آدم به شیوه‌ای هوشمندانه مقابله کند. لینچ موضع‌گیری خود را اینطور توضیح داد که ترامپ با رفتارهای عجیبش توانسته بسیاری از مشکلات سیستم سیاسی‌ آمریکا را به وضوح به نمایش بگذارد. این افراد به ظاهر رهبر، نمی‌توانند کشور را جلو ببرند، نمی‌توانند هیچ کاری انجام بدهند. آنها درست مانند تعدادی کودک هستند و رفتارهای ترامپ تمام این چیزها را نشان داده است.


Page Generated in 0/0057 sec