printlogo


کد خبر: 194474تاریخ: 1397/4/6 00:00
اخبار

خواننده‌ای که به خاطر بی‌پولی مردم کنسرتش را تعطیل کرد
سیروان خسروی 12 سانس کنسرتش را به دلیل وضعیت بد معیشتی جامعه لغو کرد و مجبور به پرداخت غرامتی ۱۵۰ میلیونی به مرکز همایش‌های برج میلاد شد. به گزارش «وطن امروز»، سیروان خسروی که در روزهای گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی خبر از کنسرتش در تهران داده بود، روز گذشته اعلام کرد که این کنسرت‌ها را به دلیل همدردی با وضعیت بد معیشتی جامعه لغو می‌کند. خسروی همچنین تصویری از مجوزهای صادر شده از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای برگزاری کنسرت‌هایش را منتشر کرد. این اجراها قرار بود از 2 تا 7 مرداد 1397 در مرکز همایش‌های برج میلاد- هر روز 2 سانس- روی صحنه برود. سیروان خسروی در توضیح این اقدامش نوشت: «وقتی می‌بینم کمر مردم زیر بار مشکلات شکسته شده و من هم مثل تمام مردم جامعه شرایط روحی نابسامانی دارم، وقتی می‌بینم تمام کسب و کارها تعطیل شده و نان‌آور خانواده چیزی جز شرمندگی به خانه‌اش نمی‌برد، من هم کنسرت تهران را لغو و علاوه بر از دست دادن سود 12 سانس کنسرت، 150 میلیون تومان خسارت کنسلی اجرا به سالن پرداخت می‌کنم ولی شرافتم را به منافع شخصی خودم نمی‌فروشم».


اعتراض لاتین‌تبارهای هالیوود به تصمیم غیرانسانی ترامپ
بازیگر سرشناس لاتین گفت سینما وظیفه دارد ماجرای افرادی را که به دلیل سیاست‌های نادرست و غیرانسانی افرادی چون ترامپ دچار دردسر می‌شوند، بیان کند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده‌های‌شان لب مرز و قرار دادن آنها در قفس هنوز داغ است و تاکنون چهره‌های بزرگ صنعت سرگرمی ایالات متحده هم اعتراض خود نسبت به این مساله را نشان داده‌اند و این مساله در «جوایز رسانه‌ای لاتین‌تباران» که توسط انجمن ملی تهیه‌کنندگان مستقل لاتین‌تبار در هالیوود برگزار شد هم مطرح شد. دیگو لونا، ستاره فیلم‌های «ایست قلبی‌ها» و «سرکش: داستان جنگ ستارگان» در حاشیه این مراسم به ورایتی گفت باور دارد خالقان محتوای لاتین‌تبار وظیفه دارند داستان‌های چنین افرادی را بیان کنند و این شامل ماجرای کودکانی که لب مرز از خانواده‌های‌شان جدا شدند نیز می‌شود. ایزابلا مونر، دیگر چهره حاضر در این مراسم که برنده جایزه لوپه اونتیوروس شده بود نیز گفت تمام خالقان باید صدای خود را بالا ببرند، چون او بر این باور است که این مساله دیگر فقط به دولت مربوط نیست، بلکه یک مساله انسانی است. از جایی به بعد قانون می‌تواند از نظر اخلاقی اشتباه کند و همینجاست که ما باید به عنوان انسان برای خود خطی بکشیم.

آکادمی اسکار رکورد زد
آکادمی اسکار امسال با دعوت از ۹۲۸ نفر از چهره‌های سینمایی، رکوردی در زمینه افزایش اعضایش به جای گذاشت و در این میان از 3 چهره ایرانی نیز دعوت کرد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در حالی که آکادمی اسکار سال پیش از ۷۷۴ عضو جدید برای پیوستن به آکادمی خبر داده بود امسال با دعوت از ۹۲۸ نفر دست به اقدامی متفاوت زده است. این در حالی است که سال ۲۰۱۶ از ۶۸۳ نفر و سال ۲۰۱۵ از ۳۲۲ نفر برای پیوستن به آکادمی دعوت شده بود که در جای خودش ارقام بزرگی محسوب می‌شدند. از ایران حسین جعفریان از جمله فیلمبرداران سرشناس سینما در بخش فیلمبرداران و علی عسگری و فرنوش صمدی سازندگان فیلم «سکوت» و «نگاه»  در میان سازندگان انیمیشن و فیلم کوتاه از جمله افرادی هستند که برای پیوستن به آکادمی اسکار انتخاب شده‌اند. افزایش اعضای آکادمی تلاشی برای افزایش تنوع است که از سال ۲۰۱۶ و با هشتگ اسکار خیلی سفید است ایجاد شد. 2 هفته پس از شروع این کمپین آکادمی اعلام کرد هدفش دوبرابر کردن اعضا تا سال ۲۰۲۰ با افزودن بر تعداد اعضای جدید و انتخاب در میان زنان و رنگین‌پوستان خواهد بود. در صورتی که همه اعضای دعوت شده در سال ۲۰۱۸ به این دعوت پاسخ مثبت بگویند تعداد اعضای آکادمی در مجموع به رقم ۹۲۲۶ نفر خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0051 sec