printlogo


کد خبر: 194480تاریخ: 1397/4/6 00:00
اخبار

در حاشیه جلسه شورای شهر مطرح شد
«نه» هاشمی به تراموای تهران
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به پروژه تراموا، گفت: شروع یک پروژه با این عنوان که هزینه‌های زیادی را در بر دارد ما را در ادامه پروژه‌های قبلی با مشکل روبه‌رو می‌کند و هم‌اکنون باید تمام هم و غم‌مان را برای اتمام پروژه‌های حمل‌ونقل بگذاریم. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:  بخشی از جلسه به الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه سرویس ایمنی دانش‌آموزان پرداخته شد. وی تصریح کرد: با توجه به نگرانی والدین درباره سرویس مدارس این موضوع در دستور کار شورا قرار گرفت، ضمن اینکه کمیسیون عمران و حمل و نقل با همکاری خانم امانی این طرح را آماده کرده و در شورا مطرح شد. هاشمی در ادامه با اشاره به پروژه تراموا، بیان کرد: شروع یک پروژه با این عنوان که هزینه‌های زیادی را در بر دارد ما را در ادامه پروژه‌های قبلی با مشکل مواجه می‌کند و هم‌اکنون باید تمام هم و غم‌مان را برای اتمام پروژه‌های حمل و نقل بگذاریم. رئیس شورای شهر تهران درباره تعدیل در مجموعه شهرداری گفت: تعدیل در هر سازمانی می‌تواند موثر باشد و باید تعدیل ساختارمند باشد و قاعدتا هر کسی در ساختار وجود ندارد باید تعدیل شود و این در حالی است که شهرداری هم‌اکنون به یک سازمان فربه تبدیل شده است. هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اکنون شهرداری 9 معاون دارد و می‌تواند تعداد معاونان خود را کاهش دهد و این هم می‌تواند در بهینه‌سازی ارائه خدمات به شهروندان موثر باشد.


آخرین وضعیت مدرسه معین
مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران به آخرین وضعیت مدرسه معین تهران اشاره کرد و گفت: قبل از رأی شورای نظارت بر لغو مجوز دوره اول متوسطه معین، تمام خانواده‌ها به طور کامل مطلع شدند و شرایط ثبت‌نام آنها در مدارس دیگر متناسب با خواسته‌شان فراهم شد. علیرضا راهپیما، مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت مدرسه معین تهران که چندی پیش موضوع آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان توسط معاون مدرسه رسانه‌ای شد، اظهار داشت: آخرین رأی شورای نظارت، انحلال دوره اول متوسطه بود زیرا هم اولیای مدرسه اصرار داشتند و هم افکار عمومی جریحه‌دار شده بود‌. وی با بیان اینکه بود و نبود این جریان را باید مرجع قضایی تعیین کند، گفت: قبل از رأی شورای نظارت بر لغو مجوز دوره اول متوسطه معین، تمام خانواده‌ها به طور کامل مطلع شدند و شرایط ثبت‌نام آنها در مدارس دیگر متناسب با خواسته‌شان فراهم شد. راهپیما درباره امتحانات دانش‌آموزان این مدرسه اظهار کرد: از مشاوران مجرب قبل از شروع امتحانات استفاده کردیم و کلاس‌های مشاوره گروهی برگزار شد تا تنش برای دانش‌آموزان تا حد امکان کم شود. وی با بیان اینکه شورای نظارت قبل از رأی بر انحلال این مدرسه، رأی دیگری را نیز صادر کرده بود، افزود: در آن رأی آمده بود که مؤسس آموزشگاه، نظارت کافی نکرده و مسؤول است همچنین مدیر مدرسه به مدت 2 سال از هر نوع پست مدیریتی محروم شد.

وضعیت نگران‌کننده کمبود معلم در تهران
 مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با بیان اینکه وضعیت کمبود نیروی انسانی را در تهران نگران‌کننده می‌دانیم، گفت: برای استقرار پایه دوازدهم به 1500 دبیر نیاز داریم. عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تهران به فارس خاطرنشان کرد: وضعیت نیروی انسانی را نگران‌کننده می‌دانیم. وی دلیل نبود وضعیت خوب در بحث نیروی انسانی را استقرار پایه دوازدهم و تعداد بالای بازنشستگی فرهنگیان تهرانی اعلام کرد و افزود: راهکارهایی را پیش‌بینی کردیم که بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم که می‌توان به جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی، نقل‌وانتقالات به تهران، استفاده از حق‌التدریس معلمان و خرید خدمات اشاره کرد. باقری با تأکید بر اینکه تمام مناطق آموزش‌وپرورش مأمور شدند راهکارهایی برای کمبود نیرو ارائه دهند، گفت: امسال 4500 تا 4600  نفر از فرهنگیان شهر تهران شرایط بازنشستگی را دارند که حداقل 3500 نفر بازنشسته می‌شوند و باید برای جایگزینی این تعداد برنامه‌ریزی کنیم. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران تصریح کرد: برای استقرار پایه دوازدهم نیز در سال تحصیلی جدید به حداقل 1500 دبیر نیاز داریم.


Page Generated in 0/0058 sec