printlogo


کد خبر: 194485تاریخ: 1397/4/6 00:00
قرارگاه قدس سپاه یک تیم تروریستی30 نفره را در مرزهای جنوب‌شرق کشور منهدم کرد
عملیات‌‌های تروریستی در شب‌‌های فوتبالی

در شب‌‌‌هایی که میلیون‌ها ایرانی پای گیرنده‌‌های تلویزیون یا در فضاهای عمومی و ورزشگاه آزادی به نظاره نمایش عزتمندانه بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران در مستطیل سبز نشسته بودند، در مرزهای جنوب شرقی کشور پاسداران امنیت با گذشتن از جان خود، بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی را در برابر دشمنان امنیت این مرز و بوم، به نمایش گذاشتند. شامگاه دوشنبه همزمان با بازی فوتبال ایران - پرتغال، یک تیم تروریستی با ورود غیرقانونی از مرز پاکستان، قصد تصرف یکی از پاسگاه‌‌های مرزی ایران در مرز میرجاوه را داشت اما نیروهای سپاه و مرزبانی با هوشیاری و تقدیم 3 شهید در این نبرد، تروریست‌ها را در رسیدن به قصد خود ناکام گذاشتند. این دومین عملیات گروهک‌‌های تروریستی در یک هفته گذشته با هدف ورود به ایران و انجام اقدامات تروریستی است. تروریست‌ها چهارشنبه هفته گذشته و در ساعاتی که تیم‌ملی فوتبال ایران در جریان مسابقات جام‌جهانی در مقابل اسپانیا بازی می‌کرد نیز، قصد ورود به کشور را داشتند اما مرزبانان پاسگاه تپه طالب‌خان گروهان تاسوکی هنگ مرزی زابل با این اشرار مسلح درگیر شدند و اجازه ورود این اشرار به خاک کشورمان را ندادند. در جریان این درگیری‌ها استوار دوم محسن شهرکی از زابل و سرباز جلال بهبودی از خراسان رضوی به شهادت رسیدند و 3 تن دیگر مجروح شدند.
تروریست‌ها شامگاه دوشنبه با تصور اینکه در جریان بازی ایران و پرتغال، میزان آمادگی نیروهای نظامی ایران تحت‌الشعاع مسابقات جام‌جهانی قرار خواهد گرفت، تلاش کردند از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شوند اما رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با هوشیاری و اقدام بموقع، این تیم تروریستی را در منطقه جنوب شرق کشور منهدم کردند. در پی این عملیات و انهدام این گروهک تروریستی، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش روابط عمومی سپاه، در این اطلاعیه آمده است: شامگاه 4 تیرماه یک تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه (میل 96) قصد نفوذ به عمق خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشت که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: در درگیری و تبادل آتش  بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست‌ها، 3 تروریست تکفیری به هلاکت رسیده، تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند.
همچنین 2 تن از بسیجیان بومی منطقه و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی این درگیری به فیض عظمای شهادت نائل شدند.
این اطلاعیه در پایان تأکید کرده است: مدافعان امنیت ایران اسلامی مستقر در منطقه، اعم از رزمندگان غیور و جان برکف نیروی زمینی سپاه، مرزبانان دلاور نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی و دفاعی، از آمادگی کامل برای مقابله سخت و قاطعانه با هرگونه تحرک و اقدام از سوی دشمنان انقلاب و ملت ایران برخوردار بوده و خاک مقدس کشورمان را قتلگاه گروهک‌های تروریستی و مزدوران استکبار جهانی قرار خواهند داد.
تقدیر حقانیان از پاسداران وطن
نمایش اقتدار و عزت مدافعان امنیت و اقتدار کشور که همزمان با عزت‌آفرینی تیم‌ملی ایران در روسیه بود، با واکنش «وحید حقانیان» مشاور امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری همراه شد. سیدوحید حقانیان در مطلبی در فضای مجازی نوشت: «دیشب تقریبا زمان شروع مسابقه فوتبال که ما آسوده‌خاطر در منازل‌مان همراه با خانواده مشغول دیدن بازی جوانمردان باغیرت‌مان بودیم، در مرز شرقی کشور برجک 96 میرجاوه سیستان‌وبلوچستان نیروهای بسیج و سپاه پاسداران عزیز مورد یورش حدود 30 نفر از گروهک‌های معاند قرار گرفتند که این جوانمردان نیز پس از درگیری غیرتمندانه اشرار را فراری داده و به آنها خساراتی وارد آوردند. در این درگیری 3 غیورمرد سپاه و بسیج، شهید و 5 غیورمرد دیگر مجروح شدند؛ درود بر این دلاورمردان پاسدار وطن و آن غیورمردان عرصه ورزش که امنیت و عزت را به مردم و کشور هدیه می‌کنند. ما نیز چنین باشیم».


Page Generated in 0/0067 sec