printlogo


کد خبر: 194491تاریخ: 1397/4/6 00:00
اخبار

مردم حق‌ دارند از وضعیت بد اقتصادی ناراضی باشند
آیت‌الله العظمی حسین نـوری‌همدانی در دیــدار جمعی از فعالان فرهنگی سکوت برخی در برابر انواع فساد در جامعه بویژه فساد اقتصادی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مبارزه با فساد اقتصادی خواسته مردم بوده و باید با آن مقابله جدی شود، چرا که مبارزه با ظلم و فساد از تأکیدات قرآن کریم است. مرجع تقلید شیعیان به مشکلات اقتصادی مردم اشاره و ابراز کرد: مشکلات اقتصادی، مردم را آزار می‌دهد، درحالی ‌که عده‌ای میلیاردها تومان اختلاس کرده یا برخی حقوق نجومی دریافت می‌کنند. آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر اینکه می‌توان با مدیریت صحیح بر مشکلات فائق آمد، ادامه داد: چرا باید کارگران با حداقل‌ها زندگی کنند یا در یک خانواده چند جوان بیکار داشته باشیم، آیا اینها ظلم نیست؟  استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: باید همه مراقب دسیسه‌های دشمن باشیم و اجازه موج‌سواری به دشمنان را ندهیم همچنین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و از تفرقه و اختلاف بپرهیزیم. آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اوضاع و شرایط حال حاضر کشور گفت: اینکه مردم از وضعیت بد اقتصادی ناراضی هستند حق ‌دارند و حق با مردم است و نباید اجازه دهیم عناصر نفوذی خواسته‌های مردم را به انحراف کشیده و از آن سوءاستفاده کنند. وی با تأکید بر لزوم برخورد جدی با کسانی که به اقتصاد کشور لطمه می‌زنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان نیز باید به فکر اقشار پایین‌دست و ضعیف جامعه باشند و در جهت حل مشکلات و مدیریت بازار تلاش کرده و اقدام عاجل داشته باشند.

رئیس‌جمهور که به توچال می‌رود یک جلسه هم به مجلس بیاید
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور که به توچال می‌رود، یک جلسه هم به مجلس بیاید. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی روز سه‌شنبه پارلمان در تذکری شفاهی با بیان اینکه سؤالات نمایندگان از رئیس‌جمهور درباره مسائل اقتصادی توفیق نداشته است، گفت: اگر رئیس‌جمهور به مجلس بیاید و درباره شرایط کنونی به نمایندگان پاسخگو باشد در جامعه آرامش حاکم می‌شود، این باعث می‌شود ما در جریان عملکرد او قرار بگیریم، با این کار سپاسگزار او هم خواهیم بود. وی با بیان اینکه به طور مکرر سؤال از رئیس‌جمهور در برهه‌ای توسط جمعی از نمایندگان مطرح می‌شود اما متأسفانه موفق نمی‌شویم، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور که به توچال می‌رود، یک جلسه هم به مجلس بیاید. متأسفانه مسؤولان کشور کمتر از تولیدات داخلی استفاده و از برندهای خارجی استفاده می‌کنند، بهتر است مسؤولان لباس ایرانی بپوشند.

ظریف قمار برجام را باخته است
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظریف قمار برجام را باخته است، گفت: اگر منتقدان دست دولتمردان را نگیرند، دولتی ها همه‌چیز را می‌بازند. به گزارش مهر، احمد امیرآبادی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه باید مسائل سیاسی را کنار بگذاریم، گفت: آقای ظریف راست می‌گوید، مالباخته‌ها همیشه اینگونه صحبت می‌کنند. ظریف یک قمارباخته است، او قمار برجام را باخته و اگر ما منتقدان دولت دست این قمارباختگان را نگیریم همه چیز را می‌بازند. ما باید به آقای ظریف کمک کنیم. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشت، سبد زمین خورد و تخم‌مرغ‌ها شکست.

دیوان عالی آمریکا:
منع ورود مسلمانان به آمریکا از اختیارات ترامپ است
قضات دیوان عالی آمریکا می‌گویند مساله منع ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده، در حوزه اختیارات رئیس‌جمهوری قرار دارد. به گزارش تسنیم، دادگاه عالی آمریکا، دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده را تأیید کرد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، این حکم با رأی موافق 5 تن از قضات دیوان عالی آمریکا در مقابل مخالفت 4 قاضی دیگر صادر شده است. طبق حکم دیوان عالی آمریکا، مساله اعمال ممنوعیت برای ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده، در حوزه اختیارات رئیس‌جمهوری ایالات متحده قرار دارد و ترامپ با این دستور از حوزه اختیارات خود فراتر نرفته و قانون اساسی این کشور را نقض نکرده است.


Page Generated in 0/0049 sec