printlogo


کد خبر: 194492تاریخ: 1397/4/6 00:00
اخبار

مشکل اقتصادی صرفا جو روانی نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید دشمنان به دنبال توطئه هستند اما نواقصی نیز در داخل داریم. او معتقد است مشکل اقتصادی صرفا جو روانی نیست. علی لاریجانی در همایش سراسری قوه‌قضائیه با بیان اینکه آمریکا  قصد دارد مردم ایران را از نظر اقتصادی در تنگنا قرار دهد، گفت: دومین استراتژی آنها مساله‌سازی در داخل و شعار و تبلیغات علیه نظام است. از این رو باید در چنین شرایطی بدل این استراتژی‌ها را داشته باشیم، از استقامت تفسیر درست کنیم و صرفا سخنرانی را کافی ندانیم. رئیس مجلس ادامه داد: آنها قصد آشفته‌سازی در حوزه اقتصادی را دارند که باید سیاستی برای آن داشته باشیم، البته دولت اقداماتی داشت که کافی نبود، پس با دستور رهبری، شورایی از 3 قوه تشکیل شد و رهبری فرمودند 3 قوه با هم رفتار صمیمی داشته باشند و هر تصمیمی در این شورا بگیرند ما نیز حمایت می‌کنیم. وی با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال توطئه هستند اما نواقصی نیز در داخل داریم، گفت: زمانی در بازار ارز تزریق می‌شد که مشکلی وجود نداشت اما زمانی که تزریق ارز قطع شد، توطئه‌گران به سمت سکه رفتند و بعد از آن بازار مسکن و خودرو را هدف گرفتند، لذا باید ریشه‌های کار حل شود. لاریجانی تصریح کرد: مشکل اقتصادی صرفا جو روانی نیست، بلکه بسیاری افراد به دنبال منفعت خود هستند، از این رو به سمت افزایش نقدینگی می‌روند، پس باید با هوشیاری و همگرایی با آشفته‌سازی مبارزه و طبیبانه با مسائل برخورد کرد که در این زمینه لازم است بخش‌های امنیتی فعال باشند.

نباید گذاشت امثال «کلاهی» در اروپا آسوده زندگی کنند
دبیرکل بنیاد هابیلیان، حمایت کشورهای غربی از تروریست‌های پناهنده به این کشورها را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: نباید گذاشت امثال «کلاهی»، ۳۰ سال در کشورهای اروپایی، آسوده زندگی کنند. به گزارش فارس، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد در مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم هفتم تیر، خطاب به خانواده شهدای ترور گفت: بیش از 10 سال است با تشکیل یک مجمع، در صدد برآوردن همان مقاصدی هستیم که شما می‌خواستید. وی با بیان اینکه ۳۷ گروهک تروریستی، ۱۷ هزار نفر از قشرهای مختلف ما را ترور کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این ۳۷ گروهک، یک گروهک به نام سازمان منافقین، مورد توجه استکبار قرار گرفت. دبیرکل بنیاد هابیلیان، خطرناک‌‌‌‌‌ترین چهره منافقین را چهره فرهنگی آنها دانست و تصریح کرد: آنها زمانی که دست به اسلحه می‌بردند، شناخته شده بودند. هاشمی‌نژاد حمایت کشورهای غربی از تروریست‌های پناهنده به این کشورها را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: نباید گذاشت امثال «کلاهی»، ۳۰ سال در کشورهای اروپایی، آسوده زندگی کنند. هاشمی‌نژاد از تهیه لیستی با ۱۲ هزار امضا توسط خانواده شهدای ترور که توسط منافقین به شهادت رسیده‌اند خبر داد و افزود: بعد از اینکه این لیست تهیه شد، می‌خواهیم آن را به همه مجامع بین‌المللی ببریم و درباره آن مطالبه حقوقی داشته باشیم؛ کاری که تاکنون انجام نشده است.

آمریکا می‌خواهد برجام قلعه‌ محدودسازی هسته‌ای ایران باشد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رویای آمریکا برای تبدیل برجام به قلعه‌ای برای محدود‌‌سازی فعالیت‌های متعارف هسته‌ای و اعمال تحریم‌‌های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد. علی شمخانی در پنجمین همایش سالانه مدیران سازمان صداوسیما تلاش‌های دشمن برای اعمال فشار اقتصادی را اقدامی برای بی‌ثبات‌‌سازی و ایجاد ناامنی اجتماعی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: راه مقابله با این هجمه سازمان یافته و فراگیر به صورت اصولی استفاده از تمام ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در داخل و خارج از کشور و ایجاد هماهنگی، انسجام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه برای رفع مشکلات واقعی مردم است. شمخانی گفت: موجودیت رسانه‌ای دادن به اقتصاد مقاومتی مانند برنامه‌ها و گزارش‌هایی که نوآوری‌ها، تولید و کارآفرینی را معرفی کند و با آسیب‌هایی مثل قاچاق، بی‌توجهی به تولید و ناکارآیی‌های نظام اداری و بانکی نیز مقابله کند از مهم‌ترین مسؤولیت‌های مهم رسانه ملی است. وی خاطرنشان کرد: رصد اطلاعاتی گروه‌های سودجو، قاچاقچیان ارز و کسانی که در التهابات و گل‌آلود شدن شرایط اقتصادی به دنبال ماهیگیری هستند در دستور کار نهادهای مسؤول قرار دارد و اجازه نخواهیم داد منافع نامشروع آنها در بستر فضاسازی و القائات رسانه‌ای و جو روانی تامین شود.


Page Generated in 0/0058 sec