printlogo


کد خبر: 194496تاریخ: 1397/4/6 00:00
اخبار

راه‌اندازی نظام توزیعی سراسری کالا در کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه همه اقلام مورد نیاز اقشار جامعه با نرخ ارزی که دولت اعلام کرده است، تامین می‌شود، گفت: فشارهای اقتصادی را کتمان نمی‌کنیم. به گزارش مهر، علی ربیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارز مورد نیاز زندگی روزمره مردم بر اساس نرخی که دولت اعلام کرده است، تامین می‌شود، گفت: همه اقلام مورد استفاده اقشار جامعه، بر اساس همین نرخ در اختیار آنها قرار می‌گیرد. وی اظهار داشت: ما به یک نظام توزیعی سراسری فکر می‌کنیم تا کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت کنترل شده و مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد همچنین برای ارزهایی که به دست می‌آید، سیاست‌های متناسبی فراهم خواهد شد. ربیعی افزود: با وجود اینکه وضعیت تولید و فروش نفت و معادلات کلان اقتصادی برهم نخورده است، اما سوداگری و ناآرامی روانی باعث شده نقدینگی به سمت بازار ارز، طلا و سکه هدایت شود؛ این وضعیت کنترل خواهد شد و نمی‌گذاریم وضعیت به همین شکل باقی بماند. وی درباره احتمال افزایش یارانه‌های نقدی گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش یارانه نداریم.


پژو و رنو می‌خواهند در ایران بمانند
معاون وزیر صنعت با تشریح جزئیات جلسات وزارت صنعت با خودروسازان فرانسوی، از ابراز علاقه‌مندی آنها برای ماندن در ایران پس از خروج ترامپ از برجام خبر داد و گفت: بسته‌های همکاری مشترک در راه است. محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با مهر افزود: ظرف هفته‌های گذشته یک جلسه با مقامات شرکت رنو و یک جلسه با شرکت پژوی فرانسه برگزار شده که در این جلسات، خواسته آنها ایجاد شرایطی برای ماندن در ایران و حفظ قرارداد جوینت‌ونچر است. وی افزود: عزم این دو شرکت در انجام پروژه در ایران و حفظ قرارداد جوینت ونچر است اما به هر حال محدودیت‌های آمریکا نیز می‌تواند تا حدودی در این قراردادها مشکل‌ساز شود. وی اضافه کرد: طبق قرارداد، اکنون پژو بخشی از سرمایه مورد توافق در قرارداد را به ایران آورده و تبدیل به زمین و سوله کرده است که بخشی از آن به عنوان خطوط تولید و مونتاژ و سرمایه‌‌گذاری در دارایی، نیروی مهندسی و تامین قطعات است. وی یادآور شد: بر اساس قراردادی که میان ایران و این شرکت فرانسوی وجود دارد، در صورت خروج پژو از قرارداد برای محاسبه جرایم بر اساس قرارداد عمل می‌شود.


نوبخت: دولت بودجه اضطراری تدوین کرده است
سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هنوز تحریم‌های ۹۰ روزه و ۱۱۰ روزه رخ نداده که التهابات غیرطبیعی به وقوع پیوسته است. به گزارش خانه ملت، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز در نشست مشترک کمیسیون انرژی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت بودجه اضطراری تدوین کرده است، گفت: مجلس هفته آینده نشستی برگزار کند تا درباره بودجه اضطراری توضیحاتی به نمایندگان ارائه شود. وی با اشاره به تغییر نرخ ارز، افزود: در حال حاضر نرخ تسعیر 3500 تومان نیست بلکه همان نرخ 4200 تومانی بوده که هم‌اکنون پرداخت می‌شود. آنچه که تاکنون رخ داده شیپور جنگ اقتصادی است. هنوز تحریم‌های 90 روزه و 110 روزه رخ نداده که التهابات غیرطبیعی به‌وقوع پیوسته است. سخنگوی دولت با اشاره به روند صادرات نفت طی ماه‌های آتی، یادآور شد: آنچه در آینده در بحث صادرات نفت رخ می‌دهد یا ادامه روند موجود است یا تقلیل صادرات که با توجه به تحریمی که اعمال می‌شود باید خود را برای تقلیل صادرات آماده کنیم. وی با بیان اینکه بحث تقلیل صادرات نفت روی درآمد‌های ارزی و ریالی تاثیر می‌گذارد، افزود: دولت 3 سناریو پیش‌بینی کرده که ممکن است بودجه 386 هزار میلیارد تومانی به میزان 40 هزار میلیارد تومان یا 70 هزار میلیارد تومان کاهش داشته باشد و پیش‌بینی دیگر این بوده که ممکن است برای 10 سال آینده 105 هزار میلیارد تومان عدم تحقق منابع رخ دهد. نوبخت با تاکید بر اینکه هزینه‌ها نیز به تناسب درآمد تقسیم‌‌‌بندی شده است، تصریح کرد: برخی هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند، همانند حقوق که امکان تاخیر در این هزینه‌کرد وجود ندارد. درباره دستگاه‌های مختلف تعیین شده که چه میزان می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.


Page Generated in 0/0052 sec