printlogo


کد خبر: 194499تاریخ: 1397/4/6 00:00
اخبار

دومین پیام رهبر انقلاب به تیم‌ملی فوتبال
پیروز و سرافراز برگشتید
دومین پیام مقام معظم رهبری درباره تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی از دفتر ایشان در تماس با وزیر ورزش ابلاغ شد. دفتر مقام رهبری در تماس با دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در روسیه،  پیام رهبر معظم انقلاب به ملی‌پوشان فوتبال ایران را ابلاغ کرد.
متن پیام به این شرح است:
«به تیم‌ملی ایران بگویید: شما پیروز و سرافراز برگشتید. آفرین. ان‌شاءالله موفق باشید».
این دومین پیامی است که از طرف رهبر معظم انقلاب خطاب به ملی‌پوشان فوتبال و عملکرد آنها در جام‌جهانی ابلاغ شده است. ایشان در نخستین ‌پیام خود که بعد از دیدار تیم‌های ایران و اسپانیا ابلاغ شد، اعلام کردند: «بازی دیشب عالی بود؛ خدا قوت».

نمایش درخشان بیرانوند
سوژه رسانه‌های معتبر دنیا
نمایش درخشان علیرضا بیرانوند برابر پرتغال، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. تیم‌ملی فوتبال ایران با تساوی یک - یک برابر پرتغال از راهیابی به مرحله بعد جام‌جهانی باز ماند. در این مسابقه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ایران عملکرد خوبی داشت و ضمن مهار پنالتی کریستیانو رونالدو چند بار دروازه تیم‌ملی را نجات داد. سایت‌های معتبر اروپا از جمله تلگراف، بیلد آلمان، ایندیپندنت، گاردین و لوموند فرانسه با اشاره به نمایش درخشان بیرانوند، نوشتند: «دروازه‌بان ایران که در ابتدا زندگی سختی داشت و مجبور بود در خیابان بخوابد و پناهگاهی نداشت، توانست در جام‌جهانی نامی برای خود دست و پا کند و پنالتی بازیکنی چون کریستیانو رونالدو را بگیرد که بهترین بازیکن فوتبال جهان محسوب می‌شود». علیرضا بیرانوند همچنین تبدیل به نخستین ‌دروازه‌بان ایران در تاریخ جام‌های جهانی شد که توانست یک پنالتی مهار کند.

ال پائیس: ایرانی‌ها باید به تیم خود افتخار کنند
رسانه اسپانیایی ال پائیس به تمجید از عملکرد تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 2018 روسیه پرداخت. به گزارش ایسنا، تیم‌ملی فوتبال ایران در سومین بازی‌اش در جام‌جهانی 2018 روسیه برابر پرتغال یک - یک مساوی کرد و با وجود کسب 4 امتیاز از صعود به دور بعد باز ماند. اما سایت ال پائیس اسپانیا به تمجید از عملکرد تیم‌ملی پرداخت و نوشت: ایرانی‌ها با وجود حذف باید به تیم خود افتخار کنند. آنها در حالی از صعود بازماندند که 2 گل دریافت کردند. همچنین قدرت دفاعی خودشان را نشان دادند. رسانه اسپانیایی در ادامه نوشت: گل کریم انصاری‌فرد از روی نقطه پنالتی باعث صعود اسپانیا به عنوان تیم اول شد. ایران در حالی از این بازی‌ها کنار رفت که شایستگی بیشتری داشت و برای جبران نتیجه تلاش کرد. پرتغال در نیمه دوم تنها یک ضربه در چارچوب داشت.


Page Generated in 0/0051 sec