printlogo


کد خبر: 194523تاریخ: 1397/4/7 00:00
اخبار

با حکم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
مومنی‌شریف ابقا شد
طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی‌شریف برای مدت ۴ سال به عنوان رئیس حوزه هنری ابقا شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخشی از متن حکم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره وظایف محوله به محسن مؤمنی‌شریف آمده است: توجه به تولید محصولات فرهنگی در تراز نظام مقدس اسلامی و در زمینه‌های مختلف هنری بویژه تولیدات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ساماندهی و نظارت بیشتر بر عملکرد مالی و کنترل مصارف و هزینه‌ها و رعایت صرفه و صلاح حوزه هنری و پرهیز از اسراف با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی، توجه به تربیت نیروهای انقلابی و اسلامی در زمینه‌های هنر اسلامی مخصوصا نسل جوان، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از فناوری‌های روز و فضای مجازی جهت ترویج و نشر فرهنگ و هنر اسلامی، توجه، ایجاد و بهینه‌سازی فرآیندهای اجرایی در موضوع اقتصاد فرهنگ، ساماندهی لازم جهت عرضه محصولات فرهنگی مورد نیاز در شاخه‌های مختلف فعالیت، اهتمام به برگزاری منظم جلسات شورای سیاست‌گذاری حوزه و تاکید بر عملیاتی شدن مصوبات آن، توجه ویژه به رسانه و فناوری‌های نوین در عرصه هنر. گفتنی است معلمی، کارشناسی امور تربیتی، مدیریت کارگاه مفاخر ملی – مذهبی حوزه، مدیریت دفتر تاریخ و ادبیات انقلاب اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای سیاست‌گذاری پژوهشگاه ادب و هنر و تدریس در دانشگاه از جمله فعالیت‌های مومنی‌شریف محسوب می‌شود.


«مرگ تاجرانه»، روایت بهشت شهادت
کتاب «مرگ تاجرانه» با محوریت شهید و شهادت در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «مرگ تاجرانه» شهید و شهادت در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در 6 فصل به موضوعات چیستی شهادت و تعریف آن، ویژگی‌های شهیدان، آثار شهادت، وظایف ما نسبت به شهیدان، تکریم شهیدان و قدردانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ویژگی‌های خانواده معظم شهدا و بیانات معظم‌له پیرامون شهدای خاص و برجسته مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید چمران و ... پرداخته است.  همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی
www.BOOK-KHAMENEI.IRدر آستانه‌ سالروز حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی بخش‌هایی از این کتاب را به صورت خلاصه منتشر کرده است.


رونمایی از غزل منتشر نشده رهبری
 در اختتامیه کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس
از که ستانم بگو مظلمه خویشتن
دومین کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد، همچنین در اختتامیه آن غزل منتشرنشده‌ای از مقام معظم رهبری قرائت شد. به گزارش مهر،  در این مراسم و در بخش کلاسیک عباس احمدی، امیر رضا یزدانی، محمدجوادی الهی‌پور، میثم داوودی، سعید مبشر، فائزه زرافشان، فرشته‌سادات حسینی، فاطمه عارف‌نژاد و در بخش کودک طیبه رضوانی مورد تقدیر قرار گرفتند. گفتنی است دومین کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع نقش بانوان در پاسداشت دفاع‌مقدس و با محوریت ۳ کتاب «دختر شینا»، «گلستان یازدهم» و «راز درخت کاج» برگزار شد. در این مراسم غزلی از مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام محمد زمانی، دبیر دومین کنگره شعر کتاب دفاع‌مقدس خوانده شد که به برخی ابیات این غزل اشاره می‌شود:
 می‌کند آشفته‌ام همهمه خویشتن
کاش برون می‌شدم از همه خویشتن
می‌کشد از هر طرف چون پر کاهی مرا
وسوسه این و آن دمدمه خویشتن
پنجه درافکنده‌ام در دل خونین خویش
گرگ وش افتاده‌ام در رمه خویشتن
باده نابم گهی، زهر هلاهل گهی
خود به فغانم از این ملقمه خویشتن
طفلم و بنهاده سر بر سر دامان عشق
تا کندم بی‌خود از زمزمه خویشتن
مست و خرابم امین بی‌خبر از بود و هست
از که ستانم بگو مظلمه خویشتن
 


Page Generated in 0/0062 sec