printlogo


کد خبر: 194524تاریخ: 1397/4/7 00:00
اخبار

۳۰۰ هزار تومان برای کنسرت پلی‌بک یک نوازنده خارجی!
کنسرت ریچارد کلایدرمن در تهران در حالی با بلیت‌های ۳۰۰ هزار تومانی برگزار می‌شود که بخش‌های عمده‌ای از این اجرای ظاهرا زنده، به صورت پلی‌بک و ضبط شده برای مخاطبان اجرا می‌شود. به گزارش فارس، ریچارد کلایدرمن که پس از حواشی فراوان توانست به تهران سفر کند، در کنسرت خود در تالار وزارت کشور با اجرایی پلی‌بک میزبان مخاطبان است! تمام بخش‌های ارکسترال که در این کنسرت شنیده می‌شود، به صورت ضبط شده و اصطلاحا پلی‌بک برای مخاطبان به اجرا درمی‌آید. این در حالی است که مخاطبان برای تماشای اجرای زنده باید تا سقف 300 هزار تومان نیز برای تهیه بلیت هزینه کنند. آیین‌نامه ممنوعیت اجرای «پلی‌بک» خرداد 93 توسط پیروز ارجمند، مدیر وقت دفتر موسیقی وزارت ارشاد ابلاغ شد، چرا که دفتر موسیقی اجرای موسیقی به شکل پلی‌بک را نوعی کم‌فروشی و توهین به شعور مخاطب ارزیابی کرده بود. به این ترتیب بر اساس آیین‌نامه‌ای که سال 93 تصویب شد، برگزاری تمام اجراهای پلی‌بک رسما ممنوع شد. حال با اتفاقی که برای کنسرت ریچارد کلایدرمن افتاده، باید دید دفتر موسیقی وزارت ارشاد چه واکنشی به این تخلف نشان خواهد داد اما با توجه به حمایت بی‌دریغ دفتر موسیقی از کنسرت کلایدرمن و رابطه نزدیک برگزار‌کننده اجرا با دفتر موسیقی، بعید به نظر می‌رسد دفتر موسیقی در این باره واکنشی جدی نشان دهد و این تخلف مشهود را ببیند.


آیا جنگ جهانی در یمن همزمان با جام‌جهانی در حال برگزاری است؟
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» به موضوع حملات روزهای اخیر نیروهای ائتلاف غربی- عربی به غیرنظامیان یمن در هیاهوی برگزاری جام‌جهانی پرداخته است. به‌گزارش فارس، در هفته‌های اخیر، حملات نیروهای ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی به مردم و غیرنظامیان یمنی شدت بسیاری یافته است به گونه‌ای که چند روز پیش، فرانسه نیز به این ائتلاف پیوست تا رسما یک جنگ جهانی علیه مردم یمن شکل بگیرد. شدت یافتن این حملات در هفته‌های گذشته و انطباق زمانی آن با برگزاری جام‌جهانی این سوال را در ذهن بسیاری به وجود آورده که آیا قرار است در هیاهوی برگزاری مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا، اقدامات دیگری صورت پذیرد؟ این قسمت از برنامه «360 درجه» ضمن مروری بر تحولات چند هفته اخیر در یمن و کشتار مردم غیرنظامی در بندر «الحدیده»، نگاهی متفاوت به جام‌جهانی و گم‌ شدن حملات وحشیانه به مردم در هیاهوی برگزاری این اتفاق ورزشی دارد. «360درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. «360درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.


سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر شد
با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی، «سعید اسدی» به عنوان مدیر مجموعه تئاترشهر منصوب شد. به گزارش «وطن امروز»، سعید اسدی که مدیریت امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی را بر عهده دارد مدیریت مجموعه تئاترشهر را برعهده گرفت. در بخشی از حکم این هنرمند و مدیر تئاتری آمده است: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی، تعیین و تبیین ضوابط کارشناسانه با معیار شورای هنری و تعامل مبتنی بر احترام، بهترین و صحیح‌ترین تصمیم‌ها اتخاذ و به انجام رسانده شود. ارتقای ساختار اداری، شفاف‌سازی در ضوابط و مقررات، ارتباط و پاسخگویی بموقع به مراجعان، در کنار مدیریت هوشمندانه هنری و ترسیم چشم‌انداز دقیق از اجراهای نمایشی و تشخص‌بخشی به تالارهای مجموعه می‌تواند زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری از توان و امکانات موجود و نیز ارتقای میزان رضایت‌مندی هنرمندان و مخاطبان شود. تعامل سازنده با مخاطبان آثار هنری و گسترش دایره تماشاگران تئاتر با هدف نهایی ارتقای فرهنگی جامعه و رونق‌بخشی به هنر نمایش نیز می‌تواند از اولویت‌های مدیریت این مجموعه باشد.


Page Generated in 0/0088 sec