printlogo


کد خبر: 194556تاریخ: 1397/4/7 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد
ابتلای 79 هزار زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به اختلال اضطراب
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در غربالگری‌های مشاوره‌ای، 79 هزار نفر در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب مبتلا به اختلال اضطراب بعد از سانحه شناخته شدند. به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی به ارائه خدمات مشاوره در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بویژه سرپل‌ذهاب اشاره کرد و افزود: 24 هزار نفر از مجموعه 79 هزار نفر برای مرحله بعدی مشاوره ارجاع شدند تا حداقل استرس را در سال‌های آینده داشته باشند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این خدمات به افغان‌ها نیز ارائه می‌شود، گفت: خدمات مراکز نگهداری، اقامتی و تربیتی برای تمام افرادی است که در ایران زندگی می‌کنند و ما حتی یک مرکز جامع توانبخشی در افغانستان ساختیم تا به مردم آنجا نیز خدمات ارائه کند. وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره بویژه در طرح ثبت الکترونیکی طلاق به کار گرفته شده است؛ این طرح به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی اجرا شده و 3 سال است در حال رصد آن هستیم که براساس نتایج این رصدها، مشاوره‌ها توانسته است 1/8 درصد میزان طلاق‌ها را کاهش دهد. بندپی اظهار داشت: خدماتی مانند صدای مشاور (مرکز 1480)، رشد ابعاد آسیب‌های اجتماعی را کنترل می‌کند. بر اساس این گزارش، مرکز 1480، خط مشاوره تخصصی تلفنی است که از سوی سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است و کارشناسان متخصص از جمله متخصصان روانشناسی و مددکاری از طریق این خط تلفن در حوزه‌های مختلف به صورت رایگان مشاوره‌هایی به مردم ارائه می‌دهند.

احضار مدیران مدرسه معین به دادسرای ارشاد
تعدادی از مدیران مدرسه معین و آموزش‌وپرورش در جریان رسیدگی به پرونده آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه به دادسرا احضار شدند. حجت‌الاسلام منصوری، سرپرست دادسرای ارشاد درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مدرسه معین در این دادسرا به تسنیم اظهار داشت: رسیدگی به این پرونده هنوز تمام نشده است و تحقیق درباره افرادی غیر از ناظم مدرسه (متهم پرونده) که در نظارت‌های خود کوتاهی کرده‌اند ادامه دارد. وی ادامه داد: در همین زمینه تعدادی از مسؤولان مدرسه معین و آموزش‌وپرورش با عنوان «متهم» و «مطلع» به دادسرا احضار شده‌اند. گفتنی است منصوری پیش از این اتهام اصلی متهم پرونده مزبور را، تشویق به فساد و کودک‌آزاری اعلام کرده بود. وی همچنین تعداد شاکیان این پرونده را 8 نفر اعلام کرد و گفت: البته تعدادی از خانواده‌ها به‌رغم شکایت در مرجع انتظامی، شکایت خود را در مرجع قضایی پیگیری نکردند.

احتمال وقوع پدیده گردوخاک در 7 استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به برقراری جو پایدار در بیشتر مناطق کشور از خیزش گردوخاک در استان‌های خوزستان، بوشهر، سمنان، قم، مرکزی، تهران و اصفهان خبر داد. احد وظیفه به ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی 3 روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. وی ادامه داد: در همین مدت در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان‌های سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران و بخش‌هایی از اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در 3 روز آینده در استان‌های خوزستان و بوشهر نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: در برخی مناطق این استان‌ها وزش باد، همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0104 sec