printlogo


کد خبر: 194584تاریخ: 1397/4/9 00:00
جام جهانی

تمام رکوردهای مرحله گروهی
ایران بهترین تیم دفاعی جام‌جهانی
سایت فدراسیون جهانی فوتبال در پایان مرحله گروهی جام‌جهانی تیم ایران را به عنوان بهترین تیم دفاعی جام معرفی کرده است. مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه پنجشنبه شب و با انجام ۴۸ بازی به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. فدراسیون جهانی فوتبال آمار مربوط به ۴۸ بازی مقدماتی جام‌جهانی را منتشر کرد که تیم ایران هم در میان بزرگانی چون اسپانیا، پرتغال و بلژیک قرار دارد. طبق اعلام فیفا، تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش به عنوان بهترین تیم دفاعی مرحله مقدماتی انتخاب شده است. ایران همچنین در بحث انضباطی، از میان ۳۲ تیم، عنوان نهم را از آن خود کرده است. هرچند تیم کشورمان در بخش تلاش و شوتزنی در رده آخر قرار گرفته است.
بهترین گلزن
هری کین از انگلیس ۵ گل
لوکاکو از بلژیک ۴ گل
رونالدو از پرتغال ۴ گل
رکوردهای تیمی
بیشترین گل: بلژیک ۹ گل
بیشترین حمله: آلمان با ۲۵۲ حمله
بیشترین پاس: اسپانیا با ۲۰۸۹ پاس
بهترین دفاع: ایران با ۱۴۹ تکل و مهار توپ
رکوردهای فردی
بیشترین تلاش: نیمار از برزیل با ۱۷ تلاش
بیشترین دوندگی: کریستین اریکسن از دانمارک با ۳۶ کیلومتر
بیشترین پاس سالم: تونی کروس از آلمان با ۳۱۰ پاس
بیشترین مهار توپ: اوچوا دروازه‌بان مکزیک با ۱۷ مهار
رکوردهای مسابقات
بیشترین گل: بازی تونس و بلژیک با ۷ گل
بیشترین تلاش: بازی تونس و بلژیک با ۳۱ تلاش
بیشترین کارت: بازی بلژیک با پاناما ۸ کارت
بیشترین پاس سالم: بازی اسپانیا و پرتغال با ۹۹۷ پاس سالم
ایران نهمین تیم منضبط جام
بخش منضبط‌ترین تیم‌های جام‌جهانی از آیتم‌های کارت زرد، کارت زرد دوم، کارت قرمز، خطای انجام داده، خطای انجام شده روی تیم و خطای منجر به پنالتی تشکیل شده است. ایران با 7 کارت زرد، بدون کارت قرمز، ۴۴ خطای انجام داده، ۴۵ خطای که روی تیمش انجام شده و یک خطای منجر به پنالتی در رده نهم قرار گرفته است. در این بخش کلمبیا، روسیه و آلمان اول تا سوم هستند.
ایران در رده آخر شوتزن‌ترین تیم‌ها
در بخش تلاش و شوتزنی در بین ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی، ایران عنوان آخر را از آن خود کرده است. شاگردان کی‌روش در کل ۲۱ بار اقدام به شوتزنی کرده‌اند که ۴ شوت داخل چارچوب بوده و ۱۵ شوت خارج از چارچوب. 2 شوت هم برگشت داده شده است. در این بخش آلمان، برزیل، بلژیک، اسپانیا و اروگوئه با ۶۷، ۵۶، ۵۳، ۴۵ و ۴۴ شوت اول تا پنجم هستند.
ایران در رده بیست‌ویکم گلزن‌ترین تیم‌ها
در بخش گلزن‌ترین تیم‌ها، شاگردان کارلوس کی‌روش از بین ۳۲ تیم، رده بیست‌ویکم را از آن خود کرده‌اند. ایران با 2 گل‌زده و 2 گل خورده بالاتر از کشورهایی چون آلمان، مصر، کاستاریکا، ایسلند و عربستان ایستاده است.
ایران هجدهمین تیم جام‌جهانی
با مشخص شدن تیم‌های حذف‌شده در جام‌جهانی، رده‌بندی جدید فیفا هم اعلام شده است. بر این اساس ایران در رده هجدهم قرار گرفته و فقط سنگال بالاتر از ایران در رده هفدهم جای دارد.
۱۷- سنگال ۱۸- ایران ۱۹- کره‌جنوبی ۲۰- پرو ۲۱- نیجریه ۲۲- صربستان ۲۳-تونس ۲۴- عربستان ۲۵- آلمان ۲۶- لهستان ۲۷- مراکش ۲۸- کاستاریکا ۲۹- ایسلند ۳۰- استرالیا ۳۱- مصر ۳۲- پاناما


فغانی و کمک‌هایش قاضی دیدار آرژانتین- فرانسه شدند
تیم داوری ایرانی یکی از دیدارهای مهم مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را قضاوت خواهد کرد. علیرضا فغانی به همراه محمدرضا منصوری و رضاسخندان به عنوان داور دیدار مهم آرژانتین- فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب شدند. فغانی پیش از این دیدارهای صربستان- برزیل و نیز آلمان- مکزیک را در مرحله گروهی جام‌جهانی قضاوت کرده بود.


Page Generated in 0/0051 sec