printlogo


کد خبر: 194590تاریخ: 1397/4/9 00:00
چهارگوشه

شیخ قاسم تحت عمل جراحی قرار گرفت
در روزهای اخیر خبرهای زیادی درباره وخامت حال رهبر شیعیان بحرین که در بازداشت‌ خانگی به سر می‌برد منتشر می‌شود. منابع بحرینی گزارش دادند آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، پنجشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفت. رژیم آل‌خلیفه با سلب تابعیت و محاکمه شیخ عیسی قاسم از ژوئن 2016 منطقه الدُراز، محل سکونت این عالم دینی را محاصره کرده و از اقامه نماز جمعه مردم بحرین در این منطقه ممانعت می‌کند. مجمع حقوق بشر بحرین تأکید کرد، اقدامات امنیتی سختگیرانه منامه مانع از آن می‌شود که پزشکان شیخ قاسم وضعیت سلامت وی را دنبال کنند.

شهر درنه کاملاً آزاد شد
ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی مورد حمایت دولت مستقر در شهر طبرق، پنجشنبه‌شب از آزادسازی کامل شهر درنه واقع در شرق لیبی خبر داد و گفت تروریست‌ها از این شهر بیرون رانده شده‌اند.  درنه آخرین شهر در شرق لیبی بود که تحت کنترل ارتش در نیامده بود. شهر درنه در ساحل دریای مدیترانه و یکهزار و 340 کیلومتری شرق طرابلس، پایتخت لیبی قرار دارد.  نیروهای ارتش لیبی از حدود 3 سال پیش شهر درنه را به محاصره درآورده بودند که این امر موجب وقوع بحران انسانی در این شهر شده است.

حمله تروریستی به حسینیه شیعیان پاکستان
اعضای گروه تکفیری «سپاه صحابه» صبح پنجشنبه به ماموران پلیس محافظ حسینیه «لعل شاه» در منطقه «دیره اسماعیل خان» پاکستان حمله کردند که بر اثر آن یک نفر شهید و یک نفر دیگر بشدت زخمی شدند. چندی پیش وهابی‌ها اعلام کردند شیعیان شهر دیره اسماعیل خان در ایالت خیبرپختونخواه از نظر آنها کافرند و برای زندگی در این شهر باید ماهانه مبلغی ثابت به عنوان جزیه بپردازند. سپاه صحابه، لشکر جهنگوی، طالبان و گروه‌های وهابی در حال اجرای یک برنامه حساب‌شده هستند تا شیعیان دیره اسماعیل‌خان را مجبور کنند به ایالت پنجاب مهاجرت کنند.

اذعان آمریکا به کشتن هزار عراقی و سوری
ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، پنجشنبه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات‌های هوایی در آگوست ۲۰۱۴ حدود ۹۴۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. ائتلاف با اذعان به اینکه در این عملیات‌ها ۹۳۹ غیرنظامی در عراق و سوریه جان خود را از دست داده‌اند، مدعی شد این امر غیرعمدی بوده است. این در حالی است که سازمان غیردولتی انگلیسی «ایروارز» تخمین زده که آمریکا و متحدانش در ائتلاف ضد داعش، مسؤول مرگ حداقل ۹۶۰۰ غیرنظامی در جریان عملیات‌ها در عراق و سوریه هستند.

تمدید تحریم‌‌های اروپایی  علیه روسیه
اعضای اتحادیه اروپایی جمعه رسما اعلام کردند تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه برای عدم پیشرفت در اجرای توافقات توسط مسکو برای توقف درگیری‌ها در شرق اوکراین 6 ماه دیگر تمدید شد. تحریم‌ها علیه روسیه از تابستان ۲۰۱۴ آغاز شده است. این تحریم‌ها به دلیل بحران در اوکراین چند ماه پس از الحاق کریمه به روسیه و پس از آن حملات افراد مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین به اجرا گذاشته شد. کی‌یف و کشورهای غربی، روسیه را به حمایت از شورشیان جدایی‌طلب و تامین تسلیحاتی آنها محکوم می‌کنند. در حالی که مسکو این مساله را بشدت تکذیب کرده است.

حمله مسلحانه به دفتر روزنامه‌ای در‌آمریکا
حادثه تیراندازی در دفتر روزنامه‌ای در ایالت مریلند آمریکا که عامل آن یک مرد سفیدپوست است، دست‌کم 5 کشته برجای گذاشته است. این تیراندازی پنجشنبه‌شب در تحریریه روزنامه کاپیتال‌گزت صورت گرفته است. دلیل این تیراندازی مشخص نیست. به گفته پلیس، فرد تیرانداز در حالی‌که زیر میزی در تحریریه روزنامه پنهان شده بود و تفنگش را روی زمین گذاشته بود، دستگیر شده است. روزنامه کاپیتال یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های آمریکاست. این روزنامه سال ۱۸۸۴ با نام «ایونینگ کاپیتال» کار خود را آغاز کرد.
 


Page Generated in 0/0050 sec