printlogo


کد خبر: 194602تاریخ: 1397/4/9 00:00
اخبار

افت فروش سینماها در هفته‌ای که گذشت
در هفته‌ای که گذشت فیلم‌های کمدی توانستند فروش مطلوبی را از آن گیشه‌های خود کنند، هر چند وضعیت کلی گیشه سینماها خوب نبود. به گزارش فارس، در هفته‌ای که گذشت سینماهای کشور نمایش بازی‌های فوتبال ایران و پرتغال را پشت سر گذاشتند و نمایش این بازی سود سرشاری را از آن سینماداران کرد، البته بگذریم از اینکه هنوز بسیاری از فیلمسازان درباره سانس‌هایی که از آنها برای نمایش بازی‌های فوتبال گرفته شده است، بلاتکلیفند و هنوز سهم پرداختی‌شان مشخص نیست. گیشه سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت فروش نسبتاً ضعیفی را تجربه کردند اما در این وضعیت ضعف گیشه‌های سینما، فیلم‌های «تگزاس»، «دشمن زن» و «خجالت نکش» توانستند سهم بیشتری از مخاطبان سینمای ایران را به سالن‌های نمایش خود بکشانند. بر این اساس، فیلم سینمایی «تگزاس» در مجموع به رقم فروش ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، «خجالت ‌نکش» ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، «عصبانی‌نیستم» ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، «چهارراه استانبول» ۳ میلیارد تومان، «دشمن‌زن» یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان، «دلم می‌خواد» ۹۷۰ میلیون تومان و «در وجه حامل» ۱۵۰ میلیون تومان فروش داشتند.


انتشار کتابی که شهید همدانی نگارش آن را توصیه کرد
کتاب «عزیز کرده» زندگینامه مستند شهید «حسن تاجوک» چاپ و روانه بازار نشر شده است. به گزارش تسنیم، «عزیز کرده» شرح حال مردی است که در روزهای مبارزه و پیروزی انقلاب مردانه ایستاد. در فراز و فرودهای جنگ و درگیری‌های شهر، میدان را خالی نکرد و چون تاب جاماندن نداشت بالاخره اول تیرماه 1367 خودش را به رفقایش رساند. این کتاب ماحصل 160 ساعت مصاحبه حضوری با دوستان، اقوام و همرزمان شهید حسن ناجوک است که پس از بررسی و تطبیق با حدود صدبرگ سند به رشته تحریر درآمده است. بیشترین ساعات مصاحبه  به همت محمدصادق ناجوک (پسر شهید) و مرتضی نادرمحمدی پیرامون شهید و گردان مسلم‌بن‌عقیل جمع‌آوری شده بود، سیری روایی با محوریت شهید حسن ناجوک به متن داده شده است تا در عین معرفی شخصیت فرمانده گردان مسلم‌ بن‌عقیل شهدا و نیروهای گردان نیز معرفی و به مخاطب شناسانده شوند. تمام سعی نویسنده بر این بوده حسن تاجوک به همان شکل که زیست، با تمام ابعاد وجودی یک انسان از خیر تا شر در این کتاب معرفی شود، بدین جهت کمترین میزان حذف از مطالب جمع‌آوری شده در این اثر انجام شده است. در عین حال هر چند فصول کتاب نام‌گذاری شده‌ اما مطالب کتاب کاملا به هم پیوسته است و خواننده برای همراهی با اثر و یافتن حقایق جنگ، ناگفته‌های گردان مسلم و شخصیت شهید، بهتر است کتاب را از ابتدا تا انتها به ترتیب  بخوانید.
 
«با حسین تا مهدی(ع)» چاپ نهمی شد
«با حسین تا مهدی(ع)» نوشته سید‌مجتبی حسینی از سوی انتشارات کتاب نیستان تجدید چاپ شد. به گزارش تسنیم، در معرفی این کتاب آمده است تحلیل حرکت ائمه معصومین بویژه حرکت امام حسین علیه‌السلام از پیچیدگی‌ها و رموزی برخوردار است که برای هر کس بسادگی قابل دسترسی نیست. در این زمینه، تحلیل‌های گوناگونی ارائه شده که بین هر یک از این تحلیل‌ها با همه اتفاقات و اظهارات حضرتش همپوشانی کامل وجود ندارد و هر یک از تحلیل‌ها حاوی نقض‌ها و نقص‌های غیر قابل اغماضی است. نویسنده تلاش کرده با ارائه دیدگاهی متفاوت، حرکت حضرت حسین علیه السلام را در ارتباط با حرکت سایر پیامبران و امامان ببیند و با بهره‌گیری از یک نگرش کل‌گرا و عمق‌نگر، روایات معصومین و سیره آن بزرگواران را بررسی کند. در این رویکرد امام حسین علیه السلام تنها به عنوان یک رهبر غیرتمند و پایبند به اصول یا… دیده نشده، بلکه امام معصومی است که اراده‌ای جز مشیت خدا ندارد؛ خدایی که همه پیامبران و ائمه را مأمور حرکتی فرجام‌مند کرده است. «با حسین تا مهدی(ع)» نوشته سیدمجتبی حسینی در 48 صفحه به قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.


Page Generated in 0/0061 sec