printlogo


کد خبر: 194607تاریخ: 1397/4/9 00:00
اخبار

مسؤولان تمام فرصت‌ها را  در انتظار برجام سوزاندند
امام جمعه موقت تهران گفت: متاسفانه مسؤولان زمانی را به انتظار برجام نشستند، بی‌انگیزه کار کردند، اقدام جهادی نداشتند، فرصت‌سوزی و اتلاف وقت کردند و همه اینها موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اقتدار کشور در مساله موشکی قابل مذاکره نیست، بیان کرد: آنها می‌خواهند مساله موشکی را برای ما تبدیل به تهدید کنند، چرا که به‌زعم خود به دنبال خلع سلاح ما هستند تا بتوانند کار ما را یکسره کنند و از طرفی متاسفانه عده‌ای توجه به این مساله نمی‌کنند که موضوع داعش موضوع سوریه و عراق نبود بلکه آتشی بود که آنها برای ما روشن کرده بودند و ما هم خارج از مرزهای خود برای ایران و امنیت کشور مبارزه کردیم. خطیب موقت جمعه تهران گفت: ما مشکلات جدی اقتصادی در کشور داریم که معلول تحریم‌ها نیست بلکه معلول بی‌توجهی مسؤولان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در حداقل
۱۰ سال اخیر به حساب می‌آید، چرا که ایشان در این سال‌ها به بهانه‌های مختلف تلاش کردند مهم‌ترین اولویت و دستور کار مسؤولان را موضوع اقتصاد قرار دهند.
وی ادامه داد: اما متاسفانه مسؤولان زمانی را به انتظار برجام نشستند، بی‌انگیزه کار کردند، اقدام جهادی نداشتند، فرصت‌سوزی کردند، اتلاف وقت کردند و همه اینها موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شد.

احساس ناتوانی در مدیران موجب ایجاد مشکلات می‌شود
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در هر حوزه‌ای که افراد و مدیران احساس توانایی نکردند ما دچار مشکل شده‌ایم.  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم اهدای مدال‌های تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی تورنتوی کانادا به آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهمی که دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی در آن دمیده، القای ناکارآمدی بوده، افزود: تبلیغ و تلقین ناکارآمدی نظام اسلامی از سوی دشمنان مربوط به امروز نیست؛ از ابتدای انقلاب دشمن در تلاش است اینگونه القا کند شما نظامی به نام اسلام نمی‌توانید برپا و اداره کنید. وی اضافه کرد: امام(ره) پرچم «ما می‌توانیم» را برافراشتند و رهبر معظم انقلاب همواره به ما آموخته‌اند همت این ملت و جوانان آن می‌تواند کشور را مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی اداره کند و پیش ببرد. وی با بیان اینکه در حوزه‌هایی چون هوا و فضا و صنعت هسته‌ای جوانان ما تلاش کردند، ارزش‌هایی آفریدند و به توانایی این کشور افزودند، تاکید کرد: در مقابل این توانمندی‌ها، در هر حوزه‌ای که افراد و مدیران احساس توانایی نکردند ما دچار مشکل شده‌ایم. وی تصریح کرد: به‌رغم تهدیدهای دشمن راه برون‌رفت از همه موانع وجود دارد و این به برکت نیروهای توانمند، انقلابی و دانشمندی است که می‌توانند با پیوند بین علم، اقتصاد و سیاست راه‌های برون‌رفت از مشکلات را پیش روی ما بگذارند.

موضع روسیه در قبال برجام غیرقابل تغییر است
 معاون وزیر خارجه روسیه گفت: موضع مسکو درباره برجام غیرقابل تغییر بوده و همچنان بر حمایت و حفظ آن تاکید می‌کند. به گزارش مهر، مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو در راستای رایزنی درباره برجام، تاریخ و محل برگزاری اجلاس وزرای خارجه در چارچوب کمیسیون مشترک برجام، موضوعات مهم در روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای، با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیدار و تبادل نظر کرد. ریابکوف در این نشست اعلام کرد: موضع روسیه درباره برجام غیرقابل تغییر بوده و همچنان بر حمایت و حفظ آن تاکید می‌کند.
 


Page Generated in 0/0055 sec