printlogo


کد خبر: 194608تاریخ: 1397/4/9 00:00
اخبار

دولت و ملت ایران متحد  مقابل تحریم‌ها ‌خواهند ایستاد
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه دولت و ملت ایران متحداً مقابل تحریم‌ها ‌خواهند ایستاد، گفت: امروز قدرت اول منطقه بدون تردید ایران است. به گزارش آستان‌نیوز، علی‌اکبر ولایتی افزود: امروز بعد از پیروزی‌های مختلفی که در عرصه مبارزه با مخالفان انقلاب داشتیم، شاهد تحریم کشورمان هستیم که توسط یک فرد عهدشکن در صحنه بین‌المللی رخ داده و دولت و ملت ایران با هم متحداً مقابل این تحریم خواهند ایستاد و ملت ایران از تلاش دولت جمهوری اسلامی در مبارزه‌اش علیه آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن کاملاً پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با تبدیل علم به تکنولوژی، کشور را به پیش ببرد. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: در این آخرین عرصه‌ای که قرار داریم یعنی تحریم جدید، آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با این تحریم ملت ایران تسلیم خواهد شد اما بدانند دیری نمی‌گذرد شاهد این خواهیم بود از این سد هم ملت ایران با پیروزی و سرافرازی عبور خواهد کرد. ولایتی خاطرنشان کرد: امروز قدرت اول منطقه بدون تردید ایران است و توانسته دست آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن را از این مجموعه‌ای که در اطراف ما هستند کوتاه کند و تحت عنوان محور و فضای مقاومت و پایداری  ساماندهی شده است. ولایتی بیان کرد: در حقیقت این کاری که آمریکایی‌ها می‌کنند یک نوع انتقام‌گیری است و بدانند در این عرصه هم ان‌شاءالله مردم ما پیروز خواهند شد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه:
شیخ‌الاسلام و خرم سمتی در وزارت خارجه ندارند
روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای از رسانه‌ها خواست در تنظیم مصاحبه‌های خود در به کارگیری عناوین کارشناسان دقت بیشتری کنند. روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به نشر و بازنشر مصاحبه‌هایی از حسین شیخ‌الاسلام و علی خرم در برخی رسانه‌ها با عناوینی چون «مشاور وزیر امور خارجه» یا «مشاور دکتر ظریف»، به آگاهی می‌رساند این صاحبنظران که در گذشته از همکاران عالی رتبه وزارت امور خارجه بودند، پس از بازنشستگی هیچگونه سمتی در این وزارتخانه ندارند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: بنابراین طرح دیدگاه‌های‌شان صرفا و کاملا از منظر شخصی و کارشناسی و برداشت‌های فردی خودشان تلقی می‌شود و در عین احترام به آنان و نظرات‌شان که در مصاحبه‌ها اعلام می‌شود، تاکید دارد نظرات ابرازشده هیچگونه ارتباطی با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه یا وزارت امور خارجه ندارد. در این اطلاعیه آمده است: انتظار می‌رود رسانه‌ها در تنظیم اینگونه مصاحبه‌ها در به کار‌گیری عناوین، دقت بیشتری مبذول دارند.

روسیه: حضور ایران  در سوریه قانونی است
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه گفت حضور ایران در سوریه قانونی است. «واسیلی نبنزیا»، در واپسین ساعت شامگاه پنجشنبه گفت حضور ایران در سوریه قانونی است.
به گزارش تسنیم، طبق گزارش خبرگزاری اینترفکس، «واسیلی نبنزیا» با یادآوری اینکه حضور ایران در سوریه بنا به درخواست دمشق بوده است، گفت: «حضور ایران در سوریه قانونی است.» نماینده روسیه که در نشستی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک حضور داشت همچنین گفت: «ایران قدرتی در منطقه است و منافع قانونی خودش را دارد. منافع ایران در منطقه خاورمیانه را باید در نظر گرفت. این کشور را نمی‌توان از آن منطقه حذف کرد». دیپلمات روس در ادامه با یادآوری علاقه‌مندی و آمادگی ایران برای گفت‌وگو درباره امور منطقه گفت: «ما آماده هستیم در منطقه خلیج فارس یا خاورمیانه درباره نقش قدرت‌های منطقه بحث و تبادل نظر کنیم».
 


Page Generated in 0/0055 sec