printlogo


کد خبر: 194613تاریخ: 1397/4/9 00:00
اخبار

تغییر تیم اقتصادی دولت نزدیک است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تغییرات در تیم اقتصادی دولت طی روزهای آینده خبر داد. رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: سودجویان بازار ارز و سکه مطمئن باشند پشتوانه ارزی و پولی و طلای کشور تا حدی کاهش نیافته که یک‌شبه اینچنین جهش پیدا کند. بنابراین سودجویان بزودی رسوا می‌شوند و ثبات ارزی قطعا باز می‌گردد. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تصمیم دولت تغییر پیدا کرده تا بازار ثانویه ارز ایجاد شود تا خرید و فروش ارز به صورت آزاد انجام شود. وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواست با کوبیدن بر طبل گرانی مردم ما را به خیابان‌ها بکشاند، افزود: دشمن این مسیر را برای ما طراحی کرده بود و متاسفانه در این عملیات موفق شد اما خوشبختانه دولت و مجلس وارد عمل شده و اقدام کردند. به‌گفته سبحانی‌فر بیش از 40 میلیارد دلار در منازل مردم انباشته شده است. در همین حال حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: نمایندگان مجلس با انتشار نامه‌ای از روحانی خواسته‌اند ترکیب وزرای اقتصادی خود را ترمیم کند، اگر این نابسامانی‌‌های ارزی اخیر حاصل اصرار  رئیس‌جمهور، حلقه دفتر ایشان و سازمان برنامه باشد تغییر وزرا چه حاصلی دارد؟


ایران از مقصران سانحه سانچی شکایت کرد
رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس از تکمیل گزارش نهایی سانچی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رایزنی‌ها و حتی شکایت از دستگاه‌های دخیل در این سانحه از سوی مقام مسؤول ایرانی صورت گرفته و تا احقاق حق جان‌باختگان پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت. به گزارش تسنیم، شادمهر کاظم‌زاده اظهار داشت:‌ در این گزارش میزان تقصیر عوامل در وقوع حادثه روشن خواهد شد. وی یادآور شد: گزارش مجلس از سانحه سانچی در حال تکمیل است. طبق وظیفه ذاتی این کمیسیون و کمیته‌های تخصصی بررسی‌های لازم درباره این سانحه در حال انجام است. وی در پاسخ به اینکه آیا ایران شکایتی درباره این سانحه به دادگاه هنگ‌کنگ کرده است، تصریح کرد: به طور حتم رایزنی‌ها و حتی شکایت از دستگاه‌های دخیل در این سانحه از سوی مقام مسؤول ایرانی انجام شده است.


کاهش تقاضا میوه را ارزان کرد
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه با کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کننده قیمت میوه با افت همراه بوده است، گفت: در یک هفته اخیر به واسطه افزایش میزان عرضه و کاهش تقاضا، قیمت میوه در سطح میادین و شهر با افت همراه بوده است. اسدالله کارگر دلیل کاهش تقاضا را مدیریت هزینه‌کرد خانوار در شرایط اقتصادی کنونی دانست و افزود: هیچ کمبودی در عرضه میوه و سبزیجات وجود ندارد و بازار، فصل مناسبی را پیش رو دارد. درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم سیب گلاب 5 هزار تا ۱۸ هزار تومان، شبرنگ 5 هزار تا ۱۰ هزار تومان، طالبی هزار تا ۱۵۰۰ تومان، گیلاس 9 هزار تا ۱۸ هزار تومان، لیموترش ریز 7 هزار تا ۱۳ هزار تومان، گوجه فرنگی ۱۵۰۰ تا 6 هزار تومان، خیار رسمی و گلخانه‌ای ۱۲۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است. وی افزود: هر کیلوگرم زردآلو 2 هزار تا 7 هزار تومان، آلبالو رسمی 4 هزار تا 8 هزار تومان، آلبالو بذر خارجی 4 هزار تا 9 هزار تومان، گیلاس 9 هزار تا ۱۸ هزار تومان، موز 5 هزار تا ۶۳۰۰ تومان و توت‌فرنگی 6 هزار تا ۱۵ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار است. کارگر در ادامه گفت: هر کیلوگرم سبزی جور ۷۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان، سبزی خوردن ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان، بادنجان قلمی ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، بادنجان دلمه‌ای ۲۴۰۰ تا 6 هزار تومان، برگ مو ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان، پیاز زرد ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، پیاز سیری ۷۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان و سیب‌زمینی استانبولی هزار تا 4 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.


Page Generated in 0/0059 sec