printlogo


کد خبر: 194618تاریخ: 1397/4/9 00:00
اخبار

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد
مهلت بخشودگی جرایم بیمه‌ای
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران آخرین مهلت استفاده از تسهیلات مقرر در قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب ١٠ تیرماه خواهد بود. به گزارش مهر، محمدحسن زدا اظهار داشت: به کارفرمایان متقاضی استفاده از قانون بخشودگی جرایم پیشنهاد می‌کنیم مراجعه به شعب و پرداخت یا تعیین تکلیف بدهی خود را به روزهای آخر موکول نکنند. وی ادامه داد: به منظور همکاری حداکثری و بهره‌مندی بیشتر کارفرمایان از مزایای مقرر در قانون بخشودگی جرایم، شعب سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور در روزهای نهم و دهم تیرماه تا ساعت ٢٠ آماده پاسخگویی به کارفرمایان متقاضی استفاده از این قانون خواهند بود. معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: گزارش‌های دریافتی از ادارات کل تأمین اجتماعی سراسر کشور بیانگر استقبال گسترده کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس:
سازمان‌ها از همکاری با دانشگاه‌ها استقبال نمی‌کنند
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشجویان و اساتید انگیزه‌های قوی برای حل مشکلات کشور دارند اما سازمان‌های گوناگون خصوصی و دولتی از این انگیزه‌ها استقبال نمی‌کنند. محمدمهدی زاهدی به مهر گفت: دانشگاه‌ها ظرفیت‌های زیادی برای حل مشکلات کشور دارند اما متاسفانه سازمان‌های گوناگون از جمله  دولتی و خصوصی از آن بهره‌گیری خوبی نمی‌کنند. وی خاطرنشان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید انگیزه‌های قوی برای حل مشکلات کشور دارند به شرطی که به سمت آنها حرکت شود. ما خوشبختانه قوانین مترقی در مجلس تصویب کرده‌ایم که نشان ‌هنده این است ارتباط بین صنعت و دانشگاه براحتی می‌تواند برقرار شود. عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود:  ما در صنعت پیش‌بینی کرده‌‌ایم، به جای پول، برای رفع نیازهای خود تا ۱۰ درصد قرارداد پژوهشی منعقد کنند. وی افزود: اگر صنعت، بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی از این پتانسیل‌ها بخوبی بهره ببرند، دانشگاهیان از آن استقبال می‌کنند و موجب یک جهش در ارتقای کیفیت صنایع، افزایش راندمان کاری و کم هزینه شدن واردات فناوری خواهند بود.

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد
آخرین وضعیت سهمیه ایثارگران درکنکور
 معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به موضوع بررسی سهمیه ۵درصدی ایثارگران در آزمون‌های سراسری، گفت: هدف از اصلاح قانون سهمیه ایثارگران، ورود افراد با سطح علمی بالا به دانشگاه‌هاست. به گزارش ایلنا، مجتبی شریعتی‌نیاسر افزود: آنچه سهمیه ۵درصدی ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، نشان از توجه ویژه به این قشر دارد اما اعمال آن سال گذشته برای دستگاه آموزش عالی و سازمان سنجش مشکلاتی را ایجاد کرد. وی افزود: به تبع آن سازمان سنجش گزارشی را به مجلس ارائه کرد که این گزارش توجیه‌کننده این بود که این مصوبه باید اصلاح شود. در این زمینه اصلاحیه‌ای با کمک نمایندگان مجلس تدوین شد که در دست بررسی قرار دارد. شریعتی‌نیاسر یادآور شد: کلیات این اصلاحیه تصویب شده اما در جزئیات مشکلاتی داشت که به همین منظور مجددا به کمیسیون آموزش بازگشته تا کار بیشتری روی آن انجام شود. معاون آموزشی وزارت علوم درباره پیشنهاد وزارت علوم در این اصلاحیه مصوبه گفت: آنچه در این طرح پیش‌بینی شده بالا آوردن کف حدنصاب است که کمک می‌کند افرادی که در طیف ایثارگران هستند بتوانند با سطح علمی بالاتری به دانشگاه‌ها وارد شوند. شریعتی‌نیاسر تصریح کرد: تمام تغییرات در گرو این است که اصلاحیه به تایید نهایی رسیده و به صحن علنی مجلس برود.
 


Page Generated in 0/0051 sec