printlogo


کد خبر: 194657تاریخ: 1397/4/10 00:00
اخبار

حضور هنرمندان ۴۰ کشور در سومین جشنواره حقوق‌بشر آمریکایی
دبیر سومین جشنواره بین‌المللی حقوق‌بشر آمریکایی  از حضور هنرمندان ۴۰ کشور در این جشنواره خبر داد و افزود: ۲۱۵ هنرمند خارجی به همراه ۵۷۴ هنرمند داخلی مجموعاً با ۱۸۸۵ اثر در سومین دوره جشنواره حضور دارند. به گزارش فارس، اسماعیل آجرلو، دبیر جشنواره بین‌المللی حقوق‌بشر آمریکایی، درباره ویژگی‌های سومین دوره این رویداد که قرار است اختتامیه آن روز سه‌شنبه 12 تیر در حوزه هنری برگزار شود، گفت: شرکت‌کنندگان سومین دوره به 2 گروه هنرمندان داخلی شامل 574 نفر با  1270 اثر و هنرمندان خارجی شامل 215 نفر با 611 اثر تقسیم می‌شوند. مجموعاً 1881 اثر از 789 هنرمند دریافت شده است و نسبت به دوره قبل بیش از 50 درصد- چه در تعداد هنرمندان و چه در تعداد آثار دریافتی- رشد داشتیم. آجرلو درباره تعداد هنرمندان غیرایرانی حاضر در جشنواره نیز گفت: هنرمندانی از 40 کشور خارجی در جشنواره ما شرکت کردند و این فقط بخش‌های هنری را شامل می‌شود، نه ادبی و علمی، ضمن اینکه آثاری که در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده بودند، از پذیرش در جشنواره بازماندند و اکثر قریب به اتفاق آثارمان دست اول است. وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته در 10 کشور از جمله عراق، لبنان، ونزوئلا، هند و... آثار برگزیده را به نمایش گذاشتیم و تلاش داریم به کمک رایزنی‌های فرهنگی، امسال هم نمایشگاه‌های خارجی را در کشورهای بیشتری برگزار کنیم.


«نطنز» راهی مشهد شد
«نطنز» عنوان برنامه طنزی است که به همت باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ این برنامه در هفتمین گام قرار است میهمان مشهدی‌ها باشد. به گزارش «وطن‌امروز»، هفتمین شب طنز انقلاب اسلامی، «نطنز» همراه با شعرخوانی و نثرخوانی طنز، استندآپ کمدی، اجرای موسیقی و پخش کلیپ طنز از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در مشهد برگزار می‌شود. هفتمین شب طنز انقلاب اسلامی سه‌شنبه
۱۲ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محل بلوار مدرس، خیابان مدرس۴، پلاک ۱۰، حسینیه هنر برگزار می‌شود.


انتصاب دبیران جایزه کتاب سال  و جایزه جهانی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه دبیران علمی سی‌وششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌وششمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را منصوب کرد. به گزارش تسنیم، سیدعباس صالحی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد را به عنوان دبیر علمی سی‌وششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی احمدعلی حیدری را به عنوان دبیر علمی بیست‌وششمین دوره جایزه جهانی کتاب سال منصوب کرد.


معرفی جاذبه‌های کرمان و یزد  در شبکه مستند
مستندهای «کوهستان‌‌های کویر» و «سفرنامه زاگرس» از شبکه مستند پخش می‌شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، شبکه مستند سیما از شنبه ۹ تیر با پخش مستندهای «کوهستان‌‌های کویر» و «سفرنامه زاگرس» بینندگانش را به تماشای جاذبه‌‌های ایران می‌برد. «کوهستان‌های کویر» به تهیه‌کنندگی محمدرضا میرحبیبی و کارگردانی فرهنگ خاتمی در 3 قسمت ۳۰ دقیقه‌ای می‌کوشد نواحی کوهستانی و اقلیم منحصر به فرد ایران را معرفی کند. این مستند که شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ پخش می‌شود، بینندگانش را با جاذبه‌های گردشگری کرمان آشنا خواهد کرد. پخش مجموعه «سفرنامه زاگرس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمودرضا ثانی نیز از شب گذشته ساعت ۱۹ در شبکه مستند آغاز شد. این مستند در ۵ قسمت به معرفی آداب و رسوم، مشاغل و محصولات کشاورزی شهر یزد پرداخته است. «سفرنامه زاگرس» روزهای زوج از ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن روزهای فرد ساعت ۸ خواهد بود.


Page Generated in 0/0056 sec