printlogo


کد خبر: 194686تاریخ: 1397/4/10 00:00
اخبار

مردم مستحق مشکلات و سختی معیشت نیستند
‌آیت‌الله صافی با ابراز نگرانی از مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر گفت: آیا خوبی‌های مردم را باید با گرانی جواب داد؟ آیا مردم شریف ایران، استحقاق این همه مشکلات و سختی معیشت را دارند؟ آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب، با ابراز نگرانی شدید از مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر گفت: آیا خوبی‌های مردم را باید با گرانی جواب داد؟ آیا مردم شریف و نجیب ایران، استحقاق این همه مشکلات و بی‌عدالتی‌ها و سختی معیشت را دارند؟ این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خود افزود: اگر امروز برای رفع این مشکلات و گرانی‌ها کاری نشود و مردم عزیز ما از این وضعیت نجات پیدا نکنند، فردا دیر است. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی وحدت کلمه را راه برون‌رفت از مشکلات فعلی دانست و اظهار داشت: همه مسؤولان باید با وحدت کلمه برای رفع نگرانی‌های مردم همت کنند. ما هم دعا می‌کنیم ان‌شاء‌الله در این امر موفق باشند و بتوانند مردم عزیز ما را خوشحال کنند.

گرانی‌های اخیر آثار مخربی بر زندگی مردم داشته‌ است
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین دلیل گرانی‌های اخیر، ضعف دولت در مدیریت مسائل اقتصادی است. حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به  افزایش تصاعدی نرخ  ارز و سکه در هفته‌های اخیر گفت: مهم‌ترین دلیل گرانی‌های اخیر ضعف دولت در مدیریت مسائل اقتصادی کشور است. وی با بیان اینکه این گرانی‌ها آثار مخربی بر زندگی مردم گذاشته است، تصریح کرد: با دیدن شرایط اقتصادی امروز کشور این سوال در ذهن مطرح می‌شود که آیا دولت نمی‌تواند شرایط کنونی را مدیریت کند یا اینکه اراده‌ای برای کنترل این شرایط ندارد. به گفته عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، بازدید رئیس‌جمهور از مجموعه تفریحی توچال در حالی که گرمکنی با برند خارجی به تن داشت و در شرایطی که  مردم با مشکلات اقتصادی عدیده‌‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، کار درستی نبود.

ارائه محرمانه اسامی ۱۲۰ مدیر دوتابعیتی به دادستان کل کشور
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای گریـن‌کــارت، از شناسایــی ۱۲۰ مدیــر دوتابعیتی در گزارش این کمیته خبر داد و گفت: این اسامی، محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود. جواد کریمی‌قدوسی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از مسؤولان دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت و احتمال قرائت آن در جلسات این هفته مجلس، گفت: وزارت اطلاعات گزارش خوبی به ما داد و برخلاف اظهارات وزیر، اعلام کرد در 2 سال گذشته ۲۱۰ نفر که برای انتصاب مورد استعلام قرار گرفته بودند، به دلیل موضوع تابعیت دوگانه، رد شده‌اند که اینها در حوزه مدیران، متخصصان و کارشناسان بوده‌اند؛ قرار بود وزارت اطلاعات اسامی این ۲۱۰ نفر را در اختیار ما قرار دهد که تاکنون این کار را نکرده‌ است. وی با اشاره به گزارش تهیه‌شده از سوی این کمیته، تصریح کرد: در این گزارش به قانون مدیریت خدمات کشوری و جایگاه‌های مقامات و مسؤولان اشاره و تأکید شده است اساساً این کمیته به دنبال بررسی تابعیت شهروندان عادی یا ایرانیان مقیم خارج از کشور نبوده است. کریمی‌قدوسی درباره آمار مدیران دوتابعیتی در این گزارش گفت: بر اساس استعلامی که از یکایک دستگاه‌ها گرفتیم و همه آنها به استثنای نهاد ریاست‌جمهوری پاسخ دادند، حدود ۲۰ اسم به عنوان مدیران دوتابعیتی به ما اعلام شد اما کمیته تحقیق و تفحص از منابع موثق دیگر نیز تحقیق به عمل آورده که در مجموع اسامی مدیران دوتابعیتی به ۱۲۰ نفر رسیده است اما این اسامی در گزارش نمی‌آید و به صورت محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود و بعد از این مرحله، پیگیری مصادیق دوتابعیتی‌ها با دستگاه قضا خواهد بود.


Page Generated in 0/0050 sec