printlogo


کد خبر: 194689تاریخ: 1397/4/10 00:00
اخبار

تحقیق و تفحص از «سفر‌های خارجی نمایندگان» کلید خورد
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تقاضای «تحقیق و تفحص از سفر‌های خارجی نمایندگان مجلس» خبر داد و گفت: تقاضای این تحقیق و تفحص به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.  محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با میزان، از تقاضای «تحقیق و تفحص از سفر‌های خارجی نمایندگان مجلس» خبر داد و گفت: تقاضای این تحقیق و تفحص به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. وی افزود: در پی تقاضای این تحقیق و تفحص  دنبال آن هستیم تا بدانیم چه تعداد سفر‌ خارجی در مجلس صورت گرفته است و چه کسانی و با چه هدفی به اینگونه سفر‌ها رفته‌اند. پورمختار تصریح کرد: همچنین می‌کوشیم بدانیم این سفر‌ها چه تاثیر و آثاری داشته است، چرا که مقام معظم رهبری اخیرا درباره سفر‌های غیرضروری مسؤولان تذکر دادند. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید سود و فواید حضور نمایندگان در برخی از سفر‌های خارجی مشخص شود. نماینده مجلس با بیان اینکه حضور نمایندگان در کنار وزرا در برخی سفر‌های خارجی تعریف قانونی ندارد، گفت: این مساله براساس توافقی صورت می‌گیرد که چند نفر از نمایندگان همراه وزرا به سفر خارجی بروند.

روسیه: درخواست ایران درباره برجام تحت بررسی است
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی می‌گوید درخواست ایران برای برگزاری نشستی در سطح وزرا درباره توافق هسته‌ای برجام در حال بررسی است. به گزارش فارس، خبرگزاری «ایتارتاس» به نقل از میخائیل اولیانف نوشت: «در آخرین نشست فوق‌العاده کشورهای عضو برجام که روز 25 مه ‌برگزار شد و نخستین جلسه بدون حضور آمریکا بود، ایران درخواست برگزاری نشستی در سطح وزرا را مطرح کرد». وی اضافه کرد: «طبق متن برجام، در شرایطی که چنین درخواستی مطرح می‌شود، هماهنگ‌کننده‌ها - که در اینجا اتحادیه اروپایی نقش هماهنگ‌کننده را به عهده می‌گیرد - باید اطمینان حاصل کنند چنین نشستی برگزار می‌شود». این مقام روسیه اضافه کرد: «با وجود این، پیدا کردن زمانی که برای وزرای خارجه هر 5 کشور (روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه) مناسب باشد، کار دشواری است و به همین دلیل این موضوع هنوز تحت بررسی است. مشخص نیست این نشست چه زمانی برگزار می‌شود اما باید برگزار شود». اولیانف درباره دستور کار این نشست گفت: «اول از همه و مهم‌ترین موضوع اینکه ایرانی‌ها به دنبال تدابیری هستند که اعضای باقیمانده برجام می‌توانند برای جبران خروج آمریکا از توافق انجام دهند».

خطراتی که با پیوستن به FATF ایران را تهدید می‌کند
نماینده مردم شاهین‌شهر می‌گوید کشورهای عضو کنوانسیـــون FATF از این‌ پس، قهرمانان ملی کشورمان را که با تروریست‌ها جنگیده‌اند، می‌توانند در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار دهند. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: یکی از ایرادات کنوانسیون موسوم به FATF، تبعیت از تروریسمی است که آمریکا موافق آن است. این دولت زورگو و حامی رژیم غاصب صهیونیستی، جنبش‌های آزادی‌خواهی همچون جنبش‌های حماس و حزب‌الله را تروریستی می‌داند و از گروه‌های واقعی تروریستی همچون داعش و جبهه النصره حمایت‌های مالی و نظامی می‌کند. عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس معاهده وین، کشورها در پیوستن به معاهدات بین‌المللی نمی‌توانند شرط بگذارند، در این صورت حتی اگر نمایندگان مجلس با شروطی به معاهده مبارزه با تأمین مالی تروریسم رأی آری بدهند از نظر مجامع بین‌المللی بی‌اعتبار است و فقط مصرف داخلی دارد. حاجی‌دلیگانی به مثال دیگری درباره خطرات پیوستن به این کنوانسیون اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای عضو این کنوانسیون از این‌ پس، قهرمانان ملی کشورمان را که با تروریست‌ها جنگیده‌اند، می‌توانند در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار دهند. وی در پایان تصریح کرد: مسؤولان کشور هوشیار باشند که آمریکا، کشورهای اروپایی عضو برجام و همپیمانان عبری و عربی آنها به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و محدود ساختن نفوذ منطقه‌ای ایران پس از اجرای کنوانسیون‌های مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی یا پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی
تروریسم هستند.
 


Page Generated in 0/0106 sec