printlogo


کد خبر: 194719تاریخ: 1397/4/11 00:00
اخبار

کتابی از خاطرات سردار حاج حسین یکتا
«مربع‌های قرمز» منتشر شد
کتاب خاطرات شفاهی حسین یکتا با عنوان «مربع‌های قرمز» روانه بازار کتاب شد. به گزارش مهر، نشر شهید کاظمی  کتاب خاطرات حسین یکتا از رزمندگان سال‌های دفاع‌مقدس و فعالان فرهنگی جهادی سال‌های اخیر را با عنوان «مربع‌های قرمز» منتشر کرد. کتاب مربع‌های قرمز، خاطرات راوی از روزهای جنگ است که به گفته ناشر از بازیگوشی‌های کودکانه سربازان امام خمینی تا روزهای امدادگری و شناسایی و چشیدن طعم تلخ قطعنامه را روایت می‌کند.  ناشر این اثر در معرفی آن عنوان داشته است: «مربع‌های قرمز» پر است از خاطرات تلخ نوجوانانی که در مکتب امام خمینی یک شبه مرد شدند؛ آنها که میان غرش تانک و سفیر گلوله قد کشیدند. آنها که این روزها رد پای غبار میانسالی بر موهای‌شان نشسته و هنوز در گوشه‌ای و سنگری تمام‌قامت کنار انقلاب ایستاده‌اند و آنها که پای‌شان به آسمان باز شد و به لقا‌الله رسیدند. همان‌ها که امام در موردشان فرمود: «این جانب از دور دست و بازوی قدرتمند شما را که دست خداوند بالای آن است می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم.» (صحیفه امام جلد ١٦ ص ١٤٣)

«قصه اسب تروآ و هالو‌های فرهنگی» خواندنی شد
«سعید عاکف» نویسنده کتاب‌های پرفروش دفاع‌مقدس از جمله «خاک‌های نرم کوشک» (خاطرات خانواده و همرزمان شهید برونسی)، «حکایت زمستان»، «رقص در دل آتش» و «گمشده مزار شریف» برای نگارش کتاب‌ جدید خود سراغ معضل ملی و مهم «جمعیت» رفته است.  به گزارش دفاع پرس، این نویسنده در کتابی با عنوان «قصه اسب تروآ و هالو‌های فرهنگی» که انتشارات کتابستان در 150 صفحه بزودی آن را به چاپ خواهد رساند، زندگی سردار مظلوم شهید «محمدناصر ناصری» را دستمایه ورود به یک موضوع مهم قرار داده است. تازه‌ترین کتاب عاکف به برخی معضلات اجتماعی پرداخته است که قابلیت برطرف شدن را داشته‌اند اما به دلیل عدم اتخاذ تصمیمات منطقی و درست از سوی مسوولان و ناکارآمدی قوانین تبدیل به یک بحران ملی شده‌اند. گفتنی است، عاکف پیش از این 2 کتاب «گمشده مزار شریف» و «بزم باران» زندگینامه سردار شهید حبیب لکزایی را در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرده بود.


3 اپیزود دیده نشده از حیات وحش ایران در «رخ خورشید»
مستند طبیعت و حیات‌وحش «رخ خورشید» به کارگردانی علی رمضانیان که به روایت تصاویر دیده نشده و کمتر دیده‌شده از طبیعت ایران می‌پردازد، مراحل تولید خود را سپری می‌کند و بزودی برای پخش از رسانه ملی آماده می‌شود. به گزارش روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، این مستند اپیزودیک در 3 قسمت 30 دقیقه‌ای در حال تهیه است و مناظری از ارتفاع 3000 متری تا کویر را به نمایش گذاشته و در آن شیوه زندگی و ادامه حیات حیوانات ساکن در مناطق مختلف ایران را به تصویر می‌کشد. علی رمضانیان، کارگردان «رخ خورشید» قسمت اول این مستند را به روایت حیات‌وحش کوهستان معطوف می‌داند و می‌گوید: در این قسمت سعی کردیم موجودات زنده در این ارتفاعات را به تصویر بکشیم و شیوه زندگی و چرخه طبیعت آنها را برای مخاطبان به نمایش بگذاریم. وی قسمت دوم مستند را روایت آب می‌داند و بیان می‌کند: در قسمت دوم آب را از سرچشمه‌های 5000 متری تا دامنه کوه و تا کویر مرکزی ایران دنبال می‌کنیم؛ از قوچ و میش‌ها در ارتفاعات تا تمساح پوزه‌کوتاه تالابی ایران. از چشمه‌ها و سرچشمه‌ها تا قنات‌ها و مدیریت آب نیاکان ما. رمضانیان روایت کویر را قسمت سوم این مستند معرفی می‌کند و می‌گوید: در قسمت سوم تلاش کردیم گستردگی، زیبایی و پدیده‌های جوی، توفان شن، کلوت‌ها و سایر ویژگی‌های کویر جنوبی و جنوب شرقی کشور را به تصویر بکشیم و نحوه حیات موجودات کویر زی را برای علاقه‌مندان به نمایش بگذاریم. مستند «رخ خورشید» به تهیه‌کنندگی عطا پناهی از محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است.
 


Page Generated in 0/0052 sec