printlogo


کد خبر: 194723تاریخ: 1397/4/11 00:00
نبض جامعه

از سوی بانک مرکزی اعلام شد
میزان ارز مسافرتی حجاج در سال ۹۷
میزان ارز مسافرتی زائران حج تمتع سال ۹۷ از سوی بانک مرکزی اعلام شد. به گزارش ایلنا،‌ بانک مرکزی میزان ارز مسافرتی به زائران خانه خدا در سال 97 را اعلام کرد که بر این اساس به هر زائر حج تمتع 200 دلار ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد که زائران می‌توانند با مراجعه به بانک ملی از جزئیات آن مطلع شوند.
سال گذشته به زائران حج 300 دلار از سوی بانک مرکزی ارز مسافرتی تخصیص یافت که امسال با توجه به تغییرات بازار ارز 100 دلار از این میزان کاسته شده است. همچنین هزینه حج تمتع سال جاری با مذاکرات مدیران سازمان حج و زیارت با بانک مرکزی در اسفند سال گذشته با دلار 3 هزار و 900 تومانی محاسبه شده است.

هپاتیت A در کمین 20 درصد جمعیت کشور
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 20 درصد جمعیت کشور در معرض ابتلا به نوعی بیماری عفونی حاد کبد یا بیماری ویروسی هپاتیت A (یرقان) هستند. مسعود مردانی به ایرنا افزود: افغانستان، پاکستان و عراق از جمله کشورهایی به شمار می‌آیند که از شیوع بالایی درباره بیماری هپاتیت A برخوردار هستند، به همین دلیل به افرادی که قصد سفر به این کشورها را دارند توصیه می‌شود حتما با مشورت پزشک واکسن هپاتیت A بزنند. وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری‌های مزمن هستند و زنان باردار بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به هپاتیت A هستند و در صورت ابتلا به آن، دچار عوارض خطرناکی می‌شوند. مردانی تصریح کرد: خستگی، تب، تهوع، بی‌اشتهایی، اسهال و زردی پوست یا چشم‌ها از علائم هپاتیت  Aاست و باید در صورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه شود. به گفته این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، دوره نهفتگی یرقان یا هپاتیت نوع A، به طور متوسط 4 هفته است و به این معنی که اگر شخصی با این ویروس تماس داشته باشد حداقل 4 هفته طول می‌کشد تا علائم بیماری در او ظاهر شود و از اواخر این دوران، دفع ویروس از مدفوع شروع می‌شود و تا یک هفته بعد از ایجاد زردی، ادامه دارد.

معاون سازمان بهزیستی کشور خبر داد
انتشار آمار «آسیب‌های اجتماعی» تا پایان تیرماه
 معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کند شدن شیب طلاق گفت: طبق آمار رسمی سال گذشته ۱۸۱ هزار مورد طلاق ثبت شده است. به گزارش فارس، فاطمه عباسی گفت: سازمان بهزیستی از دی ماه سال گذشته رصد آسیب‌های اجتماعی را آغاز کرده که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان تیر ماه در صورت کسب اجازه از سایر مسؤولان و سازمان‌ها، اطلاعات آن منتشر خواهد شد. وی افزود: 181 هزار طلاق سال 96 طبق آمار رسمی ثبت شده است که این آمار سال 95، 179 هزار مورد بوده است. عباسی گفت: با انجام مداخلات بهنگام در برخی استان‌ها میزان طلاق کاهش یافته است با این وجود میانگین کشوری طلاق به همان نسبت قبل باقی مانده و تغییری نکرده است. معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مشکلات ارائه آمار طلاق این است که آن را با ازدواج می‌سنجند و اعلام می‌کنند. وی گفت: سال گذشته 612 هزار ازدواج در کشور ثبت شده است و این تعداد با آمار 181 هزار مورد طلاق ارزیابی می‌شود که باعث می‌شود تصویر درستی ارائه نشود. عباسی افزود: با این اوضاع شیب طلاق کند شده است.


Page Generated in 0/0048 sec