printlogo


کد خبر: 194740تاریخ: 1397/4/11 00:00
اخبار

ذوالفقاری: 10 پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند
تکذیب کشته شدن یک نفر در ناآرامی‌های خرمشهر
معاون امنیتی وزیر کشور خبرسازی‌های کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب درباره کشته شدن یک نفر در ناآرامی‌های شنبه‌شب خرمشهر را تکذیب کرد و گفت: «در اعتراضات شنبه‌شب خرمشهر کسی کشته نشده و فقط یک نفر از تجمع‌کنندگان مجروح شده است و 10 نفر نیز از پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند.» به گزارش تسنیم، حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست خبری وزیر کشور، در جمع خبرنگاران افزود: یک فرد مسلح نیز بین تجمع‌کنندگان وجود داشته اما فعلا شناسایی نشده است. در این تجمعات تخریب زیادی هم ایجاد نشد. ذوالفقاری ادامه داد: بخش اول اعتراضات پیرامون آب بود و عمده جمعیت پیگیر آن بودند اما عده‌ای‌ اصرار بر ادامه تجمع داشتند که در نهایت به شب کشیده شد و اتفاقات خاصی افتاد. بر اساس این گزارش، پس از تداوم شوری آب آبادان و خرمشهر و غیرقابل استفاده بودن این آب برای استحمام و شست‌و‌شو، مردم خرمشهر برای اعتراض به این وضع روز جمعه (۸ تیرماه) در 2 نوبت صبح و عصر در مسجد جامع خرمشهر و چهارراه شهید مطهری تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند. اقشار مختلف مردم با حضور در این تجمع خواستار حل مشکل آب شرب خرمشهر و توجه مسؤولان به این نیاز اساسی شدند اما شنبه‌شب، بار دیگر این تجمعات از سر گرفته شد اما این بار، برخی از حاضران در محل مردم را علیه نیروهای انتظامی و امنیتی تحریک کردند که با بی‌توجهی مردم مواجه شدند. نیروی انتظامی با تاریک شدن هوا از تجمع‌کنندگان خواست مطالبات خود را براساس مجاری قانونی دنبال کنند اما برخی از این افراد به نیروهای انتظامی با چوب، سنگ و... حمله‌ور شدند. همین مساله نیز باعث شد این شهر ساعاتی درگیر ناآرامی شود.

برای انتقال به سوریه و عراق
ورود کشتی مواد شیمیایی به خلیج‌فارس با اسکورت آمریکایی
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از پهلوگیری یک کشتی حامل مواد شیمیایی در سواحل یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با اسکورت ناوشکن آمریکایی خبر داد. سردار ابوالفضل شکارچی از پهلوگیری یک کشتی آمریکایی حامل مواد شیمیایی در سواحل یکی از کشورهای منطقه خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: این کشتی بتازگی با اسکورت یک فروند ناوشکن آمریکایی وارد منطقه شده است. وی تصریح کرد: بررسی سوابق کشتی آمریکایی «Ray Cape» نشان می‌دهد این کشتی در سواحل مناطقی همچون عراق و سوریه که آمریکایی‌ها تاکنون به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی دست به اقدامات نظامی زده‌اند، حضور داشته است. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شناور آمریکایی حامل مواد شیمیایی با هدف انتقال این مواد به بخش‌هایی از عراق و سوریه وارد منطقه شده است، نسبت به عواقب احتمالی اقدام آمریکایی‌ها هشدار داد و افزود: آمریکایی‌ها پس از تحمل شکست‌های پی‌درپی در مقابل جبهه مقاومت، اکنون به روش‌های خطرناکی برای تداوم حضور در عراق و سوریه متوسل شده‌اند تا حضور نامشروع خود را در منطقه توجیه کنند. وی خاطرنشان کرد: افشای این خبر نشان می‌دهد پیش از این نیز حملات شیمیایی در مناطقی از عراق و سوریه با هدایت و طراحی آمریکایی‌ها انجام شده است. سردار شکارچی تصریح کرد: اطلاعات دقیقی از مشخصات کشتی آمریکایی از جمله تعداد خدمه و مواد شیمیایی حامل آن در اختیار داریم که در آینده جزئیات و اهداف حضور این شناور آمریکایی در منطقه، منتشر خواهد شد.

به شرط عمل به وعده‌ها  در کنار دولتیم
عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نوشت: با اینکه منتقد دولت بوده‌ایم، امروز برای حل مشکلات داخلی، در مقابل دشمن خارجی در کنار دولت هستیم؛ به‌ شرط آنکه رئیس‌جمهور نیز به سخنانی که گفته است عمل کند. غلامعلی حدادعادل طی یادداشتی در فضای مجازی، بر حمایت از دولت تأکید کرد. در یادداشت حدادعادل آمده است: با اینکه منتقد دولت بوده‌ایم، امروز برای حل مشکلات داخلی، در مقابل دشمن خارجی در کنار دولت هستیم، به‌ شرط آنکه رئیس‌جمهور نیز به سخنانی که گفته است عمل کند.
 


Page Generated in 0/0159 sec